שתף קטע נבחר

לסיטרואן יש C2

סיטרואן מציגה פרטים ראשונים ותמונות רשמיות של ה-C2 החדשה, האחות הקטנה של ה-C3. אלינו היא צפוייה להגיע רק בשנת דגם 2005

סיטרואן חושפת השבוע את אחת המכוניות הנועזות ביותר, לפחות מבחינת מראה, שייצרה בשנים האחרונות. מדובר כמובן ב-C2 החדשה, לה המתין עולם הרכב מאז הידיעה על הפרידה הקרובה מהסקסו שעדיין נמכרת באירופה. כי כן, מדובר הפעם ללא ספק במחליפה ראויה, כזו שמבהירה כי ה-C3 "שייכת" לקטגוריה גבוהה יותר.
המכונית, אשר השקתה הרשמית תיערך רק ברבעון האחרון של השנה (תערוכת פרנקפורט מן הסתם), תוכננה - לדברי סיטרואן לפחות - עם מחשבה על "יכולת דינמית. ומרכב השלוש דלתות מחזק את הניסיון להציג כאן רכב צעיר, נמרץ ו... מתאים לארבעה נוסעים בלבד. אגב, את המושב האחורי ניתן לקפל, או להסיט לפנים ולאחור - בדומה לרעיונות שראינו כבר ברנו טווינגו וביאריס של טויוטה, בין היתר.
ואם מביטים בעיון, ניתן לזהות גם שימוש בדלת תא מטען מפוצלת, שחציה נפתח כלפי מטה, בעוד החצי השני מתרומם מעלה בדומה לדלתות שגרתיות. המטרה בתכנון זה היא לאפשר הטענה קלה יותר. אגב, בחלק התחתון של הדלת, הנפתח מעשית למעין מדף, יש גם תא איכסון בנפח חמישה ליטרים.

יותר דינמית

עם ה-C2 מציגה סיטרואן דגם לפלח שוק שונה מזה אליו שייכת ה-C3. בניגוד לאחות הגדולה יותר, מכוונת ה-C2 לקהל צעיר (עוד) יותר. לכן, למרות שימוש בפלטפורמה של ה-C3, היא קצרה ממנה בהרבה. ממד האורך עומד על 366 ס"מ בלבד, 19 ס"מ פחות מה-C3. ממד הגובה עבר אף הוא שינוי מהותי (שישה סנטימטרים פחות, 146 ס"מ), ואילו בסיס הגלגלים קצר ב-15 ס"מ תמימים - 231 ס"מ. ובהתאם לתדמית הדינמית, ממד הרוחב נותר זהה עם 166 ס"מ.
ואם כבר דינמית, בניגוד ל-C3, מציגה סיטרואן גירסה ספורטיבית כבר בהתחלה. גרסת ה-VTR מקבלת פגושים בצבע מרכב וספוילר קטן מאחור, יחד עם מנוע 1.6 ליטר 16 שסתומים, והספק מרבי של 110 כ"ס, זה המוכר לנו מה-206XS. יחידות הנעה נוספות בעת ההשקה יהיו ה-1.1 ליטר עם 61 כ"ס, 1.4 ליטר עם 75 כ"ס ומנוע דיזל HDi בנפח 1.4 ליטר עם 70 כ"ס.

עיצוב, אבזור

ואם הצלחנו להתעלם ממנו כמעט עד עכשיו, אז מבט חוזר בתמונות לא משאיר מקום לספק - זו בפירוש סיטרואן. יש כאן יחידות תאורה גדולות, מלפנים, וצללית מאד ייחודית. או בקיצור, כמו שסיטרואן אוהבים - אי אפשר יהיה שלא להביט בה, ולא ניתן יהיה לפספס את הדגשת הכוחנות.
רעיונות העיצוב המקורי מגיעים אגב לתא הנוסעים. לרוכשים עתידיים תינתן אפשרות לבחור צבעים גם בחלל הפנימי, הן לדיפוני הדלתות והן לכיסויי המושבים. וכן, גם לידית ההילוכים.
וכפי שכבר הורגלנו מסיטרואן בשנים האחרונות, בכל מקרה תהיה ה-C2 מאובזרת למדי. בין היתר עם הגה מתכוונן לגובה ולמרחק, מחשב דרך, בקרת שיוט, הפעלה אוטומטית לאורות הדרך ו...מערכת המתריעה על נהיגה במהירות מופרזת. וכמה זה עלה לנו? שאלה טובה.

ומה אצלנו?

משיחות שניהלנו עם חברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, עולה כי המכונית החדשה לא צפוייה להגיע לישראל בשנה הקרובה, אלא לקראת שנת הדגם 2005 זאת למרות ששיווק הסקסו הופסק בישראל כבר השנה. היבואן כנראה לא ממהר להביא את ה-C2, שכן נכון לעכשיו לא תהיה תיבה אוטומטית אמיתית, אלא רק תיבה רובוטית חצי אוטומטית. בנוסף לכך, נסיון העבר מלמד כי הישראלים לא אוהבים מכוניות עם שלוש דלתות, כפי שנוכחו יבואני רנו בעבר, עם הטווינגו שנכשלה בישראל.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן C2
רק בשלוש דלתות...
עם עיצוב ייחודי...
פרופיל דינמי...
תא נוסעים נאה...
לארבעה נוסעים...
ודלת תא מטען חדשנית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים