שתף קטע נבחר

אלפא ספרינט חדשה

השמועות החלו מזמן, ותמונות ריגול התפרסמו בעבר. עכשיו זה רשמי. אלפא קופה חדשה ואלגנטית, עם תמונות רשמיות ופרטים מלאים. וזו רק ההתחלה

הרי היא לפניכם בחשיפה רשמית ראשונה, אחת המכוניות המעניינות ביותר בתערוכת ז'נבה שתפתח בעוד כשבועיים. קוראים לה אלפא ספרינט, הגם שכרגע היא עדיין נקראת GT קופה. וכן, היא תגיע אלינו בעתיד.
מי שאינו מצוי בהיסטוריה של היצרן האיטלקי, עשוי לחשוב כי למעשה מדובר בתחייתה של הספרינט הקודמת. אלא שזו האחרונה, לא הייתה יותר מגרסת קופה נאה (וזולה יחסית) של האלפא סוד האגדית. הספרינט האמיתית והאחרונה של אלפא ירדה מפס הייצור לפני שלושה עשורים, לאחר שכיכבה אצל היצרן מאז שנות הארבעים.
ולכן אין גם מקום לצפות לדגם במחיר "שווה לכל נפש", וכמובן לא למכונית מושכת עין על בסיס ה-147 הקומפקטית. למעשה, הספרינט קרובה הרבה יותר ל-156 הגדולה יותר. ועובדה זו תתבטא ללא ספק גם בתג המחיר העסיסי שיוצמד לה.

מי זו?

כאמור, מבחינת המרכיבים מציגה הספרינט תמהיל מעניין בין ה-147 ל-156. היא נשענת על בסיס הגלגלים הארוך יותר (260 ס"מ) של ה-156, וקצת מפתיע לגלות כי היא אפילו ארוכה ממנה בחמישה ס"מ ורחבה בשני ס"מ. אגב, היא גם דומה יותר ל-156 במבט מהצד.
כל זאת, מכיוון שאלפא לא בחרו במבנה קופה מקובל, אלא החליטו לאמץ תצורת "שתיים וחצי קופסאות", עם תא מטען נפרד. עם זאת, חלקה הקדמי של הספרינט מציג דווקא 147 מעודכנת, עם מרכז חרטום מודגש ואגרסיבי.
על מראה המכונית החדשה אחראית סדנת העיצוב של ברטונה, שגם הייתה אמורה לייצר אותה. אולם כעת נראה שאלפא מתכוונת לייצר את המכונית בעצמה, לצד ה-147 וה-156. זאת, תוך מטרה לחסוך בכסף יקר, המצרך הנדיר ביותר בימים אלה בקונצרן פיאט.
בתחילת הדרך תוצע המכונית עם מנועי ה-2.0 ליטר JTS וה-1.8 ליטר ניצוץ כפול, עם 165 ו-140 כ"ס בהתאמה, כמו-גם בגרסת דיזל - 1.9 ליטר מולטיג'ט - עם 140 כ"ס. מעט מאוחר יותר צפויה הצגת גרסת GTA כוחנית עם מנוע ה-3.2 ליטר (250 כ"ס) המוכר מה-147 וה-156. בהמשך יוצגו גם גרסת 1.6 ליטר ומנועי JTS עם הזרקת דלק ישירה. סביר גם להניח כי באלפא יציגו בעתיד גרסת הנעה כפולה של המכונית, כאשר מערכת כזו תגיע לדגמי ה-147 וה-156.

יותר מספרינט

אבל, הצגת הספרינט הייתה מבחינת אלפא גם הזדמנות מצוינת למקצה שיפורים מאוד נחוץ ל-GTV ולספיידר הוותיקות. האחיות הספורטיביות של אלפא, המבוססות עדיין על פלטפורמות הפיאט טיפו המנוחה(!), הוצגו לפני כמעט עשור. על מתיחת הפנים אחראית הפעם סדנת פינינפארינה, שגם חתומה על העיצוב המקורי. כרגיל במתיחות פנים כאלה, זכו החרטום והאחוריים לעיקר תשומת הלב. תא הנוסעים עבר שדרוג מבחינת חומרים, וזכה לקונסולה מרכזית חדשה.
למבחר המנועים הצטרפו ה-JTS (עם 165 כ"ס) ו-2.0 ליטר עם 150 כ"ס, כמו-גם גרסה מוחלשת קלות של יחידת הכוח מה-GTA ("רק" 240 כ"ס). מקורות באלפא מספרים כי המכונית תגיע למהירות מרבית של 255 קמ"ש, מה שהופך אותה לדבריהם לאלפא המהירה ביותר בהיסטוריה.
ויש גם גרסה נוספת, העלולה להתגלות כמעניינת במיוחד בבוא הזמן. מדובר ב-147 Ti, שמזכירה אף היא פרויקטים מימים עברו באלפא. אין כאן חדשות גדולות ונצורות, אלא בעיקר טיפול קוסמטי-ספורטיבי ל-147 ו-156. למעשה, יש כאן ניסיון מוכר לגשר על הפער המסחרי הגדול שנוצר בין הדגמים ה"פשוטים", לגרסאות ה-GTA של היצרן.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלפא GT קופה...
בקרוב ספרינט
GTV מעודכנת...
וגם ספיידר
ויש גם גרסאות Ti...
עם מראה ספורטיבי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים