שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    שטח שדה התעופה לא כשיר לבנייה
    מנכ"ל המכון הגיאופיסי לישראל מצא כי בעתיד, בשל הסיכון מפני רעידת אדמה, לא ניתן יהיה לבנות בנייני מגורים או מלונות באזור השדה. עיריית אילת: אם וכאשר יתפנה השטח – יוקמו שם מרכז קונגרסים, מרכזי אטרקציות ופארקים

    "שדה התעופה של אילת ממוקם נכון ומשקף ניצול יעיל של המרחב". כך הודיע לאחרונה מנכ"ל המכון הגיאופיסי לישראל, ד"ר יאיר רוטשטיין, למנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, יאיר מעיין.
    מכתבו של ד"ר רוטשטיין מתייחס לבקשתו של מעיין לבחון את ההשפעות הגיאולוגיות-סיסמולוגיות על העתקת שדה התעופה אל מחוץ לעיר ועל החכרת השטח המתפנה לבנייה.
    על פי נתונים שנאספו במחקרים שונים וסקרים שערך המכון הגיאופיסי באזור, יושב שדה התעופה הנוכחי על שבר גיאולוגי גדול. השבר עובר באזור מסלולי ההמראה וכביש הערבה בכניסה לעיר, והמדרגה הטיפוגרפית בין כביש הכניסה ומסלולי השדה היא תוצאה של פעילות השבר.
    שבר זה הוא ככל הנראה אחד מפלגיו של השבר הסורי-אפריקאי באזור, ולדברי ד"ר רוטשטיין משמעות הדבר היא "ששבר זה יצר בעבר וייצור גם בעתיד רעידות אדמה גדולות". ד"ר רוטשטיין מדגיש כי מבחינת סיכוני רעידות אדמה, המיקום הנוכחי של השדה הוא אידיאלי. "יחד עם זאת", הוא אומר, "בניית מבני מגורים, או מלונות בשטח המיועד להתפנות עלולה להיות מוכשלת, ובצדק, על ידי ועדות התיכנון".
    חוות דעתו של ד"ר רוטשטיין הועברה למנכ"לי משרד התחבורה, מנהל מקרקעי ישראל ורשות שדות התעופה, בצירוף מכתבו של מעיין, בו הוא מודיע על כך ששטח שדה התעופה הנוכחי יוגבל לבנייה בעתיד בשל השבר הגיאולוגי.
    בעיריית אילת הבהירו שאם וכאשר יתפנה שדה התעופה, אין בכוונת העירייה לאשר במקום בניית בתי מלון או מגורים. "התוכנית היא לחבר את אזור התיירות למרכז העיר", אומרת דוברת העירייה, "כשבין הרעיונות לפיתוח השטח של השדה נמצאים הקמת מרכז קונגרסים, מרכזי אטרקציות ופארקים".
    תוכנית בניין עיר (תב"ע) הקיימת לשטח כוללת אמנם כ-6,000 חדרי מלון, אך בעירייה לא מתרגשים: "בבוא היום", אומרת הדוברת, "נשנה את התב"ע בהתאם לתוכניותנו לאזור זה".

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום ערוץ 2
    שבר גיאולוגי גדול חוצה את מסלולי ההמראה
    צילום ערוץ 2
    מומלצים