והאוסקר שייך ל...
בכל שנה מעניקה תעשיית הרכב את פרס "מנוע השנה", ליחידה שהצטיינה במיוחד לעומת המתחרות בקטגוריה. רוצים לדעת מי זוכה?
מאז שנת 1999 מתאחדים עיתונאי רכב מכל רחבי העולם, בכדי לבחור את המנועים הטובים ביותר שהוצגו באותה שנה. אתם יודעים, בחירות, פרסים, יחצנים מאושרים ומודעות מפוצצות שבאות בעקבות זכיה. ובשלוש השנים האחרונות הייתה זו ב.מ.וו שקטפה שלל פרסים. בשנת 2002 למשל זכתה בתואר מנוע השנה עבור ה-4.4 ליטר וולווטרוניק, ובעוד ארבעה תארים נוספים - המנוע החדש הטוב ביותר, המנוע הטוב ביותר בנפחים בין 2.5 ל-3.0 ליטר, המנוע הטוב ביותר בין 3.0 ל-4.0 ליטר והמנוע הטוב ביותר מעל 4.0 ליטר.
אך השנה, לראשונה בתולדות התחרות, נאלצת ב.מ.וו לפנות את כתר "מרבית התארים" להונדה היפנית, הקוטפת לא פחות מארבעה: המנוע הטוב ביותר בקטגוריית ה"חסכון בדלק" ובקטגוריית "1.0 עד 1.4 ליטר", למנוע ה-1.3 ליטר ההיברידי של הסיוויק IMA. אילו מצטרף המנוע הטוב ביותר "בין 1.8 ל-2.0 ליטר" עבור מנוע ה-2.0 ליטר של S2000, ומנוע "1.0 ליטר ומטה" הטוב ביותר, בו זכה ה-1.0 ליטר ששוכן באינסייט ההיברידית.
ב.מ.וו בגדולים
כרגיל, ב.מ.וו בכל זאת חזרה למינכן עם שלושה פרסים. אחד עבור מנוע "2.0 עד 2.5 ליטר" הטוב ביותר, בו זכה ה-2.5 ליטר שישה צילינדרים בטור המוכר מה-Z4. יחד עמו זכו הגרמנים גם בקטגוריה "3.0 עד 4.0 ליטר" עם ה-3.2 ליטר המעולה של ה-M3, ופרס נוסף למנוע ה-1.6 המוגדש של המיני קופר-S, אשר זכה בקטגוריית "1.4 עד 1.8 ליטר".
אגב, בין "מנועי הביצועים", זכה מנוע ה-V8 של מרצדס שמשמש את גרסאות ה-55 ל-E, S, SL ו-CL, ושאר פותח בעזרת ידיה הכשרוניות של סדנת AMG.
והאוסקר הולך ל...
אבל את הפרס הגדול באמת, "מנוע השנה", קטף המנוע הרוטורי החדש של מאזדה ב-RX-8 המעניינת. המנוע הזה, שזכה בנוסף גם לפרס "המנוע החדש הטוב ביותר" ואשר מכונה "רנסיס", זכה ב-316 נקודות, והקדים את מנוע הדיזל V10 של פולקסווגן, אשר זכה בקטגוריית "מעל 4.0 ליטר", ובמקום השלישי נמצא מנוע ה-3.2 ליטר של הב.מ.וו M3. בהחלט חברה טובה.
הזוכים בתחרות מנוע השנה, 1999-2002:
2002: ב.מ.וו 4.4 ליטר וולוטרוניק (X-5, סדרה 7)
2001: ב.מ.וו 3.2 ליטר (M3)
2000: הונדה 1.0 ליטר (אינסייט)
1999: טויוטה 1.0 ליטר (יאריס)