גייטס: אני שונא דואר זבל
מיקרוסופט מחויבת למטרה של חיסול מגיפת דואר הזבל, כותב יו"ר מיקרוסופט במכתב פתוח ללקוחות. האיש העשיר ביותר בעולם גילה כי גם הוא מקבל הרבה ספאם, כולל הצעות להתעשר במהירות
יו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס, התחייב להעמיד את המאבק בדואר הזבל בראש סדר העדיפויות של חברת התוכנה הגדולה בעולם. גייטס שלח ביום ג' מכתב פתוח ללקוחות מיקרוסופט ברחבי העולם בעקבות מאמר דעה שפירסם ביום ב' בוול סטריט ג'ורנל תחת הכותרת "למה אני שונא דואר זבל".
"דואר מסחרי שנשלח ללא הסכמת הנמענים הוא מגפה מתפשטת שניזונה מהכוח הייחודי לאינטרנט, המחבר מאות מיליוני משתמשי מחשבים ברחבי העולם, בעלות אפסית", כתב גייטס בדואר האלקטרוני ללקוחות, במתכונת "מכתבי המנהלים", ששימשה בעבר את ראשי מיקרוסופט כדי להודיע על שינויים חשובים באסטרטגיה של החברה.
"גם לי הציעו לצאת מחובות"
"כמו כל אדם, גם אני מקבל הודעות דואר זבל רבות מדי יום, רובן מציעות לי לצאת מחובות או להתעשר במהירות...זה מגוחך", כתב גייטס. לדבריו, דואר הזבל הוא מעמסה הכרוכה בעלות כספית כבדה על עסקים גדולים וקטנים ופוגעת בפרודוקטיביות העבודה.
גייטס ציין כי צוות של 20 חוקרים ב-MSR, חטיבת המחקר של מיקרוסופט, מפתחים טכנולוגיות אנטי ספאם מתקדמות במטרה להתמודד עם הבעיה. אחד הפרויקטים בנושא זה, "פני בלאק", נועד להקטין את כמות ה"ספאם" באמצעות הצמדת בול וירטואלי במחיר נמוך מאוד לכל הודעת דואר אלקטרוני. למעשה, מדובר בקוד ייחודי שיימנע משלוח של הודעה מסוימת למיליוני משתמשים. כדי לשלוח הודעה, השולח יתבקש להוסיף את הבול להודעה באמצעות שרת בולים שישמש כמעין 'כרטיסיית בולים' עבורם שילם המשתמש.
בעבור המשתמשים מדובר בסכומים מזעריים שגורמים אחרים (כמו ספקי האינטרנט, שסובלים מתופעת דואר הזבל לא פחות מהמשתמשים) יכולים לשאת בהם במקומם, הטכנולוגיה תאלץ את שולחי דואר הזבל לשלם סכומי כסף שיהפכו את פעילותם ללא כדאית, על פי התוכנית.
כדי לקדם את המאבד בדואר הזבל, מיקרוסופט הקימה מאגר מידע של שולחי דואר זבל, המבוסס על דיווחים של מתנדבים בקרב משתמשי שירות הדואר הוטמייל וספק האינטרנט MSN. מאגר מידע המבוסס על הדיווחים של המשתמשים יסייע לחסום דואר זבל שיגיע למשתמשי תוכנת ניהול הידע "אאוטלוק 2003", שצפויה לצאת בהמשך השנה.
מיקרוסופט מאותתת שהיא רצינית
הקמפיין של מיקרוסופט נגד דואר הזבל החל לפני כחודשיים, במטרה לשכנע את הציבור כי מיקרוסופט רצינית בכוונתה להילחם בדואר הזבל. זאת, לאחר שדואר זבל, כמו גם וירוסים, חדרו בעבר את המסננים ששולבו בתוכנת ניהול הידע של מיקרוסופט, "אאוטולוק", ותוכנת הדואר "אאוטלוק אקספרס". דואר הזבל עדיין מציף גם את תיבות הדואר של משתמשי שירות הדואר המקוון "הוטמייל", על אף מאמצי מיקרוסופט לשפר את מסנני האנטי ספאם בשירות. על פי נתונים של מיקרוסופט, 2.4 מיליארד הודעות זבל נשלחות לשירות הוטמייל בכל יום.
בחודש אפריל, הודיעה מיקרוסופט כי תשתף פעולה עם AOL ויאהו! במטרה לחסום דואר זבל ולמנוע מהזבלנים ליצור חשבונות דואר מזויפים, על מנת להשתמש בהם למשלוח.
בשבוע שעבר, מיקרוסופט הגישה 15 תביעות נגד משתמשים ובתי עסק שאחראים, על פי הטענה, למשלוח יותר משני מיליארד הודעות דואר זבל למשתמשי הוטמייל ומנויי ספק האינטרנט MSN.
גייטס מביע במכתב האחרון את תמיכתו בחוק המוצע בארה"ב, שיכפה על שולחי דואר הזבל כללים ברורים למשלוח דואר מסחרי, באופן שאינו פוגע במשווקים שבוחרים לפעול בדרכים לגיטימיות באמצעות דואר זבל.
"המאמצים הרבים בעניין צריכים להוביל לעולם שבו נהיה פחות מוטרדים מספאם", כותב גייטס, "אנו במיקרוסופט מחויבים למטרה של חיסול מגיפת דואר הזבל".
שני המכתבים האחרונים של גייטס מדגישים את האיום שמציב דואר הזבל על עסקי מיקרוסופט, אמר מאט רוזוף, אנליסט ב-Directions on Microsoft, חברת מחקר עצמאית המתמקדת בענייני מיקרוסופט. "המכתבים מעידים על מאמץ אמיתי של מיקרוסופט להלחם בדואר הזבל. ספאם הוא הגורם העיקרי שהורס את חוויית האינטרנט של המשתמשים, וביכולתו לפגוע במכירות המחשבים האישיים".