שתף קטע נבחר

זו הולכת וזו באה

ב.מ.וו מציגה את הרודסטר החדשה שלה שתהיה גדולה, מצוידת, חזקה ויקרה יותר. ג'יימס בונד לא ינהג בה

רק אתמול סיפרנו לכם על הפסקת ייצור ה-Z3 והנה באופן "מאוד מפתיע" מכריזה היום ב.מ.וו על השקה קרובה של רודסטר חדשה. זו מכונה כצפוי Z4 והיא גדולה, מרווחת, חזקה ומהודרת מקודמתה. למרות שבב.מ.וו עדיין לא מפרסמים פרטים מלאים על היורשת, היא כנראה תהיה גם כבדה ויקרה יותר. רמז ראשון לכך ניתן למצוא בהתעקשות הגרמנית להדגיש שמדובר ברודסטר יוקרתית.

שנויה במחלוקת?

במבט ראשון מראה ה-Z4 דמיון רב למכוניות תצוגה שראינו בעבר אצל ב.מ.וו. מה-X קופה המוזרה שנחשפה לפני כשנתיים ועד ל-CS1 החדשה למדי. עם זאת, ניתן למצוא כאן גם התפתחות ישירה וברורה של ה-Z3 המקורית, עם החרטום הארוך וקו הדופן היורד, כמו-גם שימוש בפרטים שנראו ב-Z8. פרט מעניין ביותר מבחינת מראה הוא הטיפול הייחודי בזויות המשטחים, שבב.מ.וו אוהבים לכנות "מראה הלהבה", אשר הוצג לראשונה ב-X קופה. מדובר שוב בכיוון לא שגרתי שמאחוריו עומד כריס בנגל, ראש מחלקת העיצוב של היצרן הבווארי, אשר ימשיך כנראה למשוך את אש המבקרים.

יותר כוח

ה-Z4 גדולה מקודמתה מבחינת בסיס הגלגלים, ובחרטומה שוכנים כעת מנועי שישה צילינדרים חזקים משמעותית מאלה שהיו בגרסאות הבסיסיות של ה-Z3. ה-Z3 המקורית נחשפה עם מנועי 1.8 ו-1.9 ליטר, ואילו ה-Z4 מוצגת עם יחידות ה-2.5 ו-3.0 ליטרים, אשר מייצרות 192 ו-231 כ"ס. אלה ישודכו לתיבות ידניות (חמישה או שישה הילוכים) ואוטומטיות (חמישה הילוכים ). בהמשך תוצע גרסה סיקוונסיאלית. פרט מעניין תהיה מערכת ה-(DDC (Dynamic Drive Control שתאפשר מאפייני נהיגה ספורטיביים יותר למצערת, הגה (שיפור תגובה) ותיבת ההילוכים.
המכונית החדשה, שתיבנה בדרום קרוליינה, תתבסס על פלטפורמת ה-3 החדשה עם שימוש במערכת מתלים דומה ומתקדמת משמעותית לעומת זו ששמשה את הדגם היוצא. בב.מ.וו גאים לספר על חלוקת משקל שווה (50:50) בין החלק הקדמי לאחורי (גם בגלל החרטום הארוך) ולכך יצרפו את בקרת היציבות המפורסמת שלהם (DSC). מערכת אנטי תקר תהיה תקנית ממש כמו ריפוד עור ושאר פינוקים, אשר רומזים שהמכונית אכן תהיה יקרה מבעבר. הגג, כך מבטיחים בב.מ.וו, יתקפל תוך עשר שניות מהירות למדי ויכלול שמשה אחורית עשויה זכוכית. בתא המטען, שגדל ב-100 ליטר משמעותיים, יהיה כעת מקום לשתי ערכות גולף.

עיר האורות

כל מה שנותר כעת הוא לחכות להשקת המכונית בתערוכת פאריז 2002 ולתחילת שיווקה באירופה באביב. בינתיים אפשר לדון בפרטי טריוויה כמו העובדה שהמכונית אכן קבלה לבסוף את התואר Z4. זה רומז כנראה שבב.מ.וו אכן מתכוננים להקצות לגרסאות ולדגמים ספורטיביים את הספרות הזוגיות. כך לדוגמה צפויה בהמשך הדרך סדרה 3 קופה להפוך ל-4.
בכל מקרה, ה-Z4 לא תזכה לאותה כניסה מסעירה לשוק כשל קודמתה. למי שאינו זוכר, את הופעת הבכורה המאוד מדוברת לציבור, ערכה ה-Z3 המקורית בסרטו של ג'יימס בונד, גולדן איי. אבל פינוק תקשורתי כזה לא צפוי עבור המכונית החדשה. וולפגנג רייצלה, אחד הבכירים בב.מ.וו בזמנו, שעבר לאחר מכן לראשות קבוצת פרמייר של פורד (ממנה התפטר לאחרונה), ניצל את קשריו הטובים כדי להחזיר את המרגל המפורסם ביותר לאסטון מרטין.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו Z4...
גדולה יותר...
יקרה יותר...
ורק עם מנועי שישה צילנדרים
את המראה החדש אנחנו כבר מכירים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים