שתף קטע נבחר

פאר נוסח שוודיה

וולוו עדיין מעוניינת להתחרות בפאר גרמני-בריטי, אבל עושה זאת בדרכה. ה-VCC, הוולוו האחרונה של המעצב הורנבורי, מראה את הכיוון

"אז מה פיטר", אני שואל, "זו הוולוו האחרונה שלך?". פיטר הורנבורי - עד לפני חודשים ספורים ראש מחלקת העיצוב של וולוו וכעת המעצב העל של קבוצת "פרמייר" בפורד (וולוו, יגואר, לנד-רובר, אסטון מרטין) - מביט בי ומחייך, ועונה מייד בשלילה. "אני לא עוזב את החברה הזו. יש לי עדיין דירה בשוודיה, ואני מתכוון לשמור עליה. לאחר 11 שנים ארוכות בוולוו, אני מרגיש שייך ומאוד קשור. אני לא אוכל להתעלם, אבל אשגיח רק מגבוה".
האיש, שזכה לקידום שכל מעצב חולם עליו, ונוטש את הסביבה המגבילה של מותג אחד לטובת ראייה עיצובית של מקבץ מותגים לא-קטן, נראה רגוע ונינוח לחלוטין. "ועד כמה שונה האחריות על קבוצת פרמייר מזו שעל וולוו בלבד?" אני שואל. "ובכן, צריך ללמוד את ההבדלים ונקודות הייחוד של כל יצרן. צריך ללמוד את המסורת של כל אחד. ואני, אני כלל לא שוודי, אבל למדתי את המסורת של וולוו ואת הערכים של התרבות המקומית. תמיד כדאי לזכור כי הלאום מאוד חשוב לטיפוח והדגשה אצל כל מותג. תראה, זה בולט מאוד ברנו ובאלפא רומיאו. ומכיוון שאני בריטי, אין לי בעיה להבחין במסורת של יגואר. זה נותן פרספקטיבה נכונה".

VCC מי?

אבל הסיבה העיקרית לשיחה עם הורנבורי היא דווקא מכונית התצוגה החדשה של וולוו, ולא השינוי שעבר בתפקיד. ניסיון העבר מוכיח הרי כי ניתן ללמוד ממכוניות התצוגה של וולוו לא מעט על הצפוי, והמקרה שלפנינו, אם להאמין לאיש, אינו שונה.
"מבחינת וולוו, ה-VCC או בשמה המלא Versatility Concept Car, היא בעצם כלי לבדיקת תגובת השוק בכלל והלקוחות שלנו בפרט. ראשית, אנחנו עדיין מעוניינים לזהות האם יש בכלל דרישה למכונית פאר שוודיות. אולם אנחנו משוכנעים בכל מקרה, כי אם וכאשר תיייצר וולוו מכונית פאר גדולה, לא יהיה זה חכם מצידה לבחור במבנה סדאן רגיל. כאלה יש הרי כבר מספיק ממרצדס וב.מ.וו, ועד יגואר שלנו. אז רצינו לבדוק מה קורה אם אנחנו בוחרים במבנה חמש דלתות ומרכב סטיישן, בו כולם מכירים אותנו.
צריך גם לזכור שפאר על-אמת ותרבות שוודית, לא בדיוק הולכים ביחד. השוודים הרי די צנועים כאשר מדובר בחיצוניות. גם הבתים המפוארים ביותר שלהם נראים צנועים יחסית מבחוץ, ומבפנים הם בעיקר מאוד פרקטיים. וכך גם המכונית שלהם, שחייבת בראש ובראשונה להיות מאוד שימושית".
"את זה אני מבין" אני אומר לו, "רק מה אומרת אם כך ה-VCC הזו על הכיוון העתידי של וולוו מבחינת עיצוב?" הורנבורי אינו עוצר אפילו לשנייה של מחשבה ויורה - "אם תביט במכונית, תגלה מאפייני וולוו מוכרים כמו למשל צורת ה-V על מכסה המנוע, הסבכה הקדמית, הכתפיים הרחבות והקו הקטום של הדלת האחורית. כל אחד שמסתכל היטב, מזהה כי עומדת לפניו וולוו חדשה".

בכל זאת

המכונית מולה אני ניצב כרגע, מסמנת ללא פסק שינוי כיוון בולט, לראשונה בעצם אצל וולוו, מאז הצגת הקו שאפיין את ה-S80 כאשר הוצגה, ואת שאר הדגמים הנוכחיים. ובמיוחד בולט כאן החלק הקדמי, שמראה כיוון אותו לא הכרנו עד כה. וכן, השוודים שוב בוחרים כאן במושבים "סקנדינביים" דקים.
אני מביט בהם, ושולח מבט מפקפק במעצב המכובד. "אם לא ניתן היה לייצר אותם כך, ולענות על דרישות הנוחות והבטיחות הנחוצות, לא היינו מציגים זאת. אנחנו רוצים לראות את תגובת הלקוחות למראה הזה, ואז נחליט אם שווה להתאמץ ולהפוך את המושבים האלה לסדרתיים. חוץ מזה, או שוב בודקים כאן האם באמת יש צורך בחמישה מושבים, או שלקוחות עתידיים שלנו מוכנים להסתפק בשניים מאחור בלבד". ומכיוון שזו אינה פעם ראשונה בה מציגה וולוו את הרעיון הזה, מומלץ לנו לקחת אותו ברצינות.
בכל מקרה, המכונית הזו נראית מיוחדת למדי, לא רק מלפנים אלא גם מאחור. שם בולטים עוד יותר המותניים המודגשים והחיתוך החד של הדלת, יחד עם החוסן הויזואלי. כעת נותר לשאול האם מכונית פאר כזו אכן תסתפק בששת הצילינדרים המוגדשים של וולוו, כמו שמבטיחים לי (עדיין?) השוודים, או שישאילו סוף סוף V8 מקבוצת פרמייר.

רעיונות חדשים

הרשימה הטכנולוגית-מתקדמת של ה-VCC כמעט ואינה נגמרת. החל ממערכת תקשורת מתוחכמת, עם שידור נתוני טלמטריה כלפי חוץ, עדכוני מחשב כלפי פנים, החלפת מידע עם שרתים שונים ובעצם, כל מה שתעלו במוחכם וקשור למחשב, ועוד קצת. יש גם מערכת שמע, הכוללת לא רק עזרים פשוטים לשמיעת מוזיקה או צפיה בסרט DVD. יש גם אפשרות להכנס למאגר המידע הדיגיטלי בבית באמצעות תקשורת GPRS, LAN או 3G, ולעשות בו שימוש בתוך הרכב.
מעבר לכך, וכפי שניתן לצפות, כל המידע בזמן הנסיעה, על מערכות הרכב ואמצעי התפעול השונים, עומד לרשות הנהג על מסך. המתגים היחידים שנשארו בהישג יד עונים על דרישות בטיחותיות, כמו-גם אקלימיות. ויש עוד, ועוד, ועוד הרבה יותר מכך. פירוט מדוקדק יותר, תקבלו בעתיד. אולי כאשר הוולוו הזו תערוך הופעת בכורה קצת יותר קרובה לייצור. אם בכלל.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וולוו VCC...
פאר...
בסגנון שוודי
האם אפשר למצוא כאן...
רמזים לעתיד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים