שתף קטע נבחר

שמענו ש..(26/06/03)

מייבאך באורך שלוש מכוניות משפחתיות, מתיחת פנים בהולה לפורשה ודגמים חדשים לג'יפ. כל אלה ועוד

ברוכים הבאים לסוף השבוע, ולכתבת השמועות שמעדכנת אתכם בכל הרכילויות, השמועות והספקולציות על הדגמים העתידיים בתעשיית הרכב. רכב חדש? גרסה ספורטיבית סודית? צרות בחברת הרכב? שמעתם את זה קודם כל כאן. ולדרך, ברשותכם.

 

כל הקופה

 

נתחיל במי שעשויה להתגלות כמכונית הקופה הגדולה ביותר בייצור סדרתי, וסביר להניח שהיקרה מכולן. זו תיועד כנראה לאריסטוקרטים האמיתיים שבין רוכשי הרכב, אלה הטוענים כי "מייבאך 62" היא קטנה וזולה מדי. במיוחד עבורם מתכננת מרצדס - כך השמועות - גרסת קופה בייצור מצומצם במיוחד.

 

ומה יהיה שם? ראשית, הקופה תהיה ארוכה אפילו מה-62, שהיא כזכור גרסת לימוזינה ארוכה במיוחד למייבאך, עם ממד אורך של 6.2 מטר. לפי מקורות בחברה, אורכה של המכונית יהיה קרוב לזה של שלוש מכוניות משפחתיות-קומפקטיות, האחת צמודה לשנייה. עוד מוסרים המקורות, כי אתגר מענין העומד בפני המהנדסים הוא כיצד לתכנן דלתות פרופורציונליות. שכן דלת ראויה למכונית כזו תצטרך להיות באורך של עד שני מטרים... ומי אמר שיש עוני ורעב בעולם?

 

ומהצד השני של הסקאלה

 

אלה מאתנו שמוכנים להסתפק במכונית קצרה יותר מתא הנוסעים של המייבאך, ובמקרה גרים באירופה, ישמחו ודאי לדעת כי פורד עדיין לא החליטה לגבי מחליפה ראויה לקא, העירונית הקטנה והמצליחה, שלא הגיעה ארצה. ולכן ימשכו המכירות במתכונת הנוכחית, למעט מתיחת פנים מתבקשת בערך כשנה מהיום.

 

לאחר אותה מתיחת פנים אמורה, תעשה הקא החמודה שימוש גם במנוע דיזל - יחידת ה-TDCI בנפח 1.4 ליטר והספק מרבי של 68 כ"ס - ותיבת הילוכים אוטומטית מסוג "דורשיפט". אגב, התאמתו של מנוע הדיזל מעוררת תהיות שונות, כמו למשל מדוע לא טורחת פורד להוציא לגמלאות גם את מנוע ה-1.3 ליטר 8 שסתומים הארכאי, המשמש את הקא בימים אלה, ולהחליף אותו ביחידת כוח מודרנית יותר המצויה בידי היצרן.

 

עדיין בפורד

 

נשאר בקבוצת פורד, ונעבור למותג השטח לנד רובר, ולפרילנדר הותיק מתוצרתו. זה האחרון, כך חוששים בחברה הבריטית, יתקשה במיוחד להתמודד עם ה-X3 של ב.מ.וו שהוצג לאחרונה. ויש להם כמובן סיבה טובה לחשש זה. כאשר החזיקה ב.מ.וו בבעלות על לנד רובר, תוכנן מחליף הפרילנדר להיות X3 "מחופש". אבל כאשר נמכר המותג הבריטי לפורד, לקחו עמם הגרמנים את התכנונים ויישמו אותם כמובן ברכב החדש.

 

ולכן נראה כי הפרילנדר יאלץ להמתין למחליף עד 2006, כאשר יהיה כבר בן 8. ומה עושים בינתיים? כצפוי, מתיחת פנים. את התוצאה אנו אמורים לפגוש בתערוכת פרנקפורט הקרובה (ספטמבר), בדמות מראה דמוי ריינג' רובר מוקטן. עוד תכלול מתיחת הפנים שיפור נדרש לתא הנוסעים, וערכת ספורט אופציונלית, הכוללת הנמכה של 30 מ"מ וצמיגי כביש. הם כנראה יודעים כיצד משתמשים ברכב שלהם בדרך כלל...

 

מותחים את ה-X

 

בתחילת שנה הבאה, לאחר שתרענן גם את ה-7 מעוררת המחלוקת, תתפנה ב.מ.וו לבצע מתיחת פנים ל-X5 שלה. מדובר ב-SUV הראשון של החברה הבווארית, שנמצא עמנו זמן מה, ומוכיח למרות השנים שחלפו כי אין לו כל בעיה להתמודד עם הטובים שבקטגוריה. למעט החדשים שבהם... ולכן הוא עומד לעבור בקרוב מתיחת פנים קלה, עם שינוי חרטום, תוספת יחידות הנעה ורמת אבזור גבוהה מבעבר.

 

ומי עוד נמתח?

 

שמועות עקשניות, אם כי כאלה שנראות לנו תמוהות מעט ביחס לנהוג בפורשה, מלחשות כי הקאיין - רכב הכביש-שטח המרשים טכנולוגית של היצרן - צפוי למתיחת פנים תוך כשנה וחצי ממועד השקתו. נראה כי פורשה לא מרוצה (בלשון המעטה) מהתגובות הפושרות לעיצוב הרכב. אנחנו יכולים גם להבין למה.

 

בכל אופן, נראה כי אנו צפויים כנראה למתיחת הפנים הבהולה ביותר בתולדות יצרן מכוניות הספורט הגרמני. ובינינו, הרי מתחילת הדרך הייתה לנו בעיה עם החלטת פורשה לייצר כביש-שטח. אז אולי יש כאן לקח לעתיד... וברצינות הראויה, סביר להניח כי מדובר יהיה באמת בשינויים קלים לחרטום, ועבודה קצת נמרצת יותר על חלקו האחורי - הפושר במיוחד - של הקאיין.

 

עדיין בספורט

 

והנה עברנו ליפן, או להונדה אם לדייק. משם מגיעה שמועה עקשנית על כוונה להשיק גרסה חזקה יותר ל-S2000 הפתוחה. הגרסה המתוכננת, שתקרא S2200, תעשה שימוש (לא ממש מפתיע) במנוע 2.2 ליטר, עם הספק מרבי של 250 כ"ס. אז נכון שתוספת הכוח מתבטאת במעט סוסים, אבל הכוונה כאן ללא ספק בתוספת מומנט בסל"ד הגיוני. נניח מתחת ל-6,500... תאריך השקה משוער - תערוכת דטרויט בינואר הקרוב.

 

חזרה לשטח

 

ושוב חזרנו לשטח, והפעם מצדו השני של האטלנטי, שם תכניס כנראה יצרנית הרכב ג'יפ דגם רביעי לארסנל הקיים, בו נוכחים כרגע הרנגלר, ליברטי וגרנד-צ'ירוקי. השם עדיין אינו ידוע, אך מועד ההשקה מתוכנן ל-2005 או 2006. הפלטפורמה המתוכננת תהיה זו של מחליף הגרנד-צ'ירוקי העתידי, שצפוי להיחשף בשנה הבאה, כדגם 2005.

 

ולמה הם צריכים את זה? ובכן, מכיוון שמדובר בדגם הנמכר ביותר של היצרן, ובתקופה האחרונה פגעו מתחרות כמו לקסוס, פורד ושברולט במכירותיו, הבינו בג'יפ כי יש לעשות מעשה. אגב, לא רק בקטגוריה היוקרתית יותר. אם המקורות שלנו צודקים (הם כן...), עמלה ג'יפ על השלמת פיתוח רכב שטח חדש לקהל צעיר, עם ממדים קומפקטיים ותג-מחיר שפוי. כבסיס רעיוני יתפקדו דגמי התצוגה "וויליס 2" ו"קומפס", ומועד השקה אפשרי הוא כבר בעוד כשנה. אגב, ה"מיני-ג'יפ" יעשה כנראה שימוש בפלטפורמת הרנגלר.

 

ולסיום - R קלאס

 

השם החדש במשפחת מרצדס נחשף - בטעות - על ידי אחד מעובדי החברה. מדובר בכינוי שיוצמד לרכב הכביש-שטח החדש עליו דיברנו בעבר, ושבגרסת התצוגה נקרא GST. ולמרות שמרצדס לא מאשרת (או מכחישה) את השם החדש, הסיכויים גבוהים שכך יקרא הדגם לכשיגיע לאולמות התצוגה.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מייבאך SW38 משנת 1938. השראה לעתיד?
מייבאך SW38 משנת 1938. השראה לעתיד?
לנד רובר. מתיחת פנים בקרוב
לנד רובר. מתיחת פנים בקרוב
פורשה קאיין. בקרוב יראה טוב יותר?
פורשה קאיין. בקרוב יראה טוב יותר?
ב.מ.וו X5. יתעדכן עם הקו המשפחתי
ב.מ.וו X5. יתעדכן עם הקו המשפחתי
ג'יפ רנגלר. בסיס אפשרי לכביש-שטח חדש
ג'יפ רנגלר. בסיס אפשרי לכביש-שטח חדש
ג'יפ גרנד צ'ירוקי. גרסה יוקרתית?
ג'יפ גרנד צ'ירוקי. גרסה יוקרתית?
הונדה S2000. יותר מומנט
הונדה S2000. יותר מומנט
מומלצים