שתף קטע נבחר

מפגש הטיטאנים

מה מקבלים כשהבמאי המצליח ביותר בהוליווד (סטיבן שפילברג) חובר לכוכב הגדול בהוליווד (טום קרוז) בסיפור של גדול סופרי המד"ב (פיליפ ק. דיק)? קבלו את "דו"ח מיוחד", שעלה בסוף השבוע בארה"ב. הביקורות: "אתם חייבים לרוץ"

מה קורה כשהבמאי המצליח ביותר בהוליווד חובר לכוכב הגדול ביותר של הוליווד (שימו בצד רגע את האיכויות), ומסתמך על סיפור של גדול סופרי המד"ב פיליפ ק. דיק? מקבלים את הסרט המסקרן, המיוחל ובעל רמת הציפיות הגבוהה ביותר של הקיץ, אם לא של השנה כולה (מסרטי ההמשך של "הארי פוטר" ו"שר הטבעות" שיעלו לקראת סוף השנה הרי כבר ידוע פחות או יותר למה לצפות), ועל הנייר מדובר בשיחוק היסטרי שבנקל יסחוף את אמריקה ואת שאר העולם בעקבותיה.

הכוונה היא כמובן ל"דוח מיוחד", פרויקט משותף ל"פוקס" ו"דרימוורקס", בו לראשונה משתפים פעולה סטיבן שפילברג וטום קרוז, שהקרנות הבכורה שלו בארה"ב החלו ביום שישי האחרון ושיגיע לישראל ב-1 באוגוסט. "דוח מיוחד" (ובמקור: "Minority Report") הוא מותחן עתידני שכתב ק.דיק ב-1956, והוא מתרחש בשנת 2054, עידן בו ניתן לעצור מראש פושעים עוד בטרם ביצעו עבירה. טום קרוז הוא קצין ביחידה המשטרתית המיוחדת לחיזוי פשעים, שמגלה לחרדתו כי הוא מואשם בפשע עתידי, והוא פותח במאבק להוכחת חפותו.

 

הביקורות משבחות

 

הקיץ שעבר לא היטיב עם סטיבן שפילברג. במאי-העל שעל שמו רשומים ששה מבין 30 הסרטים המצליחים בכל הזמנים ובאמתחתו אינספור פסלוני אוסקר ועוד יותר מכך מועמדויות לפרס, אכזב עם "A.I" חלק ניכר של המבקרים, המעריצים ובמידה רבה גם את אנשי ההפקה שציפו ממכרה הזהב ההוליוודי להצלחה מסחרית גדולה בהרבה מ-78 מיליוני הדולרים שהכניס בארה"ב. אחרי הסמי-נפילה ההיא, הסקרנות לקראת סרטו החדש גברה כפליים. וכאמור, הפעם זה היה חייב לקרות. כל הסימנים הצביעו על כך שפשוט אין מצב ששפילברג לא פותח בענק.

אבל הקהל האמריקני, מנפץ תחזיות סורר שכמותו, חשב אחרת. איש לא שיער כי סוף השבוע בו יעלה הסרט המדובר יהפוך לאחד המותחים מזה זמן רב. התחרות הלא צפויה הגיעה מכיוונו של "לילו וסטיץ'", סרט האנימציה החדש מבית "דיסני", שנתן פייט רציני והפך את הדרך לפיסגה לקשה במיוחד. אמנם את המקום הראשון בטבלה תפס שפילברג, אבל מדובר בהפרש קטן של כמיליון דולר, וגם זה עוד לא סופי (עד שיתבררו הנתונים המדויקים הכוללים את הכנסות יום א'). אבל מעבר לשאלה מי נכנס לאיזה מקום, כבר ברור ש"דוח מיוחד" פתח טוב יותר מ"A.I", ועומד עתה על 36.9 מיליון דולר לעומת 29 מיליון ביולי 2001.

אבל השיפור האמיתי ביחס להרפתקה העתידנית מאשתקד מגיע מכיוונה של הביקורת: "'דוח מיוחד' מזכיר לנו למה בכלל אנחנו הולכים לקולנוע", "אתם חייבים לרוץ", "אתה לא מודע לכך שאתה צופה בסרט נפלא כי אתה כל כך נהנה. אבל אתה כן", "עוצר נשימה" – זהו חלק קטן מאוד מהררי הסופרלטיבים ששפכו בסוף השבוע מבקרי הקולנוע האמריקניים על הסרט החדש, ואחדים מהם לא הססו להגדיר אותו כבר עכשיו קלאסיקה. גם הצופים שבחרו ב"דוח מיוחד" כדרך לבילוי הוויקנד לא התאכזבו: לאחר הצבעה של למעלה מ-1000 גולשים, עומד נכון לעכשיו הציון שלו ב-IMDB על 8.7. בנוסף, אפשר לשער שכיסוי העלות שעמדה על כ-100 מיליון דולר תתרחש מהר יותר מזו של "A.I", שעלה בסביבות ה-120. מכל מקום, נראה שאסור לאפסן את התקווה עד לסרט הבא של היהודי החביב.

 

המצויירים חוזרים

 

לרשימת הפתעות הקיץ הזה מתווסף הסרט "לילו וסטיץ'", שגרף 35.8 מיליון דולר בשלושת ימי ההקרנה הראשונים. אם היה נדמה שבעולם של "שרק", "מפלצות בע"מ" ו"עידן הקרח" אין יותר מקום לסרטי אנימציה מסורתיים, הוכיחו אולפני "דיסני" שסרט טוב עם שיווק נכון לא חייב להיות ממוחשב בשביל להצליח. "דיסני" מציינים כעת גם את הפתיחה השנייה בגובהה לסרט אנימציה מהסוג הזה, אחרי "מלך האריות" שלהם.

כריס סאנדרס (שמדבב גם את קולו של סטיץ') ודין דבלואה ביימו וכתבו את הקומדיה על מפגש בין ילדה מהוואי לחיית שעשועים יוצאת דופן, שהיא בעצם חייזר, ופס-קול המורכב מגרסאות מקוריות של אלביס פרסלי מלווה את הסרט. הסרט זכה בסך הכל לביקורות חיוביות (שני סרטים שהביקורת משבחת בוויקנד אחד!), וגם אותו הקהל אהב – 8.2. תאריך היציאה של "לילו וסטיץ'" בישראל הוא 4 ביולי, והוא יוקרן כאן בגירסה האנגלית ובאחרת שמדובבת לעברית.

כמעט מבלי שאיש ישים לב, נדחק בסוף השבוע סרט שלישי לעשרת המובילים. זהו "Juwanna Mann" מאולפני "וורנר", סרטו הראשון של ג'סי ווגן, שפתח עם שישה מיליון דולר במקום השביעי. העלילה מתמקדת בכוכב כדורסל שמושעה מהקבוצה ומחליט לנסות את מזלו בליגת הנשים, לבוש בבגדי אשה.

בשבוע שעבר החוגגים היו אנשי "וורנר" שהשיגו פתיחה מצוינת עם "סקובי דו". הדיווחים ביום שני על 56.4 מיליון דולר הפכו ל-54.1 ביום שלישי, לכאורה סטייה מתקבלת על הדעת כשעוסקים בהערכות, אלא שהפעם זה היה משמעותי: ב"וורנר" התגאו במשך יום שלם (ואלה הנתונים שמתפרסמים בכל העולם והרושם הראשוני קובע הרבה) שעקפו את "אוסטין פאוורס 2" שפתח עם 54.9 מיליון ב-1999, וש"סקוטבי דו" מוביל כעת ברשימת הפתיחות של חודש יוני. ובכן, הוא לא, ובסוף השבוע השני אף רשם צניחה של 55 אחוז לעומת הוויקנד הקודם ל-24.4 מיליון דולר וירידה למקום השלישי. בסך הכל אסף העיבוד הקולנועי לסדרה המצוירת 100.2 מיליון דולר עד היום.

בסוף השבוע הבא אדם סנדלר חוזר למסכים עם הקומדיה "מיסטר דידס", ועוד סרט אנימציה ינסה למגנט אליו ילדים בחופשה – "Hey Arnold".

 

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
36.9 מיליון דולר
36.9 מיליון דולר
מומלצים