שתף קטע נבחר

הצגה צרפתית

לקראת תערוכת פאריז הביתית, חושף קונצרן PSA חידושים והפתעות לעתיד הקרוב. אנו מתחילים עם פיז'ו, סיטרואן מייד אחר-כך

תערוכת פאריז, שתיפתח בסוף החודש, נערכת ממש בחצר ביתו של הקונצרן הצרפתי PSA. זו אחת מהסיבות שאנשי הקונצרן - מי בשורות סיטרואן ומי בשורות פיז'ו - לא מתכוונים לוותר על ההזדמנות להפגין שרירים, וחושפים היום מגוון רב של דגמים שיעשו את הופעת הבכורה בתערוכה במקומית. בין המכוניות אפשר למצוא גרסאות ייחודיות לדגמים קיימים - כאלה שהציפיה אליהן נבנתה על-ידי אנשי השיווק החרוצים באופן מדוקדק מזה זמן. בנוסף יש את אותן מכוניות תצוגה הכרחיות שנועדו להציג את שצפוי לבוא.

 

את הסקירה על העושר הגדול, אנחנו בחרנו להתחיל עם פיז'ו. ליצרן הצרפתי הייתה עד כה שנה מוצלחת למדי עם ה-307 וה-206 - סיבה טובה להרחיב את המבחר. כך זוכה הקומפקטית לגרסה פתוחה, בעוד אחותה הקטנה זוכה לגרסה ספורטיבית חמה. ויש כמובן עוד כמה מכוניות תצוגה מעניינות.

 

307CC

 

כמו אחותה הקטנה, ה-206CC, הגרסה הפתוחה של ה-307 המוכרת עושה שימוש בגג קשיח מתקפל. בפיז'ו דואגים להזכיר כי הפעם מדובר במנגנון איכותי יותר, אולי כרמז למיצוב היקר יותר של המכונית. מבחינת מראה, אנו זוכים לעיצוב מרהיב במיטב המסורת של החברה עם רמזים מה-RC - צמד מכוניות התצוגה שהופיעו בתערוכת ז'נבה. ה-CC משתרעת על פני 432 ס"מ (12 ס"מ יותר מאחותה המוכרת) וגובהה 144 ס"מ.

 

בתחום הכוח, ה-CC תהיה ה-307 הראשונה שתצויד במנוע ה"חם" של פיז'ו המייצר 177 כ"ס.

 

206RC

 

אותם 177 כ"ס יהיו גם העניין המרכזי בגרסה החמה ביותר של ה-206 שתוצג בפאריז. ה-RC החזקה תדאג להזריק מעט אדרנלין לכל מי שהתלונן על מחסור בכוח בסופר-מיני הקטנה. בצירוף 20.6 קג"מ ועם משקל עצמי של 1,100 ק"ג מבטיחים בפיז'ו שהקטנה הזו תגיע למהירות של מעל ל-220 קמ"ש ותסיים את הזינוק הקלאסי למאה בפחות מ-7.5 שניות. כדי להישאר על הכביש תיעזר המכונית בבקרת יציבות ובבקרת אחיזה.

 

בכל הקשור למראה, תצויד הקטנה הזו בצמד מפלטים מאחור, חישוקי "17 וגימור אלומיניום בתא הנוסעים. את המושבים יכסה שילוב של עור ואלקנטרה.

 

Pescarolo

 

ואם כבר עסקנו בתחום הספורט, דואגים אנשי פיז'ו להציג גרסה ספורטיבית גם למכונית הסאלון הגדולה שלהם. ה-607 Pescarolo זוכה כאן לליטוש עדין, המייצר שינוי גדול למדי. מכונית התצוגה הזו זוכה לכנפיים רחבות יותר ב-2.5 ס"מ ולמרכב נמוך בשיעור דומה. הכנפיים הרחבות מכילות עכשיו חישוקי "19 עם צמיגים במידה 245/45. אלה אחראים לשמור על המכונית על הכביש במהירויות הקרובות ל-300 קמ"ש, להן אחראי מנוע V6 המייצר לא פחות מ-400 כ"ס. כדי לעצור את המפלצת, ציידו אנשי החברה את ה-Pescarolo במערכת בלמים משופרת עם דיסקים בקוטר 345 מ"מ.

 

והיו עוד

 

בנוסף למכוניות אותם הזכרנו דואגים בפיז'ו לשמור על עצמם בתמונה הגדולה של העתיד תוך שימוש במספר מכוניות תצוגה מעניינות. כך לדוגמה תציג החברה בפאריז את ה-H2O - מכונית שמטרתה להפגין יכולת טכנולוגית בתחום המתפתח של כלי רכב המונעים במימן. המכונית, שעוצבה כמכונית כיבוי אש, שואבת סממני עיצוב מצמד מכונית ה-RC שהוצגו בז'נבה. לדברי אנשי החברה, המכונית מבהירה שפיז'ו בהחלט מודעת לפיתוחים בתחום תא הדלק ופועלת בכיוון.

 

בנוסף הוצגה גם ה-Sesame - סופר מיני קטנה המציגה עיצוב חדשני תוך שימוש במשטחי זכוכית גדולים ודלתות הזזה. וכן, היה גם פרטנר חדש, למרות שאנשי פיז'ו "הצליחו" להטביע את הרכב המסחרי בקלות בשלל החידושים שחשפו בהזדמנות זו. בכל מקרה, אנו מבטיחים לחקור את אנשי החברה חקירה מאומצת בכל הנוגע לעושר העתיד. אבל כל זה, כשנגיע לתערוכה.


פורסם לראשונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 307CC...
יפה אמיתית
206RC...
הסופר מיני מתחממת
פיז'ו 607 עם 400 כ"ס???
ויש גם Sesame...
וגם H2O
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים