שתף קטע נבחר

ממחזרים חומרים, גוזרים קופונים

למשרד התחבורה יש הרבה מאוד תוכניות מגירה. את המוצלחות שבהן הם ממחזרים, פעם אחר פעם אחר פעם. בפועל? בינתיים כלום

לפני כחודשיים, ב-18/9/02 בדיוק, נחתה על שולחננו הודעת משרד התחבורה. "שר התחבורה אפריים סנה הגיש לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת תקנה חדשה, המחייבת נהגים חדשים ונהגים מקצועיים לעבור השתלמות בנהיגה במגרש הדרכה (מגרש החלקה) כתנאי לקבלת רשיון קבוע".
נשמע טוב, נכון? בוודאי שכן. אלא שכדאי להזכיר כי לא מדובר כאן בתכנית חסרת בסיס. למשרד התחבורה הייתה תוכנית מסודרת. "על פי התקנה, יחויב כל נהג לעבור השתלמות במגרש הדרכה בתום 6 חודשים מיום קבלת הרשיון, ולא יאוחר משנתיים מיום הוצאתו... נהגים מקצועיים יחויבו לעבור השתלמות במגרש הדרכה אחת ל-5 שנים, כתנאי לחידוש הרשיון". והיו עוד פרטים, החל ממספר הנהגים שצפויים לעבור במגרשים מדי שנה, וכלה במספר המגרשים, מיקומם ועלותם.
אנחנו, מתוך הכרה בחשיבות הגדולה של הדרכה מקצועית לנהגים חדשים, בהחלט ראינו בכך צעד חיובי. הייתכן שהגיע חזון אחרית הימים?

כן!

והוא אכן הגיע. פעמיים. כי הבוקר נחתה על שולחננו הודעה נוספת ממשרד התחבורה, בזו הלשון. "ראש הממשלה אריאל שרון, המשמש כממלא מקום שר התחבורה, הניח היום על שולחנה של ועדת הכלכלה של הכנסת תקנה חדשה המחייבת נהגים חדשים לעבור השתלמות בנהיגה במגרש הדרכה". נשמע טוב, נכון? וגם כאן חברים, לא מדובר בתכנית חסרת בסיס. כי "על פי התקנה, יחויב כל נהג לעבור השתלמות במגרש הדרכה בתום 6 חודשים מיום קבלת הרשיון, ולא יאוחר משנתיים מיום הוצאתו...". את ההמשך אתם מכירים.
האמת, גם אנשי ועדת הכלכלה מכירים את ההמשך, לפחות אמורים להכיר. כי עוד ב-21/1/01 (לפני כמעט שנתיים), פירסם שר התחבורה - אמנון ליפקין-שחק הפעם - תקנה ש"תחייב בעלי רשיון חדש בהשתלמות נהיגה מתקדמת בתום שישה חודשים מיום הוצאת הרשיון, ולא יאוחר משנתיים מיום הוצאתו...". ואתם יודעים מה, גם איציק מרדכי, שר בעבר, עבד על התקנה הזו, ופירסם הודעות הנוגעות לה.

לא!

מאז פירסם שר התחבורה שחק את הצעת התקנה, עברו שנתיים. עברו גם שלושה שרי תחבורה. אז נכון, סביר להניח - ואנחנו יודעים שזה כך - כי התקנה עברה שינויים כאלה ואחרים, התאמות, הסברים ועוד ועוד. אנחנו גם יודעים כי בשבוע הבא אמורה ועדת הכלכלה לקבל את כל החומר שנאסף והובהר עד עתה, כרוך וערוך ומוכן לאישור וביצוע.
אבל אנחנו גם יודעים כי תקנה זו מתגלגלת כבר פעם שלישית בין חברי ועדת הכלכלה, באדיבותם של שלושה שרים העושים שימוש בשופר התקשורת. בשפת העם קוראים לזה "לגזור קופון". בינתיים, בזמן שיועצי שרי התחבורה ממליצים להם על דחיפת התקנה לאישור כמקדם (בין היתר) תדמית ממדרגה ראשונה, כדאי להזכיר שכלום עדיין לא קרה. התאריך המיועד כרגע ליישום התקנה הוא בעוד שנה וחצי. וזאת, בהנחה ששר התחבורה הבא באמת יניח אותה על שולחן הועדה...

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ליפקין שחק. פירסם את התקנה...
ארכיון ידיעות אחרונות
סנה. הניח או לא הניח על השולחן
ארכיון ידיעות אחרונות
צילום: ערוץ 1
שרון. גם הוא הניח
צילום: ערוץ 1
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים