שתף קטע נבחר

פורד אכן מסתבכת

"לא נמכור מכוניות למי שתובע אותנו". זו תגובת פורד לטענה כי הקראון ויקטוריה סובלת מכשל במיכל הדלק. ובכן, גם זו דרך להתמודד

לפני זמן לא רב סיפרנו לכם על שערורייה חדשה בה מעורבת יצרנית הרכב פורד, וניידות משטרה מדגם קראון ויקטוריה. כזכור, סדרה של תאונות בהן נפגעו הניידות מאחור, במרבית המקרים במהירות גבוהה, בהן התבקע מיכל הדלק. הדרך משם לשריפה קטלנית היה קצר, ונראה כי לא פחות מ-12 שוטרים קיפחו כך את חייהם.

פורד תכננה התקן שנועד לצמצם את הסיכוי לפגיעה במיכל הדלק ולנזילה, אך ניסוי שבוצע בדאלאס גילה כי ההתקן שאמור היה למנוע את הכשל המבני (תמורת תשלום, להזכירכם) גרם לעיתים אף נזק גדול יותר.

 

ועכשיו...

 

מהיכרות עם התנהלות קונצרן פורד במהלך השנים, הערכנו כבר בעבר כי הסיפור הזה עלול לתפוח לממדים גדולים במיוחד. ואכן, נראה כי תגובת פורד לבעיה תסב לה בסופו של דבר הרבה יותר נזק מתועלת.

תחנות המשטרה שתבעו ממנה באופן פומבי לתכנן מחדש את המכונית, או לפחות לדאוג להתקן הגנה ראוי על מיכל הדלק, קיבלו לאחרונה מכתבים מיצרנית הרכב. שם הכריזה חברת הענק כי היא מתכוונת לחדול באופן מיידי משיווק מכוניות לתחנות התובעות אותה. "אין ספק שאנחנו לא יכולים לספק מכוניות למי שתובע אותנו", אומרת קירסטן קינלי, דוברת פורד, ומוסיפה כי "הבסיס לתביעה מושתת על אמונה כאילו מכלי דלק לעולם לא ידלפו. אין יצרן בעולם שיכול לעמוד בדרישה שכזו."

 

לא משתכנעים

 

פורד טוענת כי סירובה למכור מכוניות לתובעות, לא אמור לפגוע בנתוני המכירות באופן ניכר. כאן כנראה גם נמצאת הסיבה למגננה האגרסיבית. שכן מתוך 30,000 לקוחות בתחום אכיפת החוק, רק 0.3% בחרו לתבוע את פורד או להצטרף לתביעה קיימת.

אבל למרות האופטימיות של פורד, הנשענת בין היתר על עלייה של 3.7% במכירות הקראון ויקטוריה השנה, עורכי דין ומומחי בטיחות אומרים כי תגובת פורד אינה אחראית, ובהחלט עלולה לפגוע בה קשות בטווח הרחוק. לא במקרה נראים מנהלי מכירות בג'נרל מוטורס ודיימלר-קרייזלר מחככים ידיים בהנאה. שוק ניידות המשטרה נשלט נכון לעכשיו באופן מוחלט על-ידי פורד, עם נתח של 85% מהניידות הנמכרות כיום בארצות הברית.

"פורד מפגינה התנהגות שחצנית במיוחד כלפי צרכנים המתלוננים על בעיות לגיטימיות", כך אמר קלארנס דיטלו, מנכ"ל המרכז לבטיחות מכוניות בארצות הברית. דיטלו הוסיף ואמר כי התנהלות עניינים שכזו היא הדרך הקלה ביותר של פורד לסייע ליצרנים אחרים לגנוב ממנה מכירות.

ומדלן ג'ונסון, התובעת העירונית של העיר דאלאס, קיבלה אף היא מכתב דומה מפורד. "אין לי מושג מה מניע את פורד", אמרה בתגובה למכתב. "מה שאני כן יודעת הוא שמחובתי להבטיח מכונית בטוחה ככל הניתן לשוטרים העובדים כאן. חייהם פשוט נמצאים כרגע בסכנה". ג'ונסון מנהלת אגב את התביעה של דאלאס כנגד פורד. זו הוגשה בסוף שנת 2002, בעקבות מותו של שוטר שנשרף למוות במכונית מסוג קראון ויקטוריה.

 

הצרות לא מסתיימות

 

ואם זה לא מספיק, פורד החלה לרמוז כי היא מתעתדת לפטר 1,800 עובדים נוספים, לאחר שפיטרה 21,500 עובדים במסגרת תוכנית התייעלות בשנה שעברה, כולל סגירת חמישה מפעלים. ולמרות שהצהירה בעבר כי התוכנית לא תדרוש פיטורים נוספים, זכו עובדי הקונצרן לאי-מייל בו מספרת הנהלת החברה על "מחויבות להמשיך ולהתייעל נוכח מצב הכלכלה העולמית ותחרות הולכת ומתגברת".

בשפת תאגידים מדובר בהצהרה הברורה ביותר על כוונה לפיטורים קרובים, ממש שלב אחד לפני מכתב פיטורים, כך טוענים אנליסטים. זאת, למרות רווח נאה השנה של 1.25 מיליארד דולר.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרשת הקראון ויקטוריה מסתעפת...
פרשת הקראון ויקטוריה מסתעפת...
ופורד ממשיכה להסתבך
ופורד ממשיכה להסתבך
עלולה ליזום פיטורים נוספים
עלולה ליזום פיטורים נוספים
מומלצים