שתף קטע נבחר

באיחור קל

כמעט 25 שנים לאחר הצגתו נוחת בארץ רכב השטח הוותיק ועתיר ההילה של מרצדס, והוא צפוי לעלות יותר מהקייאן של פורשה

25 שנים הם הרבה יותר מיובל בתעשיית הרכב. למעשה מדובר בנצח נצחים. כאשר המרצדס G וואגן נחשף ב-1979תעשיית הרכב נראתה שונה לחלוטין מהיום. מכוניות כמו פיאט אונו או פיז'ו 205 טרם נחשפו, לאסקורט הייתה הנעה אחורית, ואפנת השטח עוד לא התגלתה. ובכל זאת מאז ועד היום, ובזכות שיפור בלתי פוסק, נותר כלי זה אחת מהאגדות בתחום השטח עם אהדה רבה ממביני עניין. והיום, אחרי יותר משני עשורים הוא מגיע גם אלינו.

 

קצת היסטוריה

 

ה-G פותח בשנות השבעים בשיתוף מלא של סדנת "סטייר-פוך" האוסטרית, שגם מייצרת אותו עד היום במפעל שבגרץ. זה היה רכב שטח ראשון של מרצדס שנמכר לציבור הרחב, גם אם צבא גרמניה היה המטרה העיקרית. ה-G נבנה במהלך השנים ברשיון גם על ידי יצרנים נוספים (למשל פיז'ו) ועבור צבאות רבים. במקור הוא הוצע עם שלושה אורכי בסיס גלגלים: 240 ס"מ, 285 ס"מ, ו-312 ס"מ. למעט הגרסה אחרונה, שהפכה נדירה ואינה מוצעת לקהל הרחב, נותרו המידות זהות.

במקור הוצעו הגרסאות הבסיסיות עם מנועי 2.3 ליטר בנזין ו-2.4 דיזל (ההספק החל ב-72 כ"ס). אלא שכאן בהחלט חל שיפור דרמטי אשר משקף את השינויים בתפיסה של מרצדס. עד אמצע שנות התשעים הוסתר ה-G מאור הזרקורים, אך עם תחילת הפריחה בתחום השטח גלתה אותו גם מרצדס. וכך לפתע הוא החל להתייצב בתערוכות רכב, קיבל מקצי שיפורים, ומנועים מודרניים ואפילו גרסת AMG ספורטיבית. הוא הפך מ-G וואגן ל-G קלאס, פרט סמלי אך חשוב ונוספה לו גרסה פתוחה אופנתית.

פרט מעניין שמסביר משהו על ההתפתחות המוזרה של ה-G, הוא שלארצות הברית, ארץ כל כלי השטח והיכן שאפילו ההאמר משווק לאזרחים כבר מאמצע שנות התשעים, הגיע ה-G רק לפני שנתיים.

 

הרבה כסף

 

שועלי שטח תמיד העריכו את הרכב החסון, אך מראה "צבאי למדי" ומחירים כמעט מטורפים תמיד הפכו אותו נדיר. בארץ גם הפריע פרט שולי נוסף, הכלי הזה מעולם לא יובא ארצה. אבל על משקל מוטב מאוחר (ובמקרה זה הרבה יותר מאוחר) מודיעים היום יבואני מרצדס, כלמוביל, על תחילת שיווק ה-G. לאחרונה אורב כלי זה במאבק על ירושת הסופה בצה"ל, אך היבואן טוען שאין קשר בין מכרז זה לבין תחילת הייבוא. ההחלטה להביאו, כך היבואן, נובעת מדרישה קטנה אך מתמשכת ועיקשת לכלי בארץ. כבר כעת מסתובבים על כבישי ארצנו כ-20 כלים כאלה שהגיעו ארצה דרך יבוא אישי ודיפלומטים.

כמו שאמרנו מחירי ה-G תמיד היו יקרים וגם כאן ועכשיו, כמעט 25 שנים לאחר הולדתו, הם כאלה. לכן יש להניח שהמכירות ינועו בין עשרה לעשרים כלים בשנה.

ה-G יגיע ברמת גימור אחת (מהודרת כמובן) עם שלושה מנועי בנזין וצמד דיזלים ומחיר הגרסה הזולה (270 CDI) יהיה 559,700 שקלים. זו מצוידת במנוע הטורבו-דיזל מסילה-משותפת המוכר מה-M, אשר מייצר 156 כ"ס. כן יוצע כאן ה-G בגרסת ה- -400CDI (תמורת 750,000 שקלים) שמצוידת במנוע V8 לוגם סולר המשובח והחזק (250 כ"ס) של מרצדס.

באגף הבנזין יוצעו ה-320 (633,000 שקלים) וה-500 (750,000 שקלים). בראש ההיצע תעמוד גרסת ה-AMG הספורטיבית יותר עם מנוע בנפח 5.4 ליטר ו-354 כ"ס. היא תעלה 996,300 שקלים ותהיה יקרה אפילו מהקאיין טורבו של פורשה. היבואן מעריך שהדגמים המבוקשים יהיו דווקא ה-400 וה-500 ושה-G יסייע לדימוי של מרצדס בתחום השטח.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הG קלאס מעכשיו גם אצלנו...
הG קלאס מעכשיו גם אצלנו...
כולל גרסת ה-AMG החזקה
כולל גרסת ה-AMG החזקה
ה-G יחזק את תדמית ה-M בישראל
ה-G יחזק את תדמית ה-M בישראל
מומלצים