חריף אבל פחות
לכאורה נראה שסיאט רק שינו את צבע מכונית התצוגה שלהם, אבל הסלסה המחודשת מציגה צעד חשוב בדרך לפס הייצור
הסיאט סלסה, מכונית התצוגה הידועה של סיאט, עוד לא הגיעה לפס הייצור וכבר היא זוכה למתיחת פנים. לכאורה מדובר באירוע תמוה משהו, זאת במיוחד כאשר השינויים שעברה המכונית אינם גדולים. ואולם במקרה של הסלסה, הצעד האחרון משקף הליך מורכב ביותר וחשוב לא פחות. כי הסלסה, כמו שסיפרנו בעבר, היא המכונית שאמורה להוביל את סיאט לעידן חדש, שיגדיר אותה מחדש וישקף טוב יותר את הקו הספורטיבי-לטיני. זו המכונית הראשונה שפותחה מראשיתה עם וולטר דה-סלבה, ששימש כראש מחלקת העיצוב של היצרן. מסיבות אלה היא אמורה להיות המכונית החשובה ביותר בהיצע של היצרן הספרדי בשנים הקרובות.
למעשה, אם נסתמך על שיחותינו עם אנשי סיאט בעבר, זוהי בעצם הליאון הבאה - המכונית שיותר מכל אמורה ליצור לסיאט זהות ברורה, עצמאית ומנותקת מהאחיות לבית פולקסווגן. בסיאט גאים ביותר בעובדה שהתפיסה החדשה עבורם - מבנה וואני של קופסה אחת אבל עם ניחוח ספורטיבי - פותחה באופן עצמאי במרכז הטכני במרטורי. עד כה הוצגה הסלסה רק בגרסת שלוש דלתות ולפי אנשי סיאט ישנה בהחלט אפשרות שהליאון תהיה בעלת שלוש דלתות ומחליפת הטולדו תזכה לחמש.
פעם שלישית
הסלסה הנוכחית היא כבר גרסה שלישית למכונית התצוגה, כאשר אחרי המקור הוצגה גם האמוסיון - כפולת הנעה מוגבהת. אלא שהסלסה 2002, שנחשפת לקראת תערוכת מדריד, היא למעשה פיתוח של הסלסה הקודמת ובאופן כללי קל לראות כאן התקדמות לעבר פס הייצור. זה מתחיל בעדכון פרטים בצד החיצוני ובראשם שינוי החרטום, עם פגוש ומכסה מנוע חדשים אשר נראים שניהם מציאותיים יותר לעומת מכונית התצוגה. לכך יש להוסיף עוד שינויים קלים כמו יחידות התאורה, כונסי אוויר, פסי קישוט ועוד. וזה ממשיך בצבע אדום מקובל וארצי יותר.
השיא בפנים
אבל מקצה השיפורים מגיע לשיאו בתא הנוסעים. סביבת הנהג זכתה לפרשנות חדשה, שנראית מתאימה יותר למכונית אמיתית מאשר לדגם תצוגה עתידני, תוך שמירה על קווי המתאר המקוריים. הסלסה קבלה כאן גוונים חדשים עם שימוש בצבע אדום כהה לחלק הפלסטי המקיף של סביבת הנהג. זה משולב עם אלומיניום בעיבוד מחוספס עבור לוח המחוונים, פתחי האוורור, בורר ההילוכים וחלקים מגלגל ההגה. חומרים חדשים עבור החלקים הרחוקים יותר משלימים תמונה אמיתית יותר של הליאון הבאה.
סיאט כמובן טורחים להזכיר לנו שהם לא שכחו את תפיסת הסלסה המקורית שמדברת על שלוש מכוניות בתוך אחת. המכונית מציעה שלושה מצבי נהיגה: ספורט, נוחות ועירוני, ובהתאם להם משנה פרטים כמו תפעול תיבת ההילוכים, האינפורמציה המוצגת לנהג ואפילו תנוחת הנהיגה. בכל מקרה, כמו הסלסה המקורית, גם החדשה מצוידת בגרסת 250 כ"ס של מנוע ה-V6 צר הזווית של פולקסווגן.
בסופו של דבר אפשר בהחלט לראות בסלסה המחודשת לא רק התקרבות פיזית לפס הייצור, אלא גם טפטוף מתמשך של מידע שנועד ליצור ציפיה ולהכין את הקהל לכיוון החדש.