שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ה-RS חוזרת

    פורד מחיה את הסימול הספורטיבי שלה במסגרת תוכנית גדולה לסדרות דגמים ספורטיביים

    תערוכת הרכב הבריטית שפותחת היום שערים אינה נחשבת בין התערוכות הגדולות באמת. לא פעם בוחרים אמנם היצרנים הבריטיים להציג שם לראשונה דגמים חדשים, אך את העיקר שומרים במרבית המקרים עבור ג'נבה השנתית, או פריז ופרנקפורט החולקות ביניהן את הסגנות.
    מה שלא יכול להמעיט בעניין שמעוררת הפורד פוקוס RS החדשה שהוצגה היום לראשונה בפני הקהל. גרסה ספורטיבית-כוחנית של הקומפקטית המצליחה מבית פורד מקבלת את הכינוי המוכר של היצרן - RS עבור "ראלי ספורט" - זה שנים רבות. למעשה, מאז שנות ה-70' עם האסקורט, הקאפרי או הסיירה מאוחר יותר, התנוסס הלוגו המבטיח לצידי ואחורי הגרסאות היותר-מהירות של דגמים רגילים.
    הצגת הפוקוס RS מהווה סנונית ראשונה בסדרת דגמים ספורטיביים חדשים שתראה אור בחודשים הקרובים. כמו ב.מ.וו עם ה-M, הונדה עם ה-R טויוטה עם ה-T והרבה אחרים, כך בוחרת גם פורד בקידום תדמית דרך ביצועים. אולם שלא כמו אצל המתחרים, בפורד מדברים על תוכנית יומרנית אף יותר עם מספר היררכיות לדגמים ספורטיביים: ST, RS וכנראה גם RS קוזוורט.

    והפוקוס?

    הפוקוס הקומפקטית תוצג אם כך בעתיעד גם בגרסת ST, שתהיה גרסה מתונה יותר ותצויד כנראה במנוע 2.0 ליטר חדש של המונדיאו המכויל בצורה מתונה יחסית לטובת 170 כ"ס. ה-RS שמוצגת כעת היא אב-טיפוס לא סופי של המכונית, אשר מתוכננת להגיע לאולמות התצוגה באביב הקרוב. ל-RS מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם יותר מ-200 כ"ס (כנראה 230 כ"ס), אך למרות השינוי הדרמטי בהספק נותרה הפוקוס עם הנעה קדמית בלבד. למרות זאת טוענים בפורד שהיא פותחה בעזרת ניסיון שנצבר במירוצי הראלי בה משתתפת הפוקוס WRC בעלת ההנעה הכפולה. פורד גם מבטיחה כי נהגי הראלי עצמם עזרו בפיתוח - קולין מקריי וקרלוס סיינז - ומצטטת את הבריטי כאומר "עבדנו יחד עם המהנדסים יד ביד כדי להבטיח שהמכונית תהיה מכונת נהיגה טהורה".

    מה נקבל

    הפוקוס עברה כיול מתלים חדש, קבלה צמיגים רחבים וחישוקים גדולים. מלפנים ומאחור בולטות יחידות פגוש/ספוילר אגרסיביות, כונסי אוויר משולבים בפגוש הקדמי ובצדדים ופנסי ערפל משולבים בו כצפוי.
    בתא הנוסעים תהיה אווירה של מכונית שנבנתה למירוצים, עם הרבה השראה מגרסת הראלי. כך תוצע המכונית עם מושבי ספורט ייעודיים, ציפוי ב"מראה קבלר" לחלקים בסביבת הנהג ואפילו מתג התנעה נפרד. בכוונת פורד להתבסס רבות על הצלחת מכונית הראלי וכך מתכוננים בחברה להריץ את המכונית בראלי סאן רמו הקרוב בקטע דירוג אחד - כנראה שמחלקת השיווק מעבירה שם לאחרונה החלטות בקלות יתרה. אגב, רוכשי המכונית יוכלו לקבל את המכונית החדשה במרכז פעילות הראלי של היצרן, ובדרך לעבור נסיעת מבחן במסלול מיוחד.

    ולמגזימים

    למרות שאין עדיין מידע רשמי על-כך, נראה שפורד תציג בעתיד גם גרסת RS קוזוורט כפולת הנעה של הפוקוס עם לא פחות מ-300 כ"ס כדי להתמודד עם הגרסאות האחרונות והעתידיות של הסובארו אימפרזה, מיצובישי לאנסר ושאר מפלצות ראלי לכביש. וכן, גרסאות ST חזקות צפויות להצטרף למשפחת המונדיאו החדשה, ומאוחר יותר גם למחליפת הפיאסטה.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פורד פוקוס RS
    פורד פוקוס RS
    פורד פוקוס RS
    וכך היא נראית במקור...
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים