555 דרכים לאפסילון
לנצ'יה מציגה באופן סופי ורישמי את האפסילון, המכונית שאמורה לשפר את מאזן החברה שבצרות. אז מה מסתתר מתחת לעיצוב?
מאז 1995 מייצרת לנצ'יה את האפסילון הקטנה, המבוססת במידה רבה על הפונטו של פיאט - החברה האם. ומאז השקתה הראשונה, בלטה האפסילון כמכונית מיני בעלת תדמית יוקרתית ואופנתית במיוחד, בעיקר תודות לשם המחייב "לנצ'יה", אך גם בעזרת רמות אבזור גבוהות, שלא נראו במתמודדות אחרות בקטגוריה.
והנה, באיחור הנובע מהקשיים הכלכליים הגדולים שפוקדים את קונצרן פיאט, הציגה לנצ'יה לפני מספר חודשים מחליפה לאפסילון הנוכחית. היום היא משחררת גם מידע מלא על אבזור והנעה, במכונית שתהיה ללא ספק מהקובעות את עתיד החטיבה בקונצרן כולו.
555
וכמעט כצפוי, הגאווה הגדולה של לנצ'יה באפסילון החדשה - כמו אצל קודמתה - היא באפשרויות האבזור הרבות שניתן לבחור. למעשה, כך מספרים בלנצ'יה, ניתן לבחור בלא פחות מ-555 שילובים שונים של צבעים וגונים למרכב המכונית, לקונסולה, למושבים ואפילו לחישוקים.
כך ישנם 11 צבעי מרכב, ושישה צבעים לתא הנוסעים, בשמונה גוונים שונים כל אחד. בנוסף יש חמישה סוגי חישוקים במידות "14 ו-"15. ובעזרת כל האפשרויות האלה, מקווים בלנצ'יה כי המכונית תזכה למגע אישי ככל האפשר.
אגב, אפשרויות האבזור אינן מסתיימות במראה בלבד. ניתן להוסיף לאפסילון גם מותרות הנחשבות מנת חלקן של יוקרתיות ויקרות ממנה משמעותית. בין היתר תוצע עם בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני גשם, ארבע כריות אוויר, מערכת סטריאו משולבת נגן MP3, ועוד אבזרי בטיחות ומותרות לרוב.
הנעה
בתחום ההנעה תציע האפסילון מבחר נאה של גרסאות, כולל יחידת דיזל נדרשת ואופנתית. זו האחרונה תהיה ה-1.3 שהוצגה בפונטו, עם הזרקה ישירה ומגדש טורבו, והספק מרבי של 70 כ"ס. אלה יספיקו להאצה מ-0 ל-100 ב-15.1 שניות בגרסה בעלת תיבה ידנית, או 14.2 שניות בגרסת בעלת תיבת ההילוכים האוטומטית-רובוטית.
זוללי בנזין יהיו יחידות ה-1.2 ליטר עם שמונה שסתומים והספק מרבי של 60 כ"ס, או עם ראש מנוע בעל ארבעה שסתומים לצילינדר והספק מרבי של 80 כ"ס - כמו בפונטו המשווקת בישראל. מנוע נוסף יהיה זה שהוצג לאחרונה בפונטו המחודשת, בנפח 1.4 ליטר, 16 שסתומים והספק מרבי של 95 כ"ס.
האפסילון, העושה כאמור שימוש נרחב במכלולי הפונטו, תאמץ גם את מערכת ההיגוי החשמלית בעלת מצב המצב העירוני (City) הקל במיוחד לתפעול. רק בגרסה הזולה מכולן (1.2 ליטר, 8 שסתומים) היא תוצע כאופציה - בשאר הגרסאות כציוד תקני.
אצלנו?
יבואן פיאט אלפא ולנצ'יה לישראל, חברת סמל"ת, תתחיל כנראה ביבוא האפסילון ארצה בסביבות הרבעון הראשון של השנה הקרובה. בעברית זה אומר לקראת סוף שנת הדגם הנוכחית, או תחילת שנת הדגם הבאה, במידה ויהיה איחור קל. איזה דגמים בדיוק, ובאיזה מחיר? תשובות לכך עדיין אין, בעיקר מכיוון שהמשא ומתן עם היצרן עדיין לא הסתיים. כך או אחרת, זו לא תהיה המיני הזולה מכולן...