שתף קטע נבחר

קורס קיץ אינטנסיבי לקידום תלמידים מתקשים

תוכנית לקידום תלמידים, המתקשים בקריאה, מופעלת לראשונה בחופש הגדול. עשרה בוגרי כיתה א' ויתרו על הים, החברים והשינה המאוחרת, ומתייצבים מדי בוקר ללימודים. אסתי כהן, רכזת הפרוייקט ב"עציון גבר": "ילד שמתחיל לצבור כשלונות קטנים, מתחיל ליצור דימוי עצמי נמוך"

קורס "תפנית", המיועד לקדם תלמידים מכיתות ב' ו ו' המתקשים ברכישת מיומנויות הקריאה והמתימטיקה, נפתח השבוע, לראשונה, גם למסיימי כיתה א'.

בישיבה שערכו המפקחת על בתי הספר היסודיים באילת, אילנה בן זקן, ראש מינהל החינוך, פנינה זיו ופורום המנהלים, הוחלט לטפל בילדים כבר בסוף כיתה א' – ולא לחכות לתחילת לימודיהם בכיתה ב'.

בבית הספר "עציון גבר" החליטו להרים את הכפפה. הקורס, שהחל בעיצומו של החופש הגדול, יימשך שבועיים וחצי, ארבע שעות מדי יום. סך הכל יזכו הילדים ל 45 שעות לימוד אינטנסיביות במהלך הקיץ. לקורס הוזמנו 14 תלמידים, שאובחנו על ידי המחנכות כמתאימים, כאשר בפועל הצטרפו עשרה מהם לתוכנית.

"זה לא היה כל כך פשוט לגייס אנשים לפרוייקט במהלך הקיץ, כי כולם בחופש", גילתה השבוע אסתי כהן, רכזת הפרוייקט בבית הספר. כהן, סגנית מנהלת "ערבה" לשעבר, תתחיל לעבוד בשנת הלימודים הקרובה כסגנית מנהלת ב"עציון גבר". לצדה עובדת כרמלה ביטון, שמרכזת את נושא הקריאה בבית הספר ומלמדת בפועל את הילדים המשתתפים בקורס. השתיים מקבלות סיוע מסטודנטית לתואר ראשון במכללת אילת, שעובדת כמתרגלת.

כהן: "הרעיון של התוכנית הוא למקד מבחינת הזמן, שהוא קצר, מבחינת מקצוע הלימוד ומבחינת גודל הקבוצה, שהוא קטן. הבעיה מתחילה כשילד בא עם פער קטן ואם לא סוגרים אותו, הפער גדל. ילד שמתחיל לצבור כשלונות קטנים, מתחיל ליצור דימוי עצמי נמוך". על מנת לתמוך בילדים ולשפר את הדימוי העצמי שלהם, הם עוברים מדי יום, בסוף הלימודים, מבחן הצלחה. מדי שלושה ימים הם עוברים מבחן בקרה בכדי להוכיח להם שהם יכולים להצליח.

לתחילת הקורס קדם תהליך גיוס ההורים למטרה. בדומה לתוכנית "תפנית", הפרושה לכל אורך שנת הלימודים, גם כאן נערך מפגש מקדים עם ההורים והילדים, בו ניתנו הסברים לגבי התוכנית ויעדיה, נערכו איבחונים לילדים ובשלב הבא נערכו ביקורי בית וגיוס ההורים לתוך העשייה וההצלחה. "שיתוף הפעולה של ההורים ותמיכתם בילדים הם המפתח להצלחה. לכן חשוב לנו הקשר איתם", אומרת כהן.

בשלב השלישי של ההכנה המקדימה, נערך "שילוב מעגלים" – מפגש של התלמידים, ההורים, צוות התוכנית וראשי מינהל החינוך. המטרה: לחזק את העובדה שללא שילוב או מיזוג כל המשאבים והגורמים, אי אפשר לקדם תהליכים.

ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום והמימון הוא תוצאה של איגום משאבים מקרן רש"י, משרד החינוך, הסוכנות היהודית ועיריית אילת. ביומיים האחרונים של הקורס ייערך מרתון לימודים במכללה למינהל, במהלכו יחזרו הילדים על החומר וייערך להם מבחן מסכם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים