שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    תחזוקת האיבר מסביב לשעון

    אחרי גיל 40, כ-20% מהגברים מגיעים רק לעיתים נדירות לזיקפה החזקה דיה לקיום יחסי מין. עם השנים הבעיה כמובן רק מחמירה. שינויים קלים באורח החיים היום עשויים לשפר את הזיקפה של מחר. אז גברים, שתו בבוקר מיץ תפוזים, אכלו טונה בארוחת הצהריים, פנטזו קצת אחרי הצהריים, ובלילה התרגעו במסז'

    הסיכוי של גבר לשמור על זיקפה איתנה בגיל הזהב אינו גבוה. כמעט 20% מהגברים מעל גיל 40 ישיגו רק לעיתים נדירות זיקפה חזקה מספיק כדי לקיים יחסי מין. זאת, לפי מחקר מ-1994 בהשתתפות 1,200 גברים. במחקר אחר מצאו חוקרים מהרווארד שרק 26% מהגברים בשנות ה-80 לחייהם נהנו מזיקפה במהלך החודש שקדם למחקר. מתברר שמזל הוא רק לעיתים רחוקות גורם במשחק הזה. בעזרת שינויים קלים באורח החיים היום יוכלו רוב הגברים לשמור על זיקפה קשה גם בשנות ה-80 לחייהם.

    בוקר

    השכימו קום: זה לא מקרי שהזיקפה שאתם מתעוררים איתה היא הנוקשה ביותר. מדוע? השלפוחית המלאה לוחצת כנגד הוורידים המנקזים את הדם מהפין, ובתוך כך לוכדת בתוכם עוד דם. למרות שהטבע אחראי לזיקפות האלה, גירוי מיני קל או פנטזיה יכולים להפוך את האירוע המקרי הזה לבלתי נשכח. בעוד שלצעירים יש זיקפה מלאה 2-3 שעות בממוצע בלילה, בגיל 40-50 הזמן הזה מתקצר, ולירידה הזו יכולה להיות השפעה רצינית אם לא מפצים עליה במהלך היום. במצב רפוי הפין מקבל פחות מ-0.1% מהדם שזורם במחזור הדם, פחות מכל איבר אחר בגוף. רק במהלך זיקפה מקבל הפין כמות גדולה של דם וחמצן. בקיצור, כדאי להפעיל את ה'ציוד' ככל האפשר.
    בונוס: האריכו את משך הזיקפה ועוצמתה על ידי מקלחת, השתמשו במים גם לצורך גירוי.
    צרכו ויטמין C: שתו מיץ תפוזים או אכלו חצי אשכולית. מחקרים הראו שעורקיהם של גברים שצורכים הרבה ויטמין C רחבים ורפויים יותר. באחד המחקרים, חוקרים איתרו גברים שעורקיהם יכלו להתרחב רק ב-2%. כשהם קיבלו כמויות גדולות של ויטמין C, אחרי מנה אחת בלבד עורקיהם התרחבו ב-10%. ככל שהעורק רחב יותר, כך הוא מסוגל להוביל יותר דם לפין. כשזה מגיע לזיקפה, השורה התחתונה היא שכל דבר שטוב ללבכם מצוין גם לפין.
    בונוס: סחטו בעצמכם את מיץ התפוזים, כך תקבלו 29% יותר ויטמין C מאשר מרוב המיצים המוכנים.
    אכלו שיבולת שועל: קערת שיבולת שועל בארוחת הבוקר יכולה להפחית את רמות הכולסטרול הרע (LDL) בכ-10%. פחות LDL פירושו תועלת לזיקפה: כל עלייה של נקודה בכולסטרול הכללי מגדילה פי 1.5 את הסיכון שלכם לסבול מבעיות זיקפה.
    בונוס: הוסיפו לשיבולת השועל כפית קינמון. מחקרים הראו שקינמון משלש את יכולת הגוף לפרק סוכר. וככל שהגוף מתמודד טוב יותר עם סוכר, כך פוחת הסיכון לפתח בעיות זיקפה כתוצאה מסוכרת.
    החליפו את הקפה בתה: בניגוד לקפה, תה מכיל פלבונואידים, מרכיבים טבעיים שפוגעים ביכולת ה-LDL להיצמד לעורקים ולפגוע בזרימת הדם לפין. בונוס: השאירו את שקית התה בכוס חמש דקות להשפעה מקסימלית של הפלבונואידים.

    צהריים

    הגבירו את הקצב: בצעו במשך 20 דקות לפחות פעילות שתגביר את קצב הלב (הליכה, שחייה וכו'). פעילות גופנית מעלה את רמות הכולסטרול הטוב (HDL), שמסייע להפריש את הכולסטרול הרע מהגוף. חוקרים מצאו שהסיכון לפתח אימפוטנציה קפץ מ-6% ל-25% כשרמות ה-HDL ירדו מ-90 ל-30 מ"ג/ד"ל. לפעילות גופנית יש גם השפעה ישירה יותר על חיי המין. במחקר נמצא שגברים שעסקו בפעילות אירובית שלוש פעמים בשבוע עשו יותר סקס, אוננו יותר והגיעו לאורגזמות תכופות יותר מחבריהם הלא פעילים. במחקר אחר נמצא שגברים שעוסקים בפעילות גופנית סדירה הגיעו לאורגזמה מהר יותר מאנשים לא פעילים.
    בונוס: ותרו על אופניים, אלא אם יש להם מושב רך ולכם מכנסיים עם מגינים. מושב אופניים קשה וצר יכול להפחית את זרימת הדם לפין ב-26%, ובסופו של דבר לתרום לאימפוטנציה.
    טונה לארוחת הצהריים: אכלו טונה במים עם מעט מיונז דל שומן בסנדוויץ' או בסלט בריא. דגים הם מקור מצוין לארגנין, חומצת אמינו שהיא מרכיב חשוב בחנקן חד חמצני, גז שנוצר בפין ומרפה את שריריו, מה שמאפשר ליותר דם לזרום לתוכו. בעכברים, ארגנין הפחית את הרבדים השומניים בעורקים ב-50%. עד שיתברר המינון האופטימלי של ארגנין, מומלץ לצרוך אותו מדגים ומקטניות.
    בונוס: סלמון (רצוי בגריל) מספק כמות נאה של חומצות שומן מסוג אומגה 3, שמגינה על העורקים ומרחיבה אותם.

