שתף קטע נבחר

הספידסטר עולה כיתה

לקראת תערוכת ז'נבה משדרגת אופל את הרודסטר הנאה שלה. עכשיו יש גם מגדש טורבו, 200 כ"ס ונתוני ביצועים מרשימים

שלוש שנים לאחר שהופיעה לראשונה בתערוכת ז'נבה כמכונית תצוגה, חוזרת האופל ספידסטר לתערוכה השוויצרית. הסיבה למסיבה הפעם היא הצטרפותה של גרסה מוגדשת למכונית הספורט הנאה. הרודסטר של אופל משווקת מאז 2001 עם מנוע ה-2.2 ליטר בלבד, שמייצר 147 כ"ס.
עכשיו משדרגים באופל את המבחר עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש המייצר 200 כ"ס ו-25.5 קג"מ. משקל המכונית עלה ב-60 ק"ג בלבד - מ-870 ל-930 ק"ג - מה שמספק יחס משקל/הספק מרשים של 4.65 ק"ג/כ"ס. וכך, הנתונים המרשימים ממילא של הספידסטר עד היום (5.9 שניות למאה ו-217 קמ"ש) זוכים לשדרוג ניכר. לדברי אופל, הספידסטר טורבו מסיימת את המיאוץ הקלאסי מעמידה למאה קמ"ש ב-4.7 שניות קצרות, בדרך למהירות מרבית של 240 קמ"ש.
בהתאם לביצועים המשופרים, זוכה הספידסטר טורבו למערכת מתלים משודרגת, כמו-גם לחישוקי "17 חדשים שנועדו להבדיל אותה מאחותה האטמוספרית.
כמו הספידסטר הרגילה, גם הגרסה המוגדשת של המכונית תוכננה על-ידי לוטוס ותיוצר במפעלי היצרן הבריטי עבור אופל.
בנוסף, כדאי לציין כי הספידסטר הייתה גם כוכבת התצוגה של אופל בתערוכת פאריז האחרונה. שם הוצגה המכונית בגרסת "אקו-ספידסטר" שעשתה שימוש במנוע דיזל קטן בנפח 1.3 ליטר בלבד. משקל עצמי של 660 ק"ג בלבד ומקדם גרר (CD) יוצא דופן של 0.20 איפשר לאותה מכונית מהירות מרבית של "מעל 250 קמ"ש" לדברי אופל.
אגב, בשונה מה"אקו-ספידסטר", גרסת הטורבו צפויה להגיע לייצור סדרתי בתוך זמן קצר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל ספידסטר טורבו...
200 כ"ס, 25.5 קג"מ...
4.7 שניות, 240 קמ"ש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים