פולקסווגן גולף חדשה
יצרנית הרכב הגרמניה מעניקה לנו הצצה ראשונה למכונית החשובה ביותר שלה - הגולף החדשה. קרב הקומפקטיות מתחמם והולך
קונצרן הרכב פולקסווגן משחרר היום את פרטים רשמיים ראשונים של הגולף החדשה, לקראת תערוכת פרנקפורט הקרבה. שם יוצג דור חמישי למעשה של המכונית הקומפקטית, מהמצליחות בעולם הרכב, לראשונה בפני הציבור הרחב. בשלב הזה משחררת פולקסווגן נתונים חלקיים בלבד, ותמונות המראות כי לפחות מבחינת עיצוב, העתיד יהיה שמרני יחסית.
מידות
כצפוי, מבחינת מידות צומחת הגולף באופן משמעותי. עם 4,204 מ"מ בין פגוש לפגוש, היא תהיה תהיה ארוכה ב-57 מ"מ מהדור היוצא. כמו-כן, הגולף העתידית תהיה גבוהה ב-39 מ"מ (1,483 מ"מ), ורחבה יותר ב-24 מ"מ (1,759 מ"מ). מרווח הרגליים ליושבים מאחור - בעיה לא קלה בדור העכשווי של גולף - גדל לטענת פולקסווגן ב-65 מ"מ, יחד עם מרווח ראש שצמח ב-24 מ"מ. בנוסף, נפח ההטענה גדל ועומד בחדשה על 347 ליטר.
אגב, למרות שהיא אינה מפרסמת את נתון בסיס הגלגלים, מבטיחה פולקסווגן שיפורים גם בתחום ההנאה מנהיגה ואיכות הנסיעה, בדומה לזה שעבר על ה-A3 לבית אודי, העושה אגב שימוש באותה שלדה. כך למשל תהיה הגולף החדשה קשיחה יותר ב-80% (לדברי היצרן), וזה כבר מבטיח טובות.
מנועים
עם הצגתה בתערוכת פרנקפורט, תציע הגולף מבחר של ארבעה מנועים: אחד בנפח 1.6 ליטר, עם הזרקה ישירה (FSI) והספק מרבי של 115 כ"ס. זה ישודך לתיבה ידנית בעלת שישה הילוכים או אוטומטית עם חמישה. בנוסף יגיע מנוע בנפח 1.4 ליטר עם הספק מרבי של 75 כ"ס, המוכר לנו זה מכבר. אליו יצטרף 2.0 ליטר טורבו-דיזל (TDI) עם הספק מרבי של 140 כ"ס, תיבה ידנית עם שישה הילוכים, או תיבת DSG (חצי-אוטומטית). המנוע הרביעי בהיצע יהיה ה-1.9 ליטר TDI, עם הספק מרבי של 105 כ"ס.
ובעתיד?
גרסאות מנועים נוספות צפויות בעתיד, בהן 2.0 ליטר בנזין עם הזרקה ישירה ו-148 כ"ס בסוף 2004, 2.0 ליטר עם מגדש טורבו ו-200 כ"ס ב-2005, וכמובן ה-3.2 ליטר עם 250 כ"ס, אף הוא ב-2005. גם מנועי הדיזל לא יזנחו, ויקבלו בעתיד הלא-רחוק חיזוק להיצע, בין היתר בדמות מנוע 2.5 ליטר TDI עם 175 כ"ס ב-2005.