שתף קטע נבחר

רנו מציגה - קליאו V6

מנוע V6 בתוך תא נוסעים של סופר מיני? לא השתגענו, זו פשוט הקליאו V6 המחודשת של רנו המוצגת היום רשמית בגרסת ייצור

ברנו כנראה לא ממש מכירים את המונח "יותר מדי כוח", אחרת אין איך להסביר כיצד 255 כוחות סוס מצאו את דרכם לתא הנוסעים של הקליאו. לא, אין זו טעות, המנוע של הקליאו V6 החדשה ממוקם (כמו בקודמתה, יש לציין) במקום שבו למרבית מכוניות הסופר-מיני יש מושבים אחוריים.
כך נוצרה דו מושבית פרועה למדי שהקשר בינה לבין קליאו רגילה, אפילו גרסת ה-172 כ"ס, הוא בעיקר בעיצוב והרבה פחות בתוכן. הקליאו V6, עליה סיפרנו לכם עוד כשהוצגה בשלב טרום ייצור לפני כחצי שנה בתערוכת פאריז 2002, עוברת לשלב הייצור וזה זמן מעולה לראות מה היא מציעה לרוכשיה המאושרים.

עוד כוח

בגרסתה המקורית הסתפקה הקליאו V6 ב-226 כ"ס "בלבד", ואנשי רנו מתגאים בנתון הספק חדש שמניב אותו מנוע 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר - 255 כ"ס ב-7150 סל"ד. נתון המומנט נותר זהה ואילו תיבת ההילוכים שנשארה בעלת 6 מהירויות כמו ב-V6 היוצאת, מציעה הפעם מהלך משופר ויחסי הערה קצרים יותר לטובת ניצול כוח המנוע.

יותר אחיזה

רנו ספגו שפע ביקורות עם הקליאו V6 הקודמת כאשר צמד המילים "פרועה מדי" מככב במקום הראשון. הקליאו הקודמת היתה פשוט מכונית מפחידה לנהיגה, התלוננו העיתונאים וברנו ישבו ורשמו הערות. כך למשל, מצוידת הקליאו החדשה בצמיגי מישלן פיילוט ספורט חדשים לחלוטין שתוכננו במיוחד עבורה, במידה נדיבה של 205/40 ו-18'' מלפנים, ו-245/40 ו-18'' מאחור.
עוד מדווחים ברנו על שינויי כיול ועל הקשחה של המתלים לטובת יציבות כיוונית טובה מבעבר. בנוסף המוטות המייצבים עבים יותר, ואת שיפורי כיול השלדה חותם שינוי משמעותי נוסף - הארכת בסיס הגלגלים בלא פחות מ-23 מ"מ כאשר הגלגל האחורי נמצא 15 מ"מ אחורנית בהשוואה לקליאו היוצאת לטובת הקטנת סרח העודף.

יותר ביצועים

פרט לשיפורי הכיול והמנוע, רושמת הקליאו השרירית שיפור בתחום נוסף שבו לא הצטיינה יחסית, בעבר - הביצועים.
הדגם הקודם זכה לביקורת על כך שהביצועים שלו דומים מדי לאלו של ה-172, ודומה שבעיה זו נפתרה. המיאוץ הקלאסי מ0-100 אורכו כעת פחות מ-6 שניות, 5.8 אם אתם ממש מתעקשים. המהירות המרבית מעוררת השתאות - לא פחות, ועומדת על 245 קמ"ש מאוד לא חוקיים בישראל.

ייחודית

הקליאו V6 החדשה מיוצרת במפעל "אלפיין" שבדייפ (Dieppe) ובדומה לגרסה הקודמת ש-1,630 יחידות ממנה מצאו בעלים מאושרים, כך גם הגלגול החדש של ה-V6 יימכר במספרים מוגבלים ויישאר ייחודי ונדיר. לדברי רנו, מספר הקליאו V6 שייוצרו יעמוד על כ-2500 יחידות.
לקרסו, יבואנית רנו, אין כנראה רצון להביא את ה-V6 שאילו הייתה מגיעה, היה מחירה בישראל קרוב ל-200,000 שקל לפני מיסים, לפי מחיר של 39,700 יורו בצרפת.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קליאו V6 חדשה
משופרת...
ועדיין ייחודית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים