שתף קטע נבחר

רובר בקארי - התבשיל מוכן

רובר הייתה זקוקה לעירונית קטנה, עם כמה שפחות השקעה של זמן וכסף בתהליך הפיתוח. הפתרון נמצא בטאטא ההודית, התוצאה לפניכם

אלה תמונות ראשונות של ה"סיטירובר" (CityRover), רובר קטנה חדשה על בסיס טאטא אינדיקה ההודית, עליה סיפרנו לכם בעבר. ולמי שאינו זוכר, מדובר במכונית עירונית קטנה, שתתמקם בהיצע הדגמים של רובר מתחת ל-25 הקיימת. וכמובן שהיום מסתבר שההערכה כי שמה תחת מדי רובר יהיה "15", אינה נכונה.

ולמה בעצם צריכים את זה הבריטים? ובכן, ייצוג מכובד בקטגוריה הקטנה הוא עניין רווחי תמיד, ומי כמו רובר יודע עד כמה יכולים מזומנים לעזור כרגע. ומכיוון שכסף זה בדיוק מה שחסר לרובר, לא יכולים היו הבריטים לעסוק בפיתוח ארוך ויקר של מכונית כזו.

הפתרון במקרים שכאלה יכול להיות מסובך, או פשוט. רובר לא הסתבכה יותר מדי, ופשוט יצאה למסע קניות, שהסתיים בבוטיק הודי, העונה לשם טאטא. היצרנית הזו משווקת מאז 1998 את האינדיקה הקטנה, ונראה כי זה בדיוק מה שחיפשו קנייני רובר.

למען האמת, תמונות ראשונות המתפרסמות היום ומציגות את הסיטירובר החדשה, מבהירות כי האינדיקה ההודית באמת מצאה חן בעיני הבריטים, או שממש אין שם אפילו לירה שטרלינג אחת מיותרת. השינויים שעברה המכונית בדרך לאירופה קטנים עד מאד, וכוללים בעיקר שינויי מרכב (מאד) קלים, עם סבכה ופגוש קדמיים של רובר ופחות פסי הגנה מסביב למרכב.

 

אבזור?

 

בכל מקרה, נראה כי לא ניתן יהיה לגלות מותרות של ממש בסיטי. הגרסה הבסיסית ביותר תקרא "סולו", ותחסר אפילו תגבור הידראולי להגה, בניגוד לשאר רמות הגימור. רמות הגימור הנוספות באירופה יהיו "ספרייט", "סלקט" ו"סטייל", ובכולן תהיה כרית אוויר תקנית לנהג. בגרסת הסטייל ה"יוקרתית" תצויד הסיטירובר בשתי כריות אוויר, ומה אתם יודעים, אפילו ABS. מד סל"ד יהיה אבזר תיקני בשתי הגרסאות הבכירות בלבד.

בכל הנוגע להנעה, לא נראה כי נעשה מאמץ מיוחד להתאים את מנועי רובר לתא המנוע הקטן של האינדיקה. אמנם, הפרסומים הרשמיים מדברים על מנוע בריטי, אלא שיחידת ה-1.4 ליטר מתהדרת בנפח של 1,405 סמ"ק, ארבעה צילינדרים והספק מרבי של 84 כ"ס. ואלה נתונים שאינם מתאימים למנועי רובר מוכרים, וזהים דווקא לאלה של ההודים. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים ידנית עם חמש מהירויות. בשלב זה לא ידוע על גרסאות מנוע נוספות על על תוכנית לשילוב תיבה אוטומטית בעירונית הקטנה.

הסיטירובר תוצע בתצורת מרכב של חמש דלתות בלבד, בניגוד למקובל בקטגוריה. כך היא בם מבהירה שרמות המחיר יהיו אטרקטיביות, לפחות. השקה רשמית ומלאה תתקיים ככל הנראה עוד בתערוכת פרנקפורט השנה, כבר בחודש ספטמבר הקרוב והייצור צפוי להתבצע במפעלי טאטא שבהודו, לצד האינדיקה.

 

ומה עוד?

 

האינדיקה, סליחה סיטירובר, היא מכונית בעלת חשיבות, ולא משנה עד כמה היא אינה מיוחדת. אלא שלעומתה, גרסת הכמו-שטח של ה-25 שהוצגה אף היא - תחת השם סטריט-ווייז (Streetwise) - נראית תמוהה לחלוטין. מדובר במכונית העונה לכאורה לדרישות טרנד הקורסאובר המקובל, אלא שהיא עושה זאת רק באופן חלקי.

היא אמנם נראית כאילו בכל רגע ניתן לכבוש בעזרתה שבילים קשיי עבירות, אך אין לה הנעה כפולה, או תכונות שטח מסוג אחר. למעשה, נראה כי ההבדלים היחידים מתבטאים בכנפיים מורמות יותר, המאפשרות גלגלים וצמיגים גדולים יחסית, יחד עם מרכב מוגבה קלות. על הפלסטיק מלפנים, בסגנון המקובל, יש לנו עוד פחות מה לומר. בעצם, הוא נראה קרבי, בדיוק כמו הסבכה הקדמית החדשה.

אגב, לסטריט-ווייז מייחסים אנשי רובר חשיבות גבוהה בשינוי התדמית שהם מנסים לערוך, עד כדי כך שהיא הראשונה בהיצע הדגמים של החברה הבריטית לשאת בחזיתה את לוגו החברה המחודש.

העירונית ה"קרבית" של רובר תוצע עם מנוע ארבע צילינדרים בנפח 1.4 של החברה בשתי גרסאות - 84 ו- 103 כ"ס, ועם מנוע טורבו-דיזל עם 101 כ"ס. בעתיד יוצע גם מנוע 1.8 ליטר בנזין. ואם אתם שואלים עצמכם "מתי?", אז נספר שאת הסטריט-ווייז תחל לייצר רובר באוגוסט השנה.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רובר מציגה: סיטירובר
רובר מציגה: סיטירובר
המתבססת על טאטא אינדיקה
המתבססת על טאטא אינדיקה
כך היא תראה מבפנים...
כך היא תראה מבפנים...
וכך מבחוץ
וכך מבחוץ
זו ה-25 סיטי-ווייז
זו ה-25 סיטי-ווייז
מבפנים...
מבפנים...
מבחוץ
מבחוץ
מומלצים