שתף קטע נבחר

מי מפחד מאלכוהול קל

באגודה למניעת אלכוהוליזם מודאגים מהאופנה החדשה של משקאות קלים המיועדים לצעירים ומכילים אחוז גבוה של אלכוהול. כרמל-מזרחי נותנת להם בימים אלה סיבה נוספת לדאוג

הקטגוריה החדשה של משקאות אלכוהוליים קלים, המיועדים בעיקר לצעירים, מדירה שינה מעיני האגודה למניעת אלכוהוליזם - מה שלא מונע מהלהיט הנוכחי לצבור תאוצה: אחרי השקת סמירנוף אייס בישראל ולאחר שטמפו הודיעה על כוונתה לשווק את בקרדי בריזר, מתוספת לקטגוריה גם סדרה חדשה של כרמל-מזרחי, תחת מותג פריז.

כרמל-מזרחי מגדירה את המשקאות כיינות ארומטיים, המשלבים זני ענבי יין כגון אמרלד-ריזלינג, מרלו וקברנה עם מיצי פירות טבעיים. ענבי האמרלד-ריזלינג שולבו בתמציות אננס, המרלו בתמציות פירות יער והקברנה-סוביניון בתמצית אוכמניות. כל המשקאות מכילים 6% אלכוהול, והם יימכרו ב-18 שקל לבקבוק.

לדברי אברהם בן משה, מנכ"ל כרמל-מזרחי, בארה"ב - בה הומצאה הקטגוריה - הפך המשקה ללהיט בקרב צעירים במסיבות ובברים, וגם ברשתות השיווק. כרמל-מזרחי מתכננת להשקיע כ-600 אלף שקל בהחדרת פריז, כולל פעולות פרסום וקידום מכירות.

באגודה למניעת אלכוהוליזם מרימים גבה. התפתחות המשקאות האלכוהוליים המכונים קלים מדאיגה אותם מאוד. האלכוהול הקל משכר יותר מבירה, ומעלה את הסיכון לתאונות דרכים, הם מציינים, בני הנוער והצעירים שמבקשים משקאות אלכוהול קלים אינם מודעים לעובדה כי אחוזי האלכוהול במשקאות אלו גבוהים מאלו שבבירה. במרבית הבירות נע שיעור האלכוהול בין 4.8% ל-5%, לעומת 6%-5.5% במשקאות ה'אלכוהול הקל'. באזהרה שפרסמה האגודה לקראת הקיץ מוסבר, כי נהיגה לאחר שתיית 2 בקבוקים של אלכוהול קל מעלה פי 11 את הסיכון לתאונת דרכים.

בן-משה מסר בתגובה: ככל המשקאות האלכוהוליים, פריז אינו מיועד לבני נוער אלא לבגירים מעל גיל 18. יחד עם זאת, בשונה ממשקאות כהילים אחרים, פריז מובסס על ענבי יין, ויין ממכר פחות והשפעתו מתונה וקלה יותר.

 

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים