אוסטריה: היידר חזר בו מהודעתו על פרישה
אחרי התבוסה בה זכתה מפלגת החירות בבחירות לפרלמנט, הודיע מנהיג הימין הקיצוני שהוא מתפטר מתפקיד מושל מחוז קרינטיה ושוקל פרישה מפוליטיקה. למחרת חזר בו: "החברים לחצו עליי", אמר
איש הימין הקיצוני באוסטריה, יורג היידר, שהודיע אתמול על כוונתו לפרוש מפוליטיקה, חזר בו היום (ג') מכוונה זו והודיע שיישאר בתפקידו כמושל מחוז קרינטיה וימשיך להיות מעורב בפעילותה של מפלגת "החירות".
היידר, שאמר שהוא לוקח אחריות על התבוסה שספגה מפלגתו בבחירות, הודיע היום שחזר בו בשל לחץ כבד שהפעילו עליו עמיתיו שלא לפרוש. "אני מקבל על עצמי באופן אישי את האחריות על התוצאות בבחירות, והתפטרות היתה המסקנה ההגיונית", אמר לסוכנות הידיעות האוסטרית, "אולם חברי למפלגה מאמינים בדרך שלי ומבקשים שאמשיך".
בעיני רבים נתפס היידר כאחראי הישיר לתבוסה של המפלגה בבחירות לפרלמנט שנערכו שלשום באוסטריה. המפלגה, אותה הנהיג היידר עד מאי השנה, זכתה רק ב-10 אחוזים מהקולות - ירידה של שני שליש בכוחה לעומת הבחירות ב-99'.
בראיון לרדיו האוסטרי אמר היידר אחרי פירסום התוצאות שהוא חש ש"היה לו די מפוליטיקה, מכיוון שאם אדם עושה עבודת בנייה במשך כל כך הרבה שנים ומקבל כזו תוצאה, אדם כזה צריך לדעת לעשות את ההחלטה הנכונה".
כשנשאל האם ניתן יהיה לשכנעו לשנות את דעתו השיב היידר: "זה יהיה מאוד קשה". הוא הודה כי ספג טלטלה עזה מתוצאות הבחירות ואמר שהוא רואה בהן "אי אמון בי ובמדיניותי". במחוז קרינטיה צנחה מפלגת החירות מ- 39% ב- 99' ל- 24.1% בבחירות אלה.
ניצחון למפלגתו של שיסל
מפלגת הימין המתונה יותר, מפלגת העם השמרנית, בראשות הקנצלר וולפגנג שיסל, זכתה בהישג מרשים בבחירות, לאחר שקיבלה 42 אחוזים ותוכל להרכיב את הקואליציה הבאה.
יריבי השמרנים. מפלגת השמאל הסוציאל דמוקרטית, שנחשבת בדרך כלל למפלגה הגדולה ביותר, זכתה ל-37 אחוזים מהקולות בלבד. מי שהיו אמורים להיות שותפיהם האפשריים לקואליציה, הירוקים, קיבלו 8.2 אחוזים.