שתף קטע נבחר

פורשה מציגה: GT3 RS

פורשה, יצרנית מכוניות הספורט המצליחה ביותר בגרמניה ובין המצליחות בעולם, הציגה גרסה חדשה שתעורר מיד חובבי רכב ותיקים: RS

חובבי הרכב הותיקים יותר שבינינו, מסוגלים ודאי להתרפק שעות ארוכות בערגה על שתי האותיות "RS”, בעיקר כאשר הוא נכתב באדום-על-גבי-לבן על פורשה 911, מוכנה לזינוק על מסלול המרוצים. ומה זה משנה שבודדים (אם בכלל) מאותם עורגים, זכו לראות אחת - שלא לומר לנהוג בה...
ולכן כדאי אולי להזכיר במה בדיוק מדובר. נזכיר למשל את ה-911 קאררה RS 2.7 משנת 1972, ונספר שהייתה גם 911 SC RS משנת 1984, שתיהן נבנו במספרים קטנים למטרות תקינה במירוצי GT. ולמה עשו את זה? כי לפי הפדרציה הבינלאומית למכוניות, ה-FIA, חובה על יצרן המעוניין להשתתף במרוצי GT לייצר מספר נתון של יחידות המותרות לנסיעה בכביש, כאלה שיקבלו תקינה ראויה וימכרו ללקוחות (עשירים) ומאושרים.
וכמו קודמותיה, גם ה-GT3 RS עליה אנו מספרים עכשיו תיוצר באופן מוגבל. 200 יחידות בלבד, וכולן בצבע הליסינג-השכרה-פרטי ישראלי - לבן. אגב, הכיתוב בצד המכונית יהיה לפי בחירה של הקונה בכחול או אדום. עוד אביזר תיקני שישולב ב-RS הוא כלוב התהפכות, לכל צרה שלא תבוא על המסלול.
כצפוי ממכונית האמורה לשמש בסיס לכלי מסלול, דגש מיוחד ניתן להפחתת משקל ושיפור יחס משקל-הספק. זה האחרון שופר ב-4%, בעיקר הודות להפחתה של 50 קילוגרם. איך עשו זאת? בעזרת דלת תא מטען, גג וכנף אחורית העשויים מסיבי פחמן מחוזקים. וכך עומד המשקל על 1,360 ק"ג, כולל מיכל דלק מלא ב-64 ליטרים של בנזין דל-עופרת אך רב-אוקטן.
וכדי שהמשקל הזה יוכל גם להתקדם, קיים מנוע הבוקסר שישה צילינדרים בנפח 3.6 ליטר, הספק מרבי של 381 כ"ס המושגים ב-7,300 סל"ד, 900 סל"ד לפני כניסתו של מנתק הצתה לפעולה. התיבה כמובן ידנית, עם שישה הילוכים, וכוח שמועבר דרכה לגלגלים האחוריים. זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש יתבצע ב-4.4 שניות, ל-200 קמ"ש ידרשו 14 שניות, והמהירות המרבית המוצהרת היא 306 קמ"ש.
השיווק, אם שאלתם את עצמכם, יחל באוקטובר ובמחיר משוער של 600 אלף שקל בקירוב, לפני מיסים כמובן. הכינו את הארנקים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים