מיצובישי מגלה אמריקה
יצרנית הרכב מיצובישי חושפת בתערוכת ניו יורק דגמים חדשים ומחודשים. מי יודע, אולי לקראת עתיד טוב יותר
בימים אלה חושפת מיצובישי בתערוכת ניו יורק את הגאלאנט החדשה, זו שמחליפה את הדגם הנוכחי והוותיק. צריך לזכור כי זו המשווקת עדיין אצלנו, הוצגה לראשונה במדיה הנוכחיים עוד ב-1996 בשינויים מסויימים לעומת הדגם שקדם לה. ומכיוון שהמכונית אשר הוצגה עתה מיועדת לשוק האמריקני, לא תתפלאו לשמוע כי מדובר במיזם משותף בין מיצובישי יפן ומישיגן, ארצות הברית, כי על העיצוב אחראית סדנה הממוקמת בקליפורניה וכי הייצור יתבצע באילינוי.
כאמור, מעורבות גדולה כל-כך של ארצות הברית בתכנון ועיצוב הגאלאנט החדשה, בפירוש אינה מקרית. שכן עם המכונית החדשה מקווה מיצובישי לנגוס חזק יותר בפלח השוק הסופר-ריווחי ופופולרי שם של המשפחתיות בגודל מלא. צפי המכירות על כן עומד על לא פחות מ-100,000 יחידות בשנה. ולמרות שיצרנים אמריקאיים מוכרים יותר, צריך לזכור כי כיום מוכרת מיצובישי 360,000 מכוניות בקירוב כל שנה בשוק זה, מכל דגמיה גם יחד.
גדולה יותר
הגאלאנט החדשה, שמתבססת על האנדבור שהוצג לאחרונה, צמחה בכל מימד, וכיאה לשוק היעד מתהדרת בעיצוב מרובע וגמלוני משהו, ובמנוע V6 בנפח 3.8 ליטר, מומנט מרבי נאה של 34.6 קג"מ והספק מרבי של 230 כ"ס. בנוסף תוצע גם יחידת 2.4 ליטר בעלת תזמון שסתומים משתנה, והספק מרבי של 160 כ"ס. למרות שני מנועים אלה, סביר להניח כי למרות שמיצובישי אינה נהנית כנראה מתקציב גדול מספיק לטובת פיתוח גרסה אירופאית למהדרין, בדרך לאירופה (ואלינו) תשיל המשפחתית בכל זאת מעט מנפח המנוע. וכן, צפוי להגיע גם 2.0 ליטר אוטומט...
מיצובישי יהלום
לצד הגאלאנט מציגה מיצובישי גם את הגרסה המחודשת של הדיאמנט, מכונית הפאר הגדולה שלה שנמכרת בשווקים שונים. הדיאמנט מיוצרת באוסטרליה, מצוידת במנוע 3.5 ליטר, ומציעה בעיקר הרבה אבזור מותרות. כמו למשל מערכת "בקרת איכות נסיעה" השולטת על בולמי הזעזועים ומבטיחה לשפר את נוחות הנסיעה ולבודד את הנוסעים מתלאות הכביש.
סטיישן בראלי
ולקינוח מציגה היצרנית היפנית גם גרסה "קרבית" ללאנסר סטיישן המשפחתית המחודשת, זו המכונה גם "ספורטבק". בין היתר מוצג כאן חרטום מיצובישי אופייני, עם סבכה קדמית מפוצלת בדומה לשאר בנות משפחת מיצובישי המתחדשת. ובנוסף, גם גרסה ספורטיבית (עוד) יותר עם גנים של סדנת מירוצים, מנוע 2.4 ליטר והספק מרבי של 162 כ"ס.