שתף קטע נבחר

אופל אסטרה - הדור הבא

אופל חושפת היום (16.7) תמונות ופרטים ראשונים של האסטרה החדשה. בינתיים היא מככבת במדי ווקסהול הבריטית

דור שלישי לאסטרה של אופל נחשף היום, כאשר הוא לובש מדי ווקסהול - חטיבת הרכב הבריטית של ג'נרל מוטורס. בשלב זה נחשפת האסטרה החדשה, כפי שניתן לראות בתמונות ראשונות, בגרסת חמש דלתות בלבד, גרסאות שלוש דלתות וסטיישן צפויות להופיע בעתיד הלא-רחוק.

ומה אנחנו מגלים? כצפוי, שבניגוד לעבר, החליט מי שהחליט באופל כי מותר להעז קצת, ולייצר מעט יותר דרמה סביב המכונית החשובה ביותר של היצרן. זאת, בניגוד לאסטרה היוצאת, שלא הציגה קווי מתאר מענינים יתר על המידה וסבלה מאפרוריות קלה.

הפעם מדובר כאמור בעיצוב מרכב מודרני ומושך יותר, עם קו מותניים גבוה וחרטום בעל נוכחות ממנה לא ניתן להתעלם. כדאי לציין גם את הכנפיים התפוחות מעט, יחידות התאורה הבולטות והקווים המעוגלים. השראה עיצובית למכונית החדשה מגיעה מהווקטרה והסיגנום המוכרים והסדרתיים, כמו-גם מדגם התצוגה GTC, זה שהוצג בתערוכת ז'נבה השנה, ומהווה למעשה "בקרוב" כמעט-מדויק לגרסת שלוש הדלתות העתידית.

ואם כבר מדובר על העתיד, הרי שבאופל מבטיחים, הגם שלא באופן רשמי, כי עד 2006 יצטרפו למבחר גרסת קופה ספורטיבית במיוחד, כמו-גם קבריולט בעלת גג קשיח נפתח.

 

גדולה

 

ובכל מקרה, אנו עומדים לקבל אסטרה גדולה מבעבר, הגם שבאופן מפתיע-משהו, בסיס הגלגלים נותר כשהיה, עם 261 ס"מ בין הסרנים. אנשי אופל התעקשו בעבר כי מדובר בפלטפורמה חדשה לחלוטין, אך לאור המידות הדומות, יתכן בהחלט כי מדובר בפיתוח נוסף של הבסיס הנוכחי, שאינו ותיק מדי, אגב.

ולמרות זאת, אופל עומדת להציע ממדים נדיבים יותר באורך המרכב (תוספת של 14 ס"מ לעומת הדגם הקודם - 424 ס"מ בסך הכל), רוחב (2 ס"מ - 173 ס"מ) וגובה (4 ס"מ - 146 ס"מ). ואלה מבטיחים כי תא הנוסעים יהיה מרווח יותר, בעיקר לאלה הממוקמים מאחור.

אגב, השוואה מהירה למתמודדות אחרות בקטגוריה מעלה כי האסטרה אכן מציבה אמת מידה בכל הנוגע לאורך המרכב, עם יותר סנטימטרים בין פגוש לפגוש אפילו מהרנו מגאן החדשה (421 ס"מ). לעומת זאת, בסיס הגלגלים קצר אף מהפורד פוקוס הנוכחית, ובוודאי מזה של הצרפתיה המדוברת (262 ס"מ), וכך גם בנוגע לממד הרוחב.

 

כוח?

 

יחידות ההנעה עליהן מצהירה אופל תהיינה מגוונות, עם גרסת "כניסה" בנפח 1.4 ליטר והספק מרבי של 80 כ"ס, ועד גרסת 2.0 ליטר טורבו עם 170 כ"ס, המיועדת להתחרות מאוחר יותר בפורד פוקוס RS וחברותיה. תחום הדיזל הזוכה לעניין גדל והולך באירופה, לא נותר מאחור. מנועי הזרקה ישירה ומסילה משותפת קומפקטיים ומודרניים מבית פיאט ימצאו מקום בחרטום המכונית הגרמנית, כאשר הבכיר שבהם מציע הספק מרבי של 150 כ"ס מנפח של 1.9 ליטר, בסיוע מגדש טורבו כמובן.

בסך הכל תציע אופל כבר בתחילת הדרך חמישה מנועי בנזין ושלושה דיזלים. למוזכרים תצטרף גרסת 200 כ"ס למנוע הטורבו (כנראה בדגם 2005), כמו גם יחידת 2.4 ליטר, עם הספק מרבי של עד 240 כ"ס ומועד השקה מתוכנן לעוד כשנה מהיום.

בתחום תיבות ההילוכים יש חדשות טובות גם לשוק המקומי, שכן האסטרה החדשה תוצע כבר בתחילה עם תיבה אוטומטית. בינתיים לא צוינו גרסאות המנוע שיזכו לתיבה שכזו, אשר תוצע לצד תיבות הילוכים ידניות עם חמישה או שישה הילוכים, כמו-גם תיבת הילוכים ידנית-רובוטית המוכרת לנו מהקורסה (Easytronic).

 

אבזור?

 

באופל מבטיחים רמות אבזור נדיבות, כמו למשל מערכת מתלים אקטיבית בחלקה (IDS - ר.ת של Interactive Driving System) המשולבת במערכת CDC המיועדת לטפל בשיכוך (ר.ת של Continuous Damping Control). שתי המערכות חוברות יחד, עוקבות אחר שינויים בתוואי הדרך ומאפשרות מרכב מאוזן כמה שיותר, יחד עם נוחות גבוהה יותר. האם יש קשר בינה ובין מערכת דומה שהוצגה זה מכבר בשברולט קורבט ובקדילאק XLR של GM?

בנוסף, הנהג יוכל לבחור אם ברצונו בכיול נוקשה ו"ספורטיבי", או רך ו"נינוח", כל זאת בלחיצת כפתור. אגב, בחירה בכיול מסוים תשפיע מיידית גם על מידת תגבור ההיגוי האלקטרו-הידראולי, בהתאם לאופי הנהיגה, יחד עם תגובת מצערת שונה - מהירה יותר במצב ספורט, איטית יחסית במצב רגיל.

עוד תוצע האסטרה החדשה - לטענת היצרן לראשונה בקטגוריה הקומפקטית - עם יחידות תאורה המשנות כיוון בהתאם למצב הגלגלים הקדמיים, אביזר חשוב המסייע לנהג לראות הרחק יותר לתוך הפנייה. ובמקרה ושכחתם משום מה להדליק אורות דרך בחשיכה, האסטרה החדשה תעשה זאת עבורכם.

 

מתי ואיך

 

אופל אסטרה החדשה תעשה הופעת בכורה בתערוכת פרנקפורט הקרובה, ועד אז צפויות כאמור גם גרסאות שלוש דלתות האצ'בק, וסטיישן רב-שימושית. תחילת שיווק באירופה מתוכננת עוד לפני סוף השנה הנוכחית, ואלינו תגיע האסטרה כנראה רק כדגם 2005, באמצע השנה הקלנדרית הבאה.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דור נוסף לאסטרה של אופל...
דור נוסף לאסטרה של אופל...
כאן תחת מדי ווקסהול...
כאן תחת מדי ווקסהול...
העיצוב הגיע מה-GTC...
העיצוב הגיע מה-GTC...
ומהסיגנום
ומהסיגנום
מומלצים