שתף קטע נבחר

P&G תשווק את נוזל הכלים פיירי - יתחרה בפלמוליב

החברה משקיעה 3 מיליון דולר בהחדרת המותג שתופס נתח עולמי של 30%, במטרה לנגוס בנתחי השוק של המתחרים. פלמוליב: אנו מאמינים בתחרות

פרוקטר אנד גמבל נכנסת לשוק נוזלי הכלים בישראל עם המותג Fairy, שיתחרה בנוזל של קולגייט פלמוליב, בהשקעה של שלושה מיליון דולר. השקת המוצר, בתחילת יוני, תלווה בפעילות שיווקית הכוללת קמפיין טלוויזיה באמצעות אדלר חומסקי אנד ורשבסקי, פרסום בעתונות, מבצעים ושיתופי פעולה עם מותגים אחרים של החברה.
בעולם נמכר פיירי תחת שמות מותגים שונים ביניהם: Dawn בארה"ב, Joy ביפן, Yes בשוודיה ופיירי בבריטניה. המותג מחזיק בעולם נתח שוק של 30%, על פי נתוני נילסן לשנת 2000. בארה"ב הוא מחזיק נתח של 49%, בבריטניה 54.7%, בשוודיה 75.4% ובהולנד 40.7%.
שוק נוזלי הכלים בישראל מגלגל כ-91 מיליון שקל ונחשב לשוק רווי ומפותח. השחקנים העיקריים בו הם קולגייט פלמוליב עם נתח של 42%, טופ סוד 15% וסנו עם 14%. השאר מחולק בין יצרנים קטנים אחרים.
בפרוקטר אנד גמבל יודעים שנכנסו לשוק בעייתי שרווי בשחקנים מקומיים ובינלאומיים, אך טוענים כי החברה נכנסת לקטגוריה הספציפית במטרה לתפוס נתח שוק על חשבון המתחרים ולהוביל את השוק. לטענת החברה, פיירי יעיל יותר מנוזל הכלים של קולגייט פלמוליב, הן מבחינת זמן הפעולה של פירוק השומנים והן מבחינת ההגנה על עור הידיים.
עוד אומרים בחברה, שפיירי מוביל בעולם על פני פלמוליב ולכן יש מקום לנוכחות המותג גם בארץ. דור סלע, מנהל תחום מותגים בפרוקטר אנד גמבל, אמר כי "למרות העובדה שקטגוריית נוזלי הכלים היא קטגוריה של מבצעים ומאופיינת בחוסר נאמנות למותג, אנו מעריכים כי הצרכן יהיה מוכן לשלם מחיר פרימיום בתמורה לאיכות גבוהה". לדבריו, יש לחברה מוצר טוב ו"נהיה מוכנים לרדת לקרקע כדי להוכיח את איכותו".

פלמוליב: הצרכן הישראלי נאמן למותג שלנו

מחברת פלמוליב נמסר בתגובה, כי "נוזל הכלים של החברה מכיל 36% חומר פעיל, וכך גם המוצר של פיירי. לא ייתכן שהמוצר שלהם מכיל יותר חומר פעיל.
"על פי מחקרים, ניכרת נאמנות בקרב צרכנים בישראל למותג פלמוליב. משפחת שסטוביץ (יבואנית פלמוליב - א.י) מאמינה בתחרות וממשיכה לפעול בשוק תחרותי זה על פי תוכנית העבודה השנתית שהוכנה מראש".
Fairy ישווק בישראל בבקבוקים של 1 ליטר בריח לימון הדומיננטי ביותר, אוריגינל ופרחי שדה. בעולם משווקות תחת מותג זה גם טבליות כביסה ואבקת כביסה לתינוקות. בחברה בוחנים אפשרות לשווק בישראל גם טבליות כביסה של המותג.
פרוקטר אנד גמבל משווקת בארץ את חיתולי פמפרס, אולווייז, אולדייז, טמפקס, פנטיין, אבקת כביסה אריאל, חטיף פרינגלס ודיאודורנט Secret.


לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיירי. ישווק באריזת 1 ליטר בלבד
מומלצים