שתף קטע נבחר

 

פסילת פרסומות: לצנזורה יש רייטינג גבוה

סקר מידע שיווקי: שני שלישים מהציבור תומכים בפסילת פרסומות. 46% תומכים בצנזורה רק במקרים קיצוניים. עולים מחבר העמים שוללים צנזורה יותר מישראלים ותיקים

שני שלישים מהציבור מעריכים, כי יש מקום לצנזורה על פרסומות בטלוויזיה. 20% מוכנים לצנזורה בכל מקרה רלוונטי, ואילו 46% רק במקרים קיצוניים של אלימות או מין בוטה. כך עולה מסקר שערך מכון המחקר מידע שיווקי (סי.איי) בנושא צנזורה על פרסומות.
מזה שנים שמדי כמה זמן מתעוררת מחדש המחלוקת בסוגיית צנזורת הפרסומות, בעקבות פסילת סרטון נועז במיוחד. הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו היא הגוף האחראי על צנזורה של פרסומות, מתוקף היותה אחראית על הערוצים המסחריים 2 ו-10, והיא זוכה לרוב האש בנושא. הפרסומאים טוענים כי התערבותה של הרשות מהווה פגיעה בחופש הביטוי, ואילו הרשות טוענת כי קיימים חוקי אתיקה שגובשו על-ידה, ועל הפרסומאים והמפרסמים לעמוד באותם חוקים. מנגד, פסילת הקמפיין מספקת לא פעם יחסי ציבור למותג, והפרסומת שנפסלה עולה לאוויר באמצעות רשת האינטרנט.
הציבור כנראה תומך ברשות: מסקר סי.איי עולה, כי רק 25% מהאכולוסייה אומרים כי בשום מקרה אין לצנזר או לפסול פרסומות לעומת 8% שלא ידעו להגיד.
מהממצאים עולה עוד, כי גברים שוללים צנזורה יחסית יותר מנשים. בעלי השכלה והכנסה גבוהות יחסית מחייבים יותר
צנזורה על תשדירי פרסומת המכילים מין בוטה או אלימות קיצונית, ואילו עולים מחבר העמים שוללים צנזורה מכל סוג שהוא הרבה יותר מישראלים ותיקים.
סקר מידע שיווקי, בהנהלת נועם רז ומרב שפירא, נערך במהלך מארס בקרב מדגם של 501 מרואיינים, גברים ונשים דוברי עברית בגילאי 18 ומעלה בפיזור גיאוגרפי מייצג.
בתקופה האחרונה נעשו מספר נסיונות לגבש כללים ברורים של מה מותר ומה אסור בפרסומות. לפני כחצי שנה כינסה הרשות השנייה פגישה עם הפרסומאים והמפרסמים בכדי לגבש אמנה בין הגורמים השונים באשר לכללי האתיקה בפרסומות.
הרשות הציעה לגבש אמנה וולונטרית לשידורי פרסומת שמטרתה ליצור עקרונות לפיהם יפעל שוק הפרסום. עיקרי האמנה ייגזרו מכללי הפרסומות של הרשות.
בנוסף, לפני מספר חודשים החליט שר התקשורת דאז, ראובן ריבלין על הקמת גוף פיקוח עצמאי שיאשר פרסומות בערוצים המסחריים ובערוצים היעודיים שעליהם אחראית מועצת הכבלים והלוויין. על-פי הצעת ריבלין, הגוף יהיה מורכב מ-5 אנשי מקצוע ו-2 אנשי מינהלה, כשהמטרה היא לא להגיע למצב בו הרשות השנייה מאפשרת קמפיין ואילו מועצת הכבלים והלוויין פוסלת אותו, או להפך.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ml. צונזר חלקית
קסטרו. נפסל לשידור
מומלצים