ה-GT חוזרת!
בשנת 1966 הביכה פורד את פרארי על מסלול המירוצים עם ה-GT40 האגדית. לרגל חגיגות 100 השנים, היא חוזרת לחיים
לרגל חגיגות ה-100, מחזירה פורד מהאוב את אחד מהאגדות הגדולות ביותר בתולדותיה - ה-GT40. מדובר במכונית מירוץ משנות ה-60, שנבנתה דאז בהוראת הנרי פורד השני - כתשובה לסירוב שיתוף פעולה כלכלי בשנת 1963 מצד אנזו פרארי. זה האחרון, שידוע היה במיזגו האיטלקי חסר הפשרות, ביטל ברגע האחרון הסכם עתידי בין שתי החברות, והנרי נשבע לנקום באנזו במקום שיכול להכאיב לו יותר מכל - מסלול המירוצים.
כך נולדה מכונית מירוץ שניצחה במירוצי הלה-מאן בסוף שנות ה-60', והפכה מיידית לאגדה של ממש. בין היתר תודות למרכב נאה במיוחד, וחשוב מכל גובהו - או יותר נכון העדרו. ה-GT40 התנשאה לגובה של "40 בלבד (כ-101 ס"מ), ומכאן גם שמה.
חוגגים מאה
וכאמור, במסגרת אותן חגיגות מאה מציגה פורד יורשת ל-GT40, וקוראת לה פשוט "GT". ולמה לא בשם המקורי? ובכן, הזכויות על השם המפורש עברו בזמנו ליצרנית רפליקות נידחת, וכשזו האחרונה פשטה רגל, ירשה את הזכויות חברת אספקת חלפים של אותה יצרנית אזוטרית.
עכשיו, מה לאותו ספק ולשם כה אקזוטי? אכן כלום, למעט העובדה שהשם הזה נשמר שם, כדי לעשות רווח קטן. כמה קטן? אותה חברה דרשה מפורד סכום עגול למדי, משהו כמו 50 מיליון דולרים, תמורת הזכות לעשות שוב שימוש במה שבמקור היה שלה. פורד, בצעד שזוכה אצלנו להערכה מלאה, הודיעה לחבורה כי היא מוותרת על התענוג. השם הנבחר הוא פשוט "GT".
אלא שלא על הכל ויתרו בפורד. כך תזכה גרסת שנות ה-2000, שיצורה יחל אגב רישמית רק בשנה הקרובה, לעיצוב רטרו שאינו מותיר כל מקום לספק באשר למקור ממנו נשאב. התוצאה - מכונית שפשוט תענוג להסתכל עליה, מכל זווית ובכל צורה.
לא חסר כוח
כיאה למכונית ספורט אקזוטית, תציע ה-GT הרבה כוח מנוע. 500 כ"ס וכ-69 קג"מ, אם כבר שאלתם, ממנוע בנפח 5.4 ליטרים, שמונה צילינדרים בתצורת V ומגדש על. כל הכוח הברוטלי הזה יעבור מהמנוע אל הגלגלים האחוריים דרך תיבה ידנית בעלת שישה הילוכים.
"ה-GT הבאה תיאלץ לעשות שלושה דברים", אומרים בפורד. "להיות מהירה, בעלת התנהגות כביש יוצאת דופן, ולהראות נהדר". או קיי, על התנהגות הכביש לא היינו מעוניינים להמר, אבל בנוגע לשתי המטלות האחרות, יש כנראה על מי לסמוך. העיצוב משלב מוטיבים קלאסיים, ספורטיביים ואלגנטיים, וללא ספק מרשים. ועם נתון משוער של פחות מארבע שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, נראה שגם בתחום המהירות לא היו טענות בסופו של דבר.
המכונית נחשפה במסגרת אותן חגיגות 100 שנה לפורד, ושלוש יחידות ממנה כבר יוצרו בעבודת יד, הראשונה מביניהן הועברה אחר כבוד לבעלותו של ביל פורד - מנכ"ל החברה.
מעוניינים באחת?
גם אנחנו רוצים. ובדיוק לכן משתדלת פורד לשמור את מחיר המכונית בהישג ידם של כמה שיותר אנשים. ואתם יודעים איך זה בקטגוריה הזו - כמה שיותר אנשים זה נתון יחסי במיוחד. זה מכיוון שהמכונית, אשר תגיע לאולמות התצוגה בשנה הקרובה, תציג תג מחיר משוער של 90 אלף פאונד, וזה למעלה מ-670 אלף שקלים, לפני מיסים. ממש מציאה, באמת...