פונטיאק GTO – סופי
לפני כשלושה חודשים סיפרנו לכם על שובה המתוכנן של ה-GTO לכביש. עכשיו זה כבר סופי
בתחילה זה נשמע כמו תרגיל יחסי ציבור מוצלח של מחלקת יחסי הציבור בג'נרל מוטורס. אחר-כך זה נראה כבלון ניסוי מתוזמן היטב כדי לבדוק את תחושות הציבור. אבל היום, לאחר הודעה רשמית של קונצרן הענק האמריקני על השקה מתוכננת בתערוכת דטרויט, מסתבר שזה גם הצליח. הפונטיאק GTO חוזרת לאולמות התצוגה. סליחה, הולדן מונארו…
אז והיום
לפני כשלושה חודשים סיפרנו לכם על תכניות מתקדמות והצהרות חד משמעיות של האנשים החזקים בג'נרל מוטורס לשיווק בארה"ב של ה-GTO, זו שתיוצר למעשה על-ידי הולדן האוסטרלית. והיום אנחנו יכולים לאשר שכך אכן יקרה, ולהוסיף עוד פרטים כמו מראה סופי, אבזור מתוכנן ולוח זמנים.
אבל חשוב מכל, להביא לכם את דבריו המעודדים של האיש החזק בפונטיאק, לין מאיירס - "אנחנו מעונינים להתמקד בייצור מכוניות שיעניקו ביטוי מודרני לסגנון של פונטיאק, ויציעו לקהל 'חבילת ביצועים' שתתבטא בכוח מנוע ויכולת דינמית גבוהה במיוחד".
וכדי להדגיש עד כמה, הוא מספר לנו גם על פרטים שונים שידגישו את הכוונה. כמו למשל מנוע 5.7 ליטר המשמש גם בגרסאות חזקות של הקורבט, עם הספק מרבי של כ-350 כ"ס. או אפשרות בחירה בתיבה אוטומטית (ארבעה הילוכים) או תיבה ידנית (שישה הילוכים), הנעה אחורית כמובן, ארבעה מושבי מירוץ ועוד.
שובו של השריר?
אז מה יהיה אם כך? ובכן, הולדן אכן תייצר את ה-GTO הזו עבור פונטיאק, אם כי בזמן מעבר האוקיינוס היא תיאלץ לספוג שינויים כאלה ואחרים. כך למשל תעבור חזית המונארו את השינוי המתבקש בדרך לחברות מלאה במשפחת פונטיאק, אך גם מבחינה טכנית יהיו הבדלים קלים. על אלה ואחרים נספר לכם קרוב יותר לזמן ההשקה, כאשר גם ב'נרל מוטורס ידעו בדיוק מה ואיך...