שתף קטע נבחר

דלתות מסתובבות

ליצרני הרכב יש אין ספור דרכים כדי למשוך את העין. כך גם הרנו אליפס, שעושה שימוש בפתיחת דלתות שונה. האם זו מחליפת הטווינגו?

אין ספק כי פיז'ו תכננה למשוך את מבקרי תערוכת פאריז לדוכן הגדול בעזרת ה"סזאם" הקטנה, תודות לבחירה בדלתות הנעות על מסילה במקום רגילות. אבל רנו הכינה להם תשובה מתאימה, העונה לשם אליפס. אמונים על צירים מסובכים לדלתות עוד מהצגת האוונטיים המקורית, הציגו כאן רנו מבנה יחודי לדלת האחורית, לצדו נראית הבחירה של פיז'ו פשוטה וכמעט מיושנת.
כי לאליפס יש חמש דלתות, ולא שלוש. באליפס נפתחות שתי דלתות הצד האחוריות בניגוד לכיוון הרגיל. וכאשר נפתחות גם הדלתות הקדמיות, נפער פתח ענק. מצד שני, במצב רגיל וכדי לעמוד בתקינה אירופאית, הן יכולות להיפתח גם לכיוון המקובל. ואפשרות זו, הופכת את הפיתרון לרעיון מוצלח במיוחד.
דניס פלק, האחראי ברנו לתכנון מכוניות תצוגה, שמח מאד כאשר אני מבקש ממנו להדגים לי את פעולת הדלת המורכבת. בכל מקרה, הוא עומד על-כך שהוא, ורק הוא, יהיה זה שיתפעל את המנגנון. "אתה מבין" הוא מסביר לי, "יש לנו רק מכונית אחת כזו. ומה לעשות, אבל היא צריכה להספיק לכל ימי התערוכה". לא נורא, ספגתי את העלבון בשקט...

קטנה ושמחה

"מטרתנו באליפס היא להראות ששימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, כמו אלומיניום ופלסטיק ממוחזר, לא מחייבים אותנו למכונית רצינית מדי, או יקרה מדי. אנחנו מסוגלים להרשות לעצמנו גם רכב זול וצעיר, להוות מעין בועה קטנה של אופטימיות וחיוך".
הוא ממשיך ומסביר לי כי האליפס אינה מבוססת על פלטפורמה קיימת, אלא בנויה ממרכב יחודי מאלומיניום. וכן, היא בפירוש נוסעת. האם היא מעניקה רמז כלשהו למראה הקליאו הבאה, או הסניק שיבוא? "לא ממש, וניתן לזהות זאת תוך עיון בלוח הזמנים. תחילת הפיתוח כאן הייתה לפני כ-18 חודשים, ובאותו זמן הסתיים פרק עיצוב הסניק והקליאו שעוד לא פגשתם".
מה שלא משכנע אותי כמובן, בעיקר מכיוון שכרגיל ברנו, מרכיבים מסוימים מעיצוב מכונית תצוגה מגיעים ישירות כמעט גם לדגמים סדרתיים-עתידיים. דניס מתרצה קלות, ומסכים לומר כי "הפרט החשוב כאן לעתיד הקרוב מבחינת עיצוב הוא הצורה בה הסמל שקוע בחרטום. זה יאפיין דגמים עתידיים שלנו. מעבר לכך, אם כבר אתה שואל, האליפס מסמלת את החזון לקראת 2008".
מה לעשות, ודבריו אינם עולים בקנה אחד עם הרמזים ששילחו לעברי מספר מקבלי החלטות בקונצרן הגדול. אם להאמין להם, ולקרוא בין השורות את דבריו, נראה לי דווקא שהמכונית הזו בפירוש חושפת פרטים מסוימים מהטווינגו הבאה.

בא מבנזין

בכל מקרה, האליפס משתמשת במנוע טורבו-דיזל מסילה משותפת חדש, בנפח 1.2 ליטר, 16 שסתומים והספק מרבי מוצהר של 100 כ"ס. ויחידה זו אינה קשורה למנוע הקטן שהכרנו בקליאו. ובכל מקרה, אלה כנראה הצעדים הראשונים בדרך למנוע הדיזל הקטן הבא, אשר יפותח על-ידי רנו יחד עם ניסן.
חוץ מזה, האליפס מציגה פעם נוספת את "הנדסת המגע" של נרו, לפיה לעזרי פיקוד יהיה מגע שונה, כדי לאפשר לנהג לחוש טוב יותר מה הוא עומד לתפעל. אותי הרשימו גם המושבים הדקיקים שחוסכים מקום נדרש במכונית קטנה. וכן, מאשרים לי כי אכן מושבים כאלה יגיעו בעתיד למכוניות סדרתיות מתוצרת רנו.

וקצת רכילות

אבל השיחה עם פלק הופכת מעניינת עוד יותר, כאשר אנו עוברים לדבר מעט על העתיד של המגאן החדשה, לפיתוחה היה קשור עד לא מזמן. ומסתבר שבדומה לפיז'ו, גם רנו תבחר בתפיסת הקופה-קבריולה, כלומר גג קשיח מתקפל עבור המגאן הפתוחה. אולם בניגוד לפיז'ו, כאן זה יבוצע בעזרת גג זכוכית.
ואז אנו עוברים לשוחח אודות הסניק, וגם כאן מגיע אישור כי המיניוואן הקומפקטי אכן יעשה שימוש בשני אורכי בסיס גלגלים. כמו-כן, הוא מספר לי כי כרגע לפחות הוחלט להקפיא את השלמת פיתוח גרסה כפולת הנעה. וזה לא מפתיע אותנו, כי דיווחים בתקשורת העולמית ציינו זה מכבר כי רכב עתידי שכזה יתבסס דווקא על דגם של ניסן. ובכל מקרה, יש עוד זמן...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו אליפס
רנו אליפס
רנו אליפס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים