שוודי ביפן
סאאב חושפת איורים ופרטים ראשונים על מכונית קטנה חדשה בשם 2-9, שתיוצר בשנה הבאה. מה עושה שוודית ביפן? תשאלו את סובארו
אין זה סוד כי בסאאב זקוקים לשיפור דחוף במכירות, בעיקר כדי להישאר בחיים. נכון לעכשיו, היצע הדגמים שלהם לא מאפשר למכור מספיק דגמים ובעלי הבית, ג'נרל מוטורס, איבדו את סבלנותם זה מכבר. כדי לשפר את מאזן המזומנים, חייבת סאאב להציג דגם רב-מכר, ובדיוק בכיוון זה היא שולחת רמזים ראשונים - או אם תרצו, איורים ברורים.
כפי שניתן לזהות מהתמונות המצורפות, מתכננת סאאב לייצר דגם חדש במרכב האצ'בק בעל חמש דלתות, זה שהיה חסר בהיצע הדגמים הנוכחי של סאאב מאז בואה של ה-3-9. בסאאב יודעים לספר כי ההאצ'בק החדשה תכונה 2-9 ותוצע, לפחות בתחילה, עם שני מנועים - מנוע 2.5 ליטר בגרסה ה"בסיסית", ואילו גרסת ה"אירו" הספורטיבית תהנה ממנוע 2 ליטר מוגדש טורבו. מערכת ההנעה, בשני הדגמים, תמסור כוח לכל ארבעת הגלגלים.
סובארו
מה שמוביל אותנו באופן ישיר ליצרנית הרכב היפנית סובארו, המשתפת פעולה עם סאאב בפיתוח - ומאוחר יותר גם בייצור. למעשה, המכונית החדשה תיוצר במפעלי "פוג'י" ביפן, מבצרה של סובארו, הנמצאים בבעלות חלקית של 20% בידי ג'נרל מוטורס. ה-2-9 צפויה לעלות לכביש כבר באביב 2004, ובשלב הראשוני תימכר אך ורק בצפון אמריקה. מנהלי סאאב מעריכים כי יצליחו למכור כ-8,000 יחידות מדי שנה.
אגב, סביר להניח כי מאוחר יותר, כנראה בעוד כשנתיים, תציג סאאב גרסת "שטח" כלשהי למכונית החדשה, זו תזכה כנראה לסימון X, ותציע יכולת ירידה מהאספלט לשבילים רכים - מעין ג'יפון עירוני. גם כאן כמובן תמשיך סובארו לתת את הטון בכל הנוגע לטכנולוגיה. ואם כבר מדברים על העתיד, הרי שה-2-9 בהחלט מעניקה חומר למחשבה בכל הנוגע למחליפת האימפרזה הנוכחית של סוארו, העומדת לסיים את חייה בשנתיים הקרובות.