שתף קטע נבחר

מר שמועתי מכה שוב (פרק א')

אך בניגוד לידידו המשרת בצבא, כאן יש לידיעות בסיס רחב, ובעיקר עתיד מעניין. תמונות רשמיות עדיין אין, תכניות יש לרוב

לידתה של מכונית חדשה כרוכה בדרך-כלל בתהליך קבוע ושגרתי, שהופך מוקצן כאשר מדובר בדגמים יוצאי דופן. אנחנו מדברים כמובן על חרושת שמועות המקדימה את הצגתו הרשמית של כל דגם - זו ההופכת פעילה יותר ורעשנית במיוחד אם מדובר נניח בלמבורגיני חדשה. קצת פחות אם הנסיכה המיועדת היא הסופר-מיני מודרנית ועתידית מבית קצת פחות אקזוטי וחשוב. כרגיל, את חרושת השמועות מלווים לא פעם איורים לרוב, עיבודי מחשב, תמונות ריגול, לחישות שבין מהנדס לעיתונאי, אמירות שנפלטו בהיסח דעת, הבטחות שניתנו וספקולציות שנעשו. לפניכם סבב קצר, לא מושלם ולבטח לא מלא. על קצה המזלג כמו שאומרים, בינתיים.

מיני למבו

רק לפני כשנה חשפו אנשי למבורגיני את היצירה החדשה שעוררה כל-כך הרבה שמועות לפני לידתה. מדובר כמובן במורצ'ילגו, שהייתה למכונית הראשונה שיוצרה תחת כנפי חברת האם אודי. אלא שאם להאמין לשמועות, המורצ'ילגו לא תישאר לבד לזמן רב. בלמבורגיני שוקדים כיום על פיתוח ה-L140 - מכונית קטנה יותר, המיועדת להתחרות בעיקר בפרארי 360.
זו החדשה תעשה ככל הנראה שימוש במנוע V10 שייצר כ-450 כ"ס ובתיבה ידנית בת שישה הילוכים. כיאה לבת למשפחת אודי, תעשה המכונית שימוש בשלדת אלומיניום ותאפשר זינוק קלאסי ל-100 קמ"ש בכ-4 שניות ומהירות מרבית של כ-300 קמ"ש. אם להמשיך ולהאמין לשמועות, המכונית צפויה להופיע לראשונה בתערוכת ז'נבה, מרץ 2003.

הרבה עבודה

יצרנית נוספת המעוררת שמועות רבות למדי היא ב.מ.וו. היצרנית הבווארית הציגה לאחרונה מכונית דגל חדשה וצפויה להציג בעתיד הקרוב לא מעט דגמים חדשים. ראשונה בין הצפויות להגיע היא סדרה 1 החדשה, המתוכננת לכביש ב-2004. על המראה של המכונית קיבלנו יותר מרמז עם הצגת מכונית הקונספט CS1, שהיא היא - כך כריס באנגל, מעצב החברה - למעשה המכונית העתידית. בתחום הכוח, צפויה ה-1 הקטנה לזכות למספר מנועים, החל ממנוע 1.6 ליטר המייצר 105 כ"ס ועד למנוע מבית חטיבת הספורט M, שיספק לא פחות מ-240 כ"ס.
חברה נוספת בחרושת השמועות היא ה-Z4, מחליפתה של ה-Z3. עיקר השינויים הצפויים ברודסטר העתידית נוגעים למידות, ולאו דווקא לאלו הפיסיות. המכונית החדשה צפויה להפוך מכובדת יותר, כדי להתמודד בהצלחה עם מתמודדות יוקרתיות ועם הביקורת הלא-קלה שספגה ה-Z3. במגוון המנועים לא צפוי שינוי גדול והוא יתחיל ככל הנראה ממנוע ה-2.0 ליטר המוכר ויסתיים במנוע ה-M.
ואם עוסקים בב.מ.וו, הרי שקשה להתעלם מסדרה 5 העתידית. מחליפת מכונית הסאלון של ב.מ.וו צפויה לדמות במידה רבה לסדרה 7 החדשה ולעשות שימוש חלקי במנועי האחות הגדולה. אלא שה-5 החדשה תהווה גם בסיס לשאיפות ספורטיביות מרחיקות לכת בדמות סדרה 6 העתידית ודגם ה-M5 הבא. עבור אלו צפויה ב.מ.וו להציג (לקראת 2004) מנוע V10 חזק במיוחד שייצר כ-500 כ"ס. מנועי דיזל חזקים צפויים גם כן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אחות קטנה למורצ'לגו...
תאומה קטנה לסדרה 7...
סדרתית על בסיס ה-CS1...
ומחליפה ל-Z3
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים