שתף קטע נבחר

הסיגנום בדרך

בעוד כשנה צפויה המכונית המיוחדת והחדשה של אופל לתפוס את מקומה של האומגה בשוק המקומי. לא יהיה זול

יצרנית הרכב אופל אינה שונה בהרבה ממתחרותיה. לכן, גם היא מבינה היטב כי נכון להיום, קשה עד בלתי אפשרי להתמודד בכבוד עם ההגמוניה של מכוניות הסאלון-יוקרה הגרמניות. זאת אומרת, אם אתה עושה שימוש בנשק קונבנציונלי בלבד.

שנים ארוכות התעקשה אופל על תחמושת וותיקה, שהוכיחה עצמה בקרבות אחרים. קוראים לה אומגה. אבל שדה הקרב הופך מודרני, ומכונית הסלון של אופל פשוט לא יכולה להתמודד עם מתחרות צעירות יותר, עדיפות בבירור. למען האמת, מעולם לא הצליחה במיוחד, אבל זה כבר סיפור אחר.

 

מה עושים?

 

למרות הצניחה הדרמטית בנתוני המכירות של האומגה, גם כאשר צוידה בתג-מחיר מאד מפתה, לא התכוונו באופל לוותר לחלוטין על הקטגוריה. לכן, ובניגוד לפורד למשל, החליטו שם לנסות ולאגף במקצת את פלח השוק. איך? באמצעות הסיגנום.

מכונית מיוחדת זו, המבוססת על פלטפורמת הווקטרה החדשה, אמורה לשמש מעין גרסת כלאיים רב-גונית, שתחליף את הסגנון השמרני. כך למשל, למרות שהיא מבוססת כאמור על הווקטרה, מצוידת הסיגנום בבסיס גלגלים ענק של 283 ס"מ - 13 ס"מ יותר מלווקטרה. למרות זאת, אורכה הכולל צנוע יחסית. תא הנוסעים מציע שפע אפשרויות כיוון והזזה למושבים מאחור, מרחב עצום ליושבים שם, כולל אפשרות למקם מקרר במקום משענות יד. מי שכבר ראה אותה במציאות מוכן להישבע שהיא הרבה יותר מרשימה מאשר בתמונות.

 

מחליפה?

 

אז היא תחליף את האומגה? לא ממש. בוודאי שלא באופן ישיר. יחד עם זאת, תחילת שיווקה באירופה באביב הקרוב תסמן כנראה את סוף דרכה של מכונית הדגל הוותיקה. אם להסתמך על דברי קרל פורסטר, יושב ראש אופל, האומגה האחרונה, שהצליחה אגב יותר בגרסת הסטיישן, תצא מהמפעל במחצית הראשונה של 2003. ומאחר ובשנים האחרונות הובהר סופית כי היא אינה מדגדגת אפילו את שוק מכוניות הסאלון, לא תוצג בעתיד הקרוב יורשת. רמת המכירות פשוט אינה מצדיקה כרגע פיתוח מכונית חדשה.

 

דגל חדש

 

כך שהסיגנום - אשר תהפוך למכונית הדגל של היצרן - זוכה למעשה בתואר מההפקר. ועובדה זו תסייע לה להגיע גם לשוק המקומי שלנו. ואם להיות מדויקים יותר, לקראת פתיחת שנת הדגם 2004.

וקשה לומר כי היבואן מאוכזב מכך. מבחינתו מדובר בדגם שידגיש את תהליך הלידה מחדש שעוברת אופל, ואת המהפך לכיוון כלים מקוריים ומעניינים יותר, עם אפשרויות ייחודיות בתא הנוסעים. אגב, מעניין לציין כי גמישות התכנון של תא הנוסעים הוא בדיוק הקו המקשר בין הסיגנום למריבה, המיניוואן הקטן על בסיס קורסה, שיגיע אף הוא לקראת פתיחת שנת הדגם הבאה.

 

הגרסה החזקה

 

בכל מקרה, כרגע מתכנן היבואן לשווק בארץ את הסיגנום עם מנוע ה-V6 בנפח 3.2 ליטר שמוכר לנו כבר מקאדילאק CTS. נכון לשלב זה, גרסת הדיזל החזקה - עם מנוע מתוצרת איסוזו – אינה נמצאת בתכנון המקומי.

אבל כדאי להזכיר כי הסיגנום, כיאה למכונית דגל, תגיע בגרסה מפוארת במיוחד, ומחירה אינו צפוי להיות צנוע במיוחד – כ-250,000 שקלים, וקרוב לזה של האומגה הנוכחית. כך שגם תג מחיר זה ימקם את הסיגנום קרוב למכוניות סאלון מגרמניה. בנוסף, תכניות אלה מבהירות כי 2003 תהיה השנה האחרונה של האומגה בישראל.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל סיגנום...
אופל סיגנום...
כיוון שונה...
כיוון שונה...
ומטרה ברורה
ומטרה ברורה
תא הנוסעים יציע...
תא הנוסעים יציע...
כמה אפשרויות ייחודיות
כמה אפשרויות ייחודיות
מומלצים