שתף קטע נבחר

בדרכה האחרונה

ה-Z8, המכונית הספורטיבית והמהירה ביותר של ב.מ.וו, מתקרבת במהירות גבוהה אל סוף דרכה. רגע לפני הפרידה

אם תכננתם להגיע בזמן הקרוב לאולם התצוגה של ב.מ.וו כדי להזמין לעצמכם Z8, כדאי לכם להזדרז. ולא בגלל שתג המחיר האסטרונומי, כמיליון וחצי שקלים, אמור לעלות.
ה-Z8, אחת מהמכוניות המיוחדות ביותר שייצרה ב.מ.וו, קרבה במהירות אדירה לסוף דרכה. למעשה, ייצורה של הגרסה הידנית פסק בימים אלה ממש ומספרן של המכוניות במלאי מצומצם. כך שמי שמעוניין בדבר האמיתי צריך להזדרז.

אפשר גם אחרת

אבל חייה של ה-Z8 לא באמת מסתיימים. אמנם הגרסה הנפוצה היא אותה רודסטר של ב.מ.וו עם עם תיבה ידנית ושישה הילוכים, אבל אפשר גם אחרת. כמו גרסתה של אלפינה ל-Z8 שהוצגה בתערוכת לוס-אנג'לס האחרונה. אותה גרסה, שהיא חדשה בשוק האמריקני, אומצה על-ידי ב.מ.וו וגרמה וודאי למספר הרמות גבה אצל חובבי המותג הבווארי.
אחרי הכל, ה-Z של של אלפינה מחליפה את מנוע ה-M המקורי בנפח 5.0 ליטר במנוע V8 קטן (4.8 ליטר) וחלש יותר, אשר מייצר 375 כ"ס לעומת 394. ואם זה לא מספיק, הרי שהתיבה הידנית מוחלפת כאן באוטומטית. Z8, מכונית הספורט המוחלטת של ב.מ.וו עם תיבה אוטומטית? ככה זה כאשר רוצים לשפר את המכירות בשוק האמריקני. אגב, גרסה זו, שפותחה עבור השוק האמריקני, כבר כיכבה בקטלוגים של אלפינה במהלך השנה האחרונה.

סוף הדרך

אולם תחילת שיווקה של האלפינה בארה"ב מסמנת כאמור את סוף דרכה של המכונית הכל-כך מדוברת של ב.מ.וו. רמת מכירות נמוכה למדי, שירדה באופן מדאיג בשנה האחרונה, הביאה את ב.מ.וו להקדים את הסוף.
הרודסטר החזקה של היצרן החלה את דרכה כמכונית תצוגה תחת השם Z07 בתערוכת טוקיו של 97', כשההתלהבות הכללית הובילה אותה לפס הייצור. שנתיים מאוחר יותר כיכבה מכונית הספורט על המסכים לצד ג'יימס בונד - פתיחה בהחלט טובה למילניום חדש ולתחילת השיווק ב-2000.
אולם גם הציפיות הלא גדולות של ב.מ.וו התבדו במהרה. 1,156 מכוניות כאלה נמכרו באירופה ב-2001, השנה המוצלחת ביותר של ה-Z8. וזו הייתה כמות אדירה ביחס ל-397 המכוניות שנמכרו ב-11 החודשים הראשונים של 2002, אשר סימנו ירידה דרמטית ביותר.
וכך הופך הייצור המוגבל של 555 דגמי האלפינה האוטומטית לסופה של המכונית. באופן טבעי מיועדת גרסה זו בעיקר לשוק האמריקני, כש-450 מכוניות הוקצו אליו. וזה מקצר את אורך חייה של ה-Z8 לכארבע שנים - בערך חצי מהמקובל למכוניות מסוג זה.

כישלון?

בב.מ.וו כמובן לא אוהבים להסתכל על המכונית ככישלון ומעדיפים לראות את התמונה כולה. מבחינתם הייתה זו דרך ללמוד על ייצור מכונית עם שלדת אלומיניום מתוחכמת, בעבודת יד ובמספרים קטנים למדי. זאת בין היתר כהכנה לייצור הרולס-רויס החדשה, שנבנית בשיטה דומה ל-Z8. "בכל מקרה", הם אומרים, "אף פעם לא ציפינו למכור כמויות גדולות ממכונית כל-כך מיוחדת".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו Z8. הולכת לעולמה...
Z8 של אלפינה...
אוטומטית ואחרונה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים