קרייזלר מציגה - 300C
תערוכת ניו-יורק פותחת שעריה בימים אלה, ויצרני הרכב מתעוררים. ראשונה מגיעה קרייזלר עם 300C חדשה ומעניינת. יהיה פתוח...
לקראת תערוכת ניו-יורק שתפתח בעוד יומיים, חושפת היום קרייזלר את ה-300C, האות "C" במקרה זה אינה מתייחסת לקופה, או קונברטיבל, אלא לקונספט. אך למרות שמדובר כרגע לפחות בדגם תצוגה בלבד, החברה אינה מכחישים כי הרכב החדש מיועד לייצור, כמעט ללא שינוי. יעד תחילת שיווק נקבע לשנה הבאה - בארצות הברית לפחות.
דגם התצוגה מציג מאפיינים עיצוביים המשלבים קלאסי ומודרני, באופן הולם את דגמי התצוגה - ובשנים האחרונות גם הייצור - של היצרן האמריקני. ואם לצטט את העומד בראש קרייזלר, דיטר זטשה, מדובר ב"צורה חדשה ופרופורציות אציליות". פשוט כך.
ה-300C עושה שימוש במנוע אופייני - "Hemi" בנפח 5.7 ליטר בעל 8 צילינדרים ותצורת V, עם הנעה אחורית. עם זאת, קרייזלר מספרים שבשלב הייצור ישולבו כנראה גם גרסאות הנעה לכל ארבעת הגלגלים. בתא הנוסעים ניתן לזהות הגה בעל ארבעה חישורים, קונסולה מרכזית צרה וגבוהה העושה שימוש בחומרים דמויי אלומיניום מלוטש על רקע לבן, ו...תיבה אוטומטית.
מתכננים על המסורת
בהצגת ה-300C הזכירו אנשי קרייזלר את מורשת דגמי ה-300 משנות ה-50', ואין פלא שעשו כך. נוסטלגיה מהווה בשנים האחרונות מקדם מכירות מצוין, לא פחות מחידושים טכנולוגיים. כך למשל הם עושים שימוש במנוע ה-Hemi, שגרסתו המקורית הופיעה עוד ב-300 המקורית, זו שעלתה לכביש בראשית שנות ה-50'. עם זאת, סביר להניח שהמנוע הנוכחי לפחות חסכן יותר בדלק...
כאמור, יעד שיווק מתוכנן ל-2004, והוא יחד עם מתקפת שינוי גישה ותדמית אותה מבטיחים לאמץ בקרייזלר. כדאי רק להזכיר כי יחד עם הקרוספייר והפאסיפיקה שהוצגו לאחרונה, מכוונת קרייזלר לקטגוריית היוקרתית בארצות הברית. וזהו צעד מעניין לכל הדעות, כי בקטגוריה זו מככבת בין היתר מרצדס, בעלת הבית הרשמית מגרמניה שנתנה ללא ספק אור ירוק למהלך.