שתף קטע נבחר

ה-TT מתכוננת לקרב

לקראת הגעתה של הקרייזלר קרוספייר לאירופה, מצטיידת ה-TT במנוע V6 גדול ובתיבת הילוכים חדשנית. לא נס ליחה

זוכרים? בעוד מספר חודשים צפוי קונצרן דיימלר-קרייזלר להשיק באירופה את מכונית הספורט המבטיחה לבית קרייזלר. הקרוספייר, למי שעדיין לא נזכר, הוצגה לראשונה בתערוכת דטרויט 2001 וזכתה לביקורות נלהבות. בקרייזלר שמעו, התעודדו, והחליטו להביא אותה אל פס הייצור.
כראוי למכונית המיועדת לאירופה, עברה הקרוספייר טיפול מקיף במפעלי דיימלר והוצגה בתערוכת לוס-אנג'לס 2002. אז העיצוב השתנה מעט, הרכיבים הגיעו מגרמניה וגם המנוע - V6 בנפח 3.2 ליטר - הגיע היישר ממרצדס.
אבל הכוונה המקורית נותרה בעינה. קרייזלר מתכוונת להסתער על אירופה, תחילה עם גרסת הקופה של המכונית ומאוחר יותר עם גרסת קבריולה משכנעת. וכל זה הדאיג מאוד את אודי, שזוכה מאז 1998 להצלחה גדולה בקטגוריה הזו עם ה-TT המצוינת.

וקצת יותר

אולם טובה ככל שתהיה, ה-TT עשתה עד היום שימוש במנוע 1.8 ליטר טורבו בלבד. וזה, גם כאשר הוא מייצר 225 כ"ס, פשוט קטן מדי, ובכל מקרה מתוח עד קרוב לקצה יכולתו כמנוע סדרתי לכביש. אבל, לאודי יש הרי V6, ובאופן צפוי הוא מוצא עצמו החל מעתה גם בתא המנוע של ה-TT.
מדובר ביחידת הכוח בנפח 3.2 ליטר שהוצגה לראשונה במכונית התצוגה "זאב הערבות", ומשמשת כיום את הפולקסווגן הקומפקטית החזקה מאז ומעולם (R32), יחד עם המפוארת והיוקרתית ביותר - הפאטון. יחידה זו, שהחלה דרכה עם 231 כ"ס באותו "זאב", מייצרת ב-TT לא פחות מ-250 כ"ס ו-32.6 קג"מ. אלה מספיקים למהירות מרבית (מוגבלת) של 250 קמ"ש, כשהזינוק הקלאסי מעמידה למאה קמ"ש מסתיים ב-6.4 שניות שניות בלבד. אגב, המכונית הבאה שצפויה לקבל את המנוע הזה היא ה-A3 החדשה שתוצג בתקופה הקרובה.

אוטומט

וכל זה קורה עם תיבת הילוכים אוטומטית. טוב, לא בדיוק אוטומטית, אבל השימוש די דומה. תיבת ה-(DSG (Direct Shift Gearbox מאפשרת העברת הילוכים אוטומטית לחלוטין, או העברה ידנית באמצעות מנופים הממוקמים מאחורי ההגה, ונעדרת דוושת מצמד. אולם בזה מסתכם הדמיון לתיבה אוטומטית. כי ה-DSG היא למעשה תיבה ידנית העושה שימוש בשני מצמדים מקבילים. לקראת העברת הילוך דואגת התיבה לבחירת ההילוך הבא, אך המצמד אינו משולב עדיין. בזמן העברת ההילוך בפועל, מנותק המצמד הראשון והשני משולב באותו הזמן, מה שמייצר - לדברי אודי - העברת הילוכים חלקה במיוחד.
כדאי רק להזכיר כי את כל הכוח והטכנולוגיה הזו דחסו באודי לגוף המוכר של ה-TT. יחד עם זאת, בלי מספר טיפולים קוסמטיים אי אפשר. כך שה-V6 מלווה בפגוש אחורי גדול יותר, וכונסי אוויר מורחבים מלפנים, יחד עם עוד נגיעות קלות פה ושם. ועכשיו? עכשיו נותר להמתין לקרוספייר...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי TT...
עכשיו עם V6 בנפח 3.2 ליטר
ו-250 כ"ס
ויש גם טכנולוגיה מתקדמת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים