שתף קטע נבחר

מרצדס מסמנת V

מרצדס מציגה יורש לויטו המוכר וגם מיניוואן חדש, העונה לשם ויאנו, שמחליף את ה-V קלאס הוותיק. הייצור יתחיל בסתיו השנה

מרצדס חושפת פרטים ותמונות של המסחרית הקלה החדשה שלה, הויטו. ובאותה הזדמנות משחררת מידע אודות מחליפת ה-V-קלאס, העונה לשם ויאנו. כדי למשוך קהל גדול יותר, מוצעות כעת צמד המכוניות - המתחרות מחד במובילי נוסעים דוגמת האספאס של רנו, ומאידך במובילי מטען דוגמת הטרנספורטר של פולקסוואגן - בשלוש גרסאות אורך. אלה נעות בין 474 ס"מ ל-522 סנטימטרים, גם שתי גרסאות בסיס גלגלים. האחת עם 320 ס"מ, השנייה עם 340.

דגש על בטיחות

על ההנעה אחראים צמד מנועי דיזל בעלי הספק מרבי של 88 כ"ס ו-150 כ"ס בהתאם לגירסה, ואילו בגרסאות מונעות הבנזין יוצעו מנועי שישה צילינדרים בהספקים של 190 ו-218 כ"ס. על העברת הכוח לגלגלים האחוריים אחראית תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים, או אוטומטית עם חמישה.
מרצדס טוענת כי בתכנון הצמד הוענק דגש מיוחד לבטיחות פאסיבית ואקטיבית. בין היתר משולבת מערכת ESP ב-ABS, יחד עם מערכת למניעת החלקת גלגלים בהאצה, מערכת חלוקת כוח בבלימה ומערכת עזר בבלימת חירום.

שיפור באיכות החיים

יחד עם מערכות אלה, שיהיו תקניות אגב בכל הדגמים, מבטיחה מרצדס כי טיפלה בשיפור סביבת הנהג. כך מציע לדבריה הויטו איכות חומרים משופרת, ועיצוב ידידותי יותר לתא הנוסעים ולקונסולה הקדמית. בין היתר כדי לשוות לו מראה ותדמית יוקרתיים יותר. עם זאת, לא מפתיע לגלות כי תא הנוסעים של הויאנו הוא העשיר יותר למראה, כצפוי מרכב שמיועד להובלת נוסעים ולא מטען.
שני הדגמים החדשים, שהם למעשה גרסת נוסעים ומטען של אותו הרכב, יוצגו לקהל הרחב בתערוכת דיסלדורף שתערך באוגוסט, ומאוחר יותר גם בתערוכת הרכב הגדולה של פרנקפורט, שתיערך חודש מאוחר יותר. תחילת שיווק מתוכננת לסתיו 2003, מייד לאחר שייצור הויטו והויאנו יחל במפעלי מרצדס שבויטוריה, ספרד.
שיווק הויטו בישראל אמור להתחיל כבר לקראת סוף השנה הנוכחית. לעומת זאת, הוויאנו (לפחות בשלב הנוכחי), נשאר מחוץ לגבולות המדינה. מחירים לויטו ורמות גימור שישווקו בישראל עדיין לא נקבעו סופית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זה ויטו...
וכך הוא נראה מבפנים
וזה ויאנו...
וכך הוא נראה מבפנים
ואלו גרסאות המרכב שלו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים