שתף קטע נבחר

מי רוצה לאדה?

ג'נרל מוטורס מציעים ל-UMI את הזיכיון על לאדה הרוסית. אלא שהיבואן המקומי לא ממש מתלהב מההצעה, בינתיים לפחות

מסתבר שהרחבת קו המותגים-דגמים של ג'נרל מוטורס בארץ אינה נעצרת בקוריאה, או ליתר דיוק בדייהו. כזכור, סופח המפעל הקוריאני האמור לקבוצת ג'נרל מוטורס בארץ, לאחר שעבר לשליטת הקונצרן האמריקני הענק, תוך שהוא זוכה לשם מותג חדש-ישן - שברולט. ברקע, כך נודע לנו לאחרונה, נמצאים כבר מועמדים חדשים להרחבת שלל המוצרים של UMI.

אחד מהם הוא יצרן רכב רוסי, אותו הכרנו בעבר בשם לאדה. ואם יחולו שינויים מסוימים ונדרשים בפס הייצור ותהליך קבלת ההחלטות אצל היצרן הרוסי, בהחלט יתכן ותוך מספר שנים נראה מכוניות זולות מתוצרת רוסית תחת מדי שברולט, או אולי מותג אחר של ג'נרל מוטורס, כאן אצלנו בישראל.

 

מרוסיה באהבה?

 

רגע, מה פתאום לאדה? ובכן, המפעל הרוסי הוותיק נמצא היום תחת מטריית ג'נרל מוטורס, עם השפעה גדלה והולכת של GM-אירופה. ולא יהיה זה הימור מסוכן מדי להניח כי אט-אט יעבור המפעל הענק הזה, המייצר אגב לא פחות מ-800,000 יחידות בשנה, לבניית דגמים ישנים של מכוניות אופל.

למעשה, זה בדיוק מה שיקרה שם כבר בעתיד הקרוב. האסטרה הנוכחית - לא זו עליה כתבנו רק עתה – תתגלגל מפס הייצור המזרח אירופאי עוד זמן ניכר, במטרה לקסום לשווקים מקומיים. ואם לא די בכך, הרי שג'יפ הניבה החדש, זה שייצורו החל אך טרם נכנס לקצב מתוכנן, נמכרת בשווקים רבים כ… ניחשתם נכון – "שבי ניבה".

ומכיוון שהענק האמריקני גם שותף פעיל בסוכנות הישראלית, היה זה אך טבעי שיציע לשווק כאן את לאדה כמכונית של ג'נרל מוטורס. למעשה, נודע לנו כי אנשי UMI אפילו יצאו לבדוק מקרוב את הניבה החדשה. אלא שאיכות המוצר שפגשו שם הרתיעה אותם, ושלא לציטוט אמרו כי עובדה זו תדחה כנראה שיווק מקומי אפשרי במספר שנים.

עם זאת, הודעה על דחייה מוחלטת של הרעיון לא התקבלה במשרדי ג'נרל מוטורס, ונציגו המקומי ממשיך לבחון את האפשרות, גם אם מרחוק. אחרי הכל, הניבה החדשה עשויה לזכות במהלך חייה במנוע טורבו-דיזל מסילה-משותפת מבית פיאט-GM, ואפילו בתיבה אוטומטית. אלה, יחד עם שיפור מחויב המציאות באיכות הייצור, עלולים לשנות את ההחלטה.

 

יש נציג

 

ולמרות הכל, אסור לשכוח כי לאדה עושה שימוש בנציג בארץ, חברת "מפרם" האחראית גם על ייצוג טאטא ההודית, כמו-גם המונית הלונדונית. נכון, בינתיים עוד לא הביאו לכאן אפילו לאדה אחת, אך הם הבטיחו לנו מספר פעמים שיעשו זאת בעתיד, אז אנחנו ממתינים. אגב, עקב חוסר הפעילות עד עתה בנוגע למותג הרוסי-אמריקני, לא רואים בג'נרל מוטורס כל בעיה בהעברה מהירה של הזיכיון לגורם אחר.

ואם אתם שואלים עצמכם מה בעניין סוזוקי למשל, או סובארו אפילו, שתיהן תחת כנפיו הארוכות של הג'נרל, הרי ששם המצב שונה. שני המותגים המוזכרים זוכים לייצוג ארוך טווח על-ידי יבואן מקומי חזק ובריא, יחד עם נתוני מכירות נאים. כך שלפחות בעתיד הקרוב, לא יעשה ניסיון להעביר אותם לידי UMI.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האם הלאדה קלינה...
האם הלאדה קלינה...
והלאדה ניבה...
והלאדה ניבה...
כמו גם ה-110...
כמו גם ה-110...
יגיעו לישראל דרך ג'נרל מוטורס...
יגיעו לישראל דרך ג'נרל מוטורס...
וימותגו כשברולט?
וימותגו כשברולט?
מומלצים