שתף קטע נבחר

מקרר ישראלי תוצרת קוריאה

תושב קרית-אתא רכש מקרר אמקור-דיזיין שבפרסומים הוצג כמקרר כחול-לבן. לאחר שהמקרר הקפיא את כל המוצרים שאוחסנו בו התברר לו שמדובר במקרר קוריאני המיועד לארצות אפריקה החמות. לקוחות השופרסל שרכשו קפה שחור תחת מותג סופר-קלאס גילו, כי האריזה הדומה לחלוטין לזו של עלית מכילה מחצית מהכמות

בשורה טובה לתעשייה הישראלית המדשדשת: צרכנים רבים מחפשים דווקא תוצרת כחול-לבן, וכועסים כשהם מגלים שעובדים עליהם עם מוצר נחות תוצרת חוץ במסווה של מוצר ישראלי.
הנה המקרה של ב.ג. מקריית אתא. ב' קנה מקרר אמקור דיזיין, לאחר שהובטח לו בפירסומים, כי יש דברים שחייבים להיות ישראלים. מקרר למשל. רק כאשר התחיל המקרר לעשות בעיות והקפיא הכל, לדבריו, התברר לו באמצעות אנשי השירות של אמפא שהוא בכלל קנה מקרר מתוצרת קוריאה (דייהו), המיובא על-ידי חברת תדיראן-אמפא ונמכר כחלק מהסדרת אמקור-דיזיין. לדבריו, אנשי השירות שהגיעו אליו ספקו כפיים והזדהו עם סבלו. הם אמרו שאלה מקררים המיועדים למדינות החמות של אפריקה, וקשה מאוד להתאים אותם לאקלים שלנו.
בעקבות התלונה נכנסנו שלשום לאתר המכירות המקוונות פי-1000, וגילינו, כי גם כאן נמכר הדגם הקוריאני תחת המותג אמקור-דיזיין ללא כל רמז שמדובר במקרר קוריאני. האתר מציג מפרט טכני של המקרר, תוך ציון כי מדובר במקרר בעל פיקוד ובקרה דיגיטלי מסדרת אמקור-דיזיין היוקרתית. שם לפחות לא כתבו הישראלית. גם הפירסום שרץ ברדיו מטעה לכאורה: כל-כך נעים וקר פה! אמקור-דיזיין הוא המקרר שלי, רק הוא מבין אותנו כי הוא ישראלי.
עו"ד יצחק קמחי, הממונה על הגנת הצרכן במשרד המסחר והתעשייה, מסכים כי מדובר במעשה חמור. חוק הגנת הצרכן מחייב לסמן על כל מוצר את ארץ הייצור שלו. אנני קלי, מנהלת שימור לקוחות תדיראן-אמפא מוסרת בתגובה: רוב מקררי אמקור מיוצרים במפעל החברה בעפולה, למעט דגמים בודדים המיוצרים עבור אמקור בקוריאה. המקררים האלה הם אמקור דיזיין DK 631 ו-ND 631.
בעקבות פנייתכם דאגנו מיד לציין במפורש בכל אתרי הקניות באינטרנט את ארץ הייצור, והמוכרים בכל רשתות השיווק הונחו לציין בפני הלקוחות שהמקררים הללו הם מתוצרת קוריאה. כמו-כן הוחלט לתת בפרוספקטים המצורפים לדגמים המיוצרים בקוריאה הבלטה מיוחדת לארץ הייצור.
בחברה, אגב, טוענים שגם המקררים הקוריאנים מוצלחים, ומחירם כחצי ממחיר המקרר שמיוצר בישראל. אנחנו, מצידנו, נמשיך לבדוק את האמת בפרסום.

קפה - אבל פחות

באחרונה יצא לרשת חנויות שופרסל (ביניהן היפרנטו, יוניברס וקוסמוס) קפה שחור, המכונה טורקי, תחת המותג הפרטי סופר-קלאס, שמיוצר במיוחד לרשת. קונה חד-עין הפנה את תשומת לבנו שהאריזה של המוצר החדש כמעט זהה לאריזה הוותיקה והפופולרית של הקפה הטורקי של עלית: גם בגודלה, גם באותיות המודפסות עליה וגם בגרפיקה.
עד כאן זו אולי חוצפה, אבל תרגיל שיווקי מוכר. גרועה מזה העובדה, שהשקית של סופר-קלאס מכילה חצי מהכמות: 50 גרם, לעומת השקית של עלית, שמכילה 100 גרם. וזה כבר מתקרב להטעיה. המחיר אמנם הרבה יותר זול, אבל הטעם של הקפה הזה מר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אמקור דיזיין. פרסום מבלבל
מומלצים