    אחרי הצהריים

    פנטזו: בהו בחלל 5-10 דקות ודמיינו תסריט ארוטי. תנו למחשבותיכם לקחת אתכם – ואת הפין שלכם – לאן שהן רוצות. כל חלום בהקיץ שכזה שולח זרמים של דם לפין ושומר על הזנתו הטובה. חוקרים אוסטרלים מצאו שגברים שהשתתפו בסדנאות לתרגול פנטזיות מיניות חוו עוררות מוגברת במהלך סקס.
    נשנשו אגוזים: אכלו חופן אגוזים מעורבים, שעשירים בוויטמין E, שעשוי למנוע נזק לרקמות הזיקפה. ויטמין E הוא אחד משומרי הפין הגדולים ביותר; רופאים ממליצים לגברים שסובלים מפגיעות שונות בפין ליטול תוסף שמכיל 800-400 יחידות בינ"ל.

    ערב

    עבדו על גמישות שרירי הפין: בנסיעה הביתה כווצו ושחררו את שרירי רצפת האגן (השרירים בבסיס הפין, השולטים בזרימת השתן). בצעו חמישה סטים של 10 חזרות של כיווץ ושחרור. שרירי רצפת אגן חזקים יכולים להוביל יותר דם לפין ולסייע לו להישאר שם.
    בונוס: תוך כדי שאתם מקבלים זיקפה, הפעילו את שרירי רצפת האגן כדי לבלום את השיא וליהנות מזיקפה מתמשכת.
    כוס יין בארוחת הערב: הוסיפו לארוחה דלת השומנים שלכם כוס או שתיים של יין. הפלבונואידים שבתה מצויים גם בבירה כהה וביין.
    בונוס: העדיפו יין אדום יבש למקסימום השפעה.
    הציבו גבולות: חוקרים מצאו שרבים מהגברים עם בעיות זיקפה לא נוטים לעמוד על דעתם. כשזה מגיע לאימפוטנציה, השתחררות מדפוס פסיבי ולקיחת שליטה על הסיטואציה הן המפתח. בשונה מאגרסיה, שכוללת פריקת זעם, אסרטיביות מתוארת כהצהרה רגועה והגיונית של מה שמטריד אותך.
    בונוס: הפגינו אסרטיביות בנחת, ומה שהתחיל כמריבה יכול להפוך לסיבה לזיקפה.

    לילה

    כבו את הטלוויזיה ולכו לישון: הפין זקוק לזיקפות הלילה במהלך השינה כדי לקבל דם רווי חמצן. עייפות היא אחד הגורמים השכיחים ביותר למצוקה מינית. עבור רוב הגברים, תשע שעות שינה בלילה מאפשרות לפין (ולראש) להתאושש ולהשיב את נעוריו.
    בונוס: הימנעו לפני השינה מכדורי שינה ומאלכוהול, שמגבילים את זמן השינה העמוקה שבמהלכה מתרחשות הזיקפות.
    בקשו עיסוי גב: כשאתם במיטה, נצלו את הזמן כדי לקבל ולתת עיסוי גב. שני עיסויים בשבוע, 15 דקות כל פעם, תורמים להורדת הסטרס, החרדה והדיכאון, שעלולים לגרום לבעיות זיקפה; עיסוי מפחית את רמות הקורטיסול, הורמון הסטרס שעלול לדכא את התגובה המינית. שיעור האימפוטנציה בקרב גברים רגועים נמוך בחצי בהשוואה לחבריהם הלחוצים.
    בונוס: הוסיפו שמן עיסוי ארומטי להעצמת התחושה.
    נתקו את הטלפון ליד המיטה: חוץ מזה שטלפון במהלך סקס מטריד ומעצבן, הוא יכול להיות מסוכן, במיוחד אם היא למעלה ומרימה את השפופרת. 3-4 מיליון אמריקאים סובלים מאימפוטנציה בגלל פציעות במהלך אוננות או יחסי מין. תנועה חדה במהלך החדירה – במיוחד התנועה הסיבובית שהיא עושה כדי להגיע לטלפון שעל השידה – יכולה להסתיים בשבר.
    בונוס: הדליקו את האור. גירוי ויזואלי גורם ליותר דם רווי בחמצן להגיע לפין.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    עשה למענו עכשיו כדי שבגיל 40 יהיה על מה לדבר...
    איור רותו מודן
    אכלו אשכולית...
    ושיבולת שועל בבוקר...
    ותרו על אופניים...
    אכלו טונה לארוחת צהריים...
    וקבלו מסג' בלילה לפני השינה
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים