החלפת משמרות
השבוע ירדה מפס הייצור בספרטנבורג, דרום קרוליינה, ה-Z3 מספר 297,087. האחרונה בחייה של הרודסטר
עבור רבים תיזכר המכונית שהוצגה ב-95', כב.מ.וו הראשונה שיוצרה בארץ כל האפשרויות. למרות שכדאי לדעת כי בתקופת ההרצה ייצר המפעל האמריקני (גם) את סדרה 3 היוצאת, אף היא עבור השוק המקומי. אבל ה-Z3 תיזכר גם כמכונית שהכניסה את ב.מ.וו למסך הכסף ולסדרת סרטי ג'יימס בונד היוקרתיים. נכון, הופעתה לצד פירס ברוסנן גררה תגובות נזעמות של חובבי רכב, בעיקר בריטיים, שחשבו שבונד צריך לנהוג באסטון מרטין. אבל עובדה היא כי זו הקטנה פתחה למעשה את הדרך למסע יחצנות חסר תקדים עם אחיותיה הגדולות - 750 ו-Z8 - שהופיעו באותה סדרה מאוחר יותר. אבל אלה רק פרטים קטנים ומשניים.
כי ה-Z3 הפתוחה הייתה יותר מכל סימן לכך שב.מ.וו לא שכחו את המקורות, והחליטו שלא לוותר על ההווה והרוח בפנים, לאחר שנים ארוכות של רודסטרים בעבר. ולא, היא לא יורדת עכשיו סתם כך מפס הייצור. כי מונח נכון יותר יהיה "מפנה מקום".
את מקומה תתפוס מכונית חדשה שכרגע לפחות נראה שתזכה לכינוי Z4 ותוצג בתערוכת פאריז הקרובה. זו תהיה גדולה וחזקה יותר, ותתבסס על סדרה 3 החדשה. הפעם, בניגוד לעבר, תשתמש המכונית במתלה אחורי מתקדם כמו בסדרה 3 ולא במתלה זול ופשוט יותר בתצורת זרועות חצי-עוקבות, אשר שימש - ויש אומרים בהצלחה מועטה - את ה-Z3 היוצאת.
בינתיים עוד אין לנו תמונות רשמיות עבורכם, אך אין ספק כי לפחות בחרטום תציג ה-4 דמיון רב ל-CS1, מכונית התצוגה שחשפה ב.מ.וו בג'נבה. נראה כמו כן כי בניגוד לקודמתה, היא תושק עם מנועי 6 צילינדרים, מה שכמובן מתיישב היטב עם עליית המחיר הצפויה.