קוואליר - לא עוד
שברולט מתכננת להציג מחליפה לקוואליר בשנת הדגם 2005, ולהפרד סופית מהשם שעשה לה בעיקר צרות צרורות
מאז 1981, עושה שברולט שימוש בשם "קוואליר" עבור הסדאן הקטנה בהיצע. במשך כל אותן שנים, עברה המכונית בעיקר שינויי איבזור ועיצוב, ושידרגה את ארסנל המנועים ומראה תא הנוסעים. מעבר לכך, נותרה במהלך יותר משני עשורים דומה מאוד לבסיס, שכבר בלידתו לא נחשב למוצלח במיוחד.
אבל כל זה עומד להשתנות בשנת הדגם הבאה (2005), כאשר תציג שברולט מחליפה חדשה לחלוטין, המבוססת על פלטפורמת "דלתא" המודרנית של ג'נרל מוטורס, בה עושה כבר שימוש איון של סאטורן. וכחלק משיפור התדמית שמבצע הג'נרל בכל מותגיו, יעלם השם קוואליר ובמקומו יבוא שם אחר.
כרגע לפחות, האפשרות הסבירה ביותר היא "קובאלט". וכן, מדובר באותו יסוד מתכתי הנמצע בשימוש נרחב בסגסוגת. "אני יכול לאשר שיש לנו שם חדש למחליפת הקוואליר", מספר טום ווילקינס, הממונה על יחסי הציבור בשברולט. "אבל אני לא יכול לאשר או להכחיש שמדובר ב'קובאלט'."
השם החדש נחשף בפני סוכני מכירות אמריקנים של שברולט, שגם ידעו לספר כי המכונית החדשה לא דומה במראה לאחותה לפלטפורמה, סאטורן איון. עוד אמרו כי בניגוד לכיום, היא גם עושה שימוש במראה המשפחתי החדש של שברולט - סבכה קדמית מרובעת למראה, כולל תוספת כרום כמעט-מתבקשת.
מאשרים?
מקורות בשברולט מספרים כי הנהלת ג'נרל מוטורס לא הייתה מרוצה - בלשון המעטה - ממכירות הקוואליר ומהתדמית הלא מחמיאה שנוצרה לה. המכונית החדשה, כך מקווים שם, תזכה לנקודת זינוק נקייה ממשקעי עבר, ותצליח ליצור לעצמה שם נחשק. עם כל המשמעות הנגזרת מכך.
מה שמבהיר כי בפני המכונית החדשה, שתעשה שימוש בהנעה קידמית (בדומה לקוואליר), עומדת משימה חשובה של שיפור תדמית שברולט וג'נרל מוטורס בקטגוריה הנחשבת לקומפקטית-קטנה בארצות הברית, תוך שהיא מתמודדת עם יריבות קשות מארצות ניכר, דוגמת הסיוויק של הונדה.
וכדי להצליח בקטגוריה זו, היא חייבת להיות לא רק טובה מהמכונית אותה היא מחליפה, אלא טובה מספיק כדי להתחרות במיטב תוצרת יפן. וזה לא יהיה קל.