שתף קטע נבחר

הגיע הזמן

רנו משגרת רשמית את המגאן החדשה, היישר לקרב הקשה ביותר בשוק הרכב הישראלי. לפי היבואן, זו רק תחילת הדרך

עם ארבעה מנועים, מספר דומה של רמות גימור ושתי תצורות מרכב, פותחת היום רנו את אירועי השקת המגאן החדשה בישראל. אחרי הכל, מדובר במכונית החשובה ביותר מבחינת מכירות עבור רנו בארץ, כזו המחליפה מכונית שרשמה הצלחה נאה - 35,000 מכוניות בישראל מאז הצגתה ב-95'.

ואולם למרות ההשקה החגיגית, אנשי היבואן נזהרים מלהזכיר מספרי מכירות צפויים. לא רק בגלל מצב השוק הלא-ברור כרגע, אלא גם מכיוון שהם צופים תנופת מכירות גדולה במיוחד בשלב הבא בתוכנית המגאן – עם נחיתתה כאן תוך שלושה חודשים של גרסת הסדאן (תא מטען נפרד) הגדולה.

 

הולכים על בטוח

 

כבר עכשיו ברור כי הקלף החזק במיוחד של אנשי רנו בשיווק המכונית, יהיה הבטיחות. ברנו מדגישים כי המגאן החדשה היא המכונית הקומפקטית היחידה שזכתה בחמישה כוכבים במבחני הריסוק של ENCAP, הישג המעניק לה מקום ראשון בדירוג הבטיחות של הקומפקטיות באירופה.

וכדי לא להפוך הצהרות אלה לריקות מתוכן, תצא המגאן לדרך מקומית עם ארבע כריות אוויר ושני וילונות צד מתנפחים בכל הגרסאות.

גרסת הקופה, עם שלוש דלתות, תציע שתי כריות אוויר תקניות נוספות, הממוקמות בכרית המושב האחורי ומיועדות למניעת פגיעה בנוסע מאחור. ובכך, לא שוכחים שם לציין, מיטיבה רנו עם מעמד "מכוניות קבוצה 2" של ציי הרכב. היות ומכוניות אלה חייבות לעמוד ברף מחיר מסוים, מחפשים היבואנים דרכים לחסוך, כמו-גם לבדל את הגרסה ה"זולה" מ"היקרה" יותר המיועדת ללקוחות פרטיים.

אחת הדרכים המקובלות היא לצמצם את מספר כריות האוויר לשתיים בלבד, שינוי הפוגע מיידית בבטיחות הנוסעים. במגאן כאמור יש שש, ועל כך יש מקום להחמיא. אלא שתמוה בעינינו כי אין אף גרסה המציעה בקרת יציבות כאבזור תקנית. לפחות בחלק מהדגמים, נראה לנו מוגזם לחייב תשלום נוסף של 5,000 שקלים עבור אבזור מקובל.

 

מנועים ותיבות

 

כפי שסיפרנו בעבר, האיחור בהגעת המגאן לישראל נבע מההמתנה לתיבה האוטומטית, עם ארבעה הילוכים ואפשרות לתפעול ידני (טיפטרוניק) בכל הגרסאות. תיבה זו תוצע כאן עם מנועי ה-1.6 ליטר (115 כ"ס) וה-2.0 ליטר (136 כ"ס), כאשר גרסאות ה-1.4 (98 כ"ס) וה-1.5 טורבו-דיזל (80 כ"ס) יוצעו רק עם תיבה ידנית.

כיאה למכוניות מעידן המחשב, כל הדגמים יזכו לחישני אורות וגשם (עם אפשרות לכיוון רגישות), הפעלה אוטומטית של תאורת האזהרה בבלימת חירום וסיוע בבלימת חירום. אגב, פרט ייחודי למגאן הוא ה"כרטיס החכם" שמחליף את מפתח הדלת וההתנעה.

להערכת היבואן, הגרסה שתתרום את עיקר המכירות תהיה המגאן 1.6 האוטומטית ברמת גימור "אקספרסיון", ותג מחיר של 115,000 שקלים (קבוצה שניים). זו כוללת בנוסף לכל האמור גם את מלוא האבזור החשמלי המקובל, כולל תפעול חשמלי לכל ארבעת החלונות. תמורת 10,000 שקלים נוספים תוצע רמת גימור "פריבלג'", עם ריפוד מהודר בשילוב עור, ציפוי עור להגה, בלם יד ובורר, חישוקים קלים ובקרת שיוט עם מגביל מהירות.

בראש היצע בעלות חמש הדלתות תעמוד ה-2.0 ליטר, שתגיע רק ברמת גימור פריבילג' ותכלול בנוסף גם בקרת אקלים וצמיגים רחבים יותר - 205/55 על חישוקי "16, לעומת 195/65 וחישוקי "15. מחירה של זו יעמוד על 140,000 שקלים. הגרסה הזולה במבחר היא ה-1.4 ליטר (104,000 שקלים), ואילו שתיינית הסולר תעלה 114,000 שקלים.

 

ויש גם שלוש דלתות, ועוד…

 

המגאן תוצע כאמור גם בגרסת שלוש דלתות, כמו-קופה. רמת הגימור כאן עונה לשם "דינמיק", והיא מהודרת וייעודית מזו של חמש הדלתות, ומכאן גם מחיר גבוה יותר - 118,000 שקלים, או 110,000 לידנית). גרסאות ה-2.0 ליטר תוצענה רק עם תיבה אוטומטית, כאשר את אלה המצוידות במנוע בנפח 1.6 ליטר ניתן יהיה לקבל גם עם תיבה ידנית.

תוספת מעניינת תהיה האפשרות להזמין את גג הזכוכית הגדול של המגאן תמורת 6,000 שקלים, כולל פתיחת החלק הקדמי. תוספות אחרות בתשלום יהיו בקרת אקלים (2,500 שקלים) ומערכת שמע מקורית עם תפעול מההגה תמורת 3,000 שקלים.

כאמור, בעוד כשלושה חודשים אמורה להגיע לכאן גרסת הסדאן, בה תולים אנשי קרסו תקוות גדולות מאד. לא מפתיע, בהתחשב בהעדפת השוק המקומי מרכב מכוניות שמרני יחסי. קרובת משפחה חשובה נוספת עונה כמובן לשם סניק. זו תגיע רק לקראת סוף השנה הקלנדרית.

ומי עוד בתכניות? תמיד ישנה הקופה-קבריולט, אודותיה לא היו אנשי רנו מוכנים להמר. וכן, תהיה כמובן גם מגאן ספורט חזקה עם 200 כ"ס. אלא שגם עתידה של זו בארץ אינו חיובי בשלב זה. אנשי היבואן אינם ששים לשוחח אודות דגמים אלה, אך מוכנים - שלא במפתיע – לספר על גרסאות דיזל-אוטומטי צפויות בשנה הבאה בעולם ואצלנו.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המגאן החדשה בישראל...
המגאן החדשה בישראל...
גם בגרסת 5 דלתות...
גם בגרסת 5 דלתות...
הסדאן תגיע בעתיד הקרוב...
הסדאן תגיע בעתיד הקרוב...
והסניק תגיע לקראת סוף השנה
והסניק תגיע לקראת סוף השנה
ומה עם הקופה-קבריולט?
ומה עם הקופה-קבריולט?
מומלצים