בדיקה: מעורבות האוטובוסים בתאונות גבוהה ב-70% מהממוצע
לפי ד"ר משה בקר, אוטובוסים מעורבים בתאונות יותר מכלי רכב פרטיים ואפילו יותר ממשאיות כבדות
מעורבותם של אוטובוסים בתאונות דרכים יחסית לנסועה (קילומטרז' הנסיעה) שלהם גבוהה ב-70% מהממוצע הכללי של כלי הרכב. כך אומר ד"ר משה בקר, מומחה לתחבורה ובטיחות בדרכים, ומי שעמד בראש ועדה שמינה משרד התחבורה לבדיקת הכשרת הנהגים.
לפי שיטת המדידה המקובלת בעולם, של מספר תאונות למיליארד ק"מ נסיעה, מתברר כי בשנה האחרונה היו האוטובוסים מעורבים ב-180 תאונות קשות לכל מיליארד ק"מ נסיעה, לעומת ממוצע ארצי של 105 תאונות למיליארד ק"מ בכל הארץ. כלי רכב פרטיים מעורבים ב-93 תאונות למיליארד ק"מ, משאיות כבדות ב-179 תאונות, מיניבוסים ב-126 תאונות, מוניות ב-73 תאונות ואופנועים ב-483 תאונות.
"הנתונים האלה (המנטרלים את העובדה שאוטובוסים עושים קילומטרז' גבוה יותר מכלי רכב אחרים) מצביעים על כך שדווקא הנהגים המקצועיים המסיעים נוסעים מעורבים בתאונות יותר מנהגים אחרים. עובדה זו צריכה להדליק אור אדום במשרד התחבורה לגבי מידת הכשרתם של הנהגים להסיע אוטובוס עם עשרות נוסעים. זה מחייב לערוך רביזיה מקיפה בכל נושא הכשרת נהגי האוטובוסים", אמר בקר. "אני יודע שבאגד ובדן מקדישים מאמצים רבים לתחום הזה - אבל זה לא בהכרח נכון לחברות הסעה פרטיות, שברובן לא נערכות לנהגים הכשרה נוספת. מי שצריך לטפל בכל הנושא הוא משרד התחבורה".