שתף קטע נבחר

שמענו ש..(24/07/03)

אלפא מתכננת גרסת 4X4 למחליפת ה-156 סטיישן, פיז'ו רוצה דלתות הזזה ל-107, סמארט ממשיכה לפתח ומרצדס תציג דגם קופה נוסף בקרוב. וזה לא הכל...

אלפא רומיאו עם 4X4, כבר ב-2004

 

אלפא רומיאו מעוניינת להתחרות בפלח השוק של סטיישן-קצת שטח-הרבה יוקרה, בו שולטות נכון להיום וולוו XC70 ואודי A6 אולרוד. לצורך כך תציג עוד ב-2004 גרסת 4X4 ל-156 ספורטוואגון, גרסת הסטיישן המוכרת. בהתאם ליומרות, מראה הגרסה הזו יהיה כוחני, עם קישוטי פלסטיק כהה שיעניקו מראה דמוי-שטח, מרכב מוגבה, פגושים וצמיגים גדולים יותר.

 

חשיפה ראשונה תהיה כנראה כבר בתערוכת ז'נבה הקרובה (מרץ 2004). מי שלא תופיע כה מוקדם, תהיה גרסת הנעה כפולה למחליפת ה-156 סדאן, הצפויה להגיע לאולמות התצוגה אי שם לקראת סוף 2005. אגב, גם מחליפת ה-156GTA תהנה ממערכת הנעה כפולה, ולכן ניתן להניח כי כך הדבר גם לגבי סאאב 9-3 ואופל וקטרה, שכן נראה כי מחליפת ה-156 תעשה שימוש בשלדה דומה לצמד מוצרי ג'נרל מוטורס האחרים.

 

ססמי היפתח!

 

רבות דובר על מחליפת ה-106 הותיקה, שתקרא ככל הנראה 107. בפיז'ו הגיעו כבר לשלבים הסופיים של התכנון, עם התבססות גדולה כצפוי על דגם התצוגה "ססמי". ונראה כי לאחר לא מעט התלבטויות, החליטו שם לאמץ סופית (גם) את דלתות ההזזה המקוריות מאחור, שהופיעו בדגם התצוגה. חשיפה לציבור מתוכננת אגב ל-2005, 14 שנים לאחר שהחל ייצור המכונית אותה תחליף, ה-106 הזכורה לטוב.

 

וזה לא הכל. מקורותינו טוענים גם כי בסיטרואן עדיין לא החליטו אם ה-C1, הצפויה להיחשף באותו זמן, תעשה שימוש בדלתות רגילות. כך גם לגבי המכונית השלישית בפרויקט, זו שתיוצר על-ידי טויוטה. וכדי להמחיש עד כמה הן יהיו מבוססות על אותו בסיס, נזכיר רק כי טויוטה ופיז'ו חתמו לפני זמן לא רב על הסכם הקמה משותפת של פס ייצור בצ'כיה. האם שם ייוצרו השתיים?

 

לאסטון מרטין לא יהיה AM V8

 

זוכרים את הידיעה שפרסמנו לפני כשבוע ימים אודות יורשת ל-DB5 ותכניות ה-DB9 העתידית? ובכן, צר לנו לספר לכם הפעם כי המכונית שהעניקה השראה לשני הדגמים האמורים, כנראה לא תגיע אל פס הייצור כמתוכנן. גורלה של מכונית התצוגה AM V8 יהיה עצוב כנראה, אלא אם ימצא ממון דרוש לייצור, אותו ממון שאין כרגע בידי היצרן. חבל.

 

מרצדס CLS

 

זה כנראה שמה הרשמי של גרסת הסדאן-קופה ל-E קלאס, אותה אמורה החברה משטוטגרט להציג כבר בתערוכת פרנקפורט הקרובה בספטמבר. המכונית הזו תתבסס כצפוי על מכונית הסלון של היצרן, ותהיה דומה לה במכלולי ההנעה וממדים, אם כי המרכב יהיה מושך יותר מזה של גרסת הסדאן.

 

את האפקט הנדרש השיגו במרצדס באמצעות מספר תרגילי עיצוב פשוטים יחסית, כמו השחרת קורות ה-B שבמרכז המכונית, מסגרות צרות לדלתות וצללית המזכירה את ה-CLK הנאה. המטרה המוצהרת - מכונית סדאן שתראה כמו קופה. זה מזכיר למישהו את ה-156 של אלפא למשל?

 

חוכמה גדולה

 

מאוששים מהצלחת הסמארט באירופה, הציגו המוחות הצעירים של קבוצת דיימלר-קרייזלר גרסאות רודסטר ו-4 מושבים למותג האופנתי. אך מכיוון שכדי להשאר כיום אופנתיים בעולם הרכב, חייבים רכב כאילו-שטח אחד לפחות, עמלים גם אנשי סמארט על דגם שכזה. השם המתוכנן יהיה כנראה ForAll ("בשביל כולם"), ואת הבסיס המבני תעניק ה-ForFour, המבוססת בעצמה על מיצובישי קולט החדשה.

 

חשיפה של ה-ForAll צפויה לתערוכת פרנקפורט, והייצור יתבצע במפעלי סמארט בברזיל, עם מנועים דומים לאלו בהם עושה שימוש ה-ForFour. וכדי להעצים את שיק "העירונית-קרבית", תהנה הסמארט לכוווווולם ממערכת הנעה כפולה של מיצובישי, כמו-גם ממראה שיתאים לדרישות השוק האמריקני, חובב רכבי שטח ידוע. רק המידות, נראה לנו, לא יהיו ממש אמריקניות. מצד שני, אם סמראט יכולה למכור שם את הקטנה העירונית שלהם, אז אולי הכל באמת אפשרי...

 

אגב, מקורות בסמארט סיפרו לנו לאחרונה על מכונית הנמצאת בשלבי פיתוח מוקדמים יותר, חד-מושבית קטנה וחסכונית במיוחד לעיר. לזו יינתן כנראה השם התכליתי ForOne ("עבור אחד"), והיא עלולה להתגלות כיורשת רוחנית למכוניות הבועה של שנות ה-50. תאריך השקה מתוכנן עדיין לא ידוע.

 

פאסאט קבריולט

 

ולסיום שמועה שבאודי לא ממש יאהבו - פאסאט קבריולט. בפולקסווגן מעוניינים לשדרג את תדמית המשפחתית שלהם עם מכונית בעלת גג מתקפל, בדומה לנוסחה שמצליחה כבר שנים עם ה-80 ומחליפתה ה-A4 קבריולט מתוצרת אודי. אם הכל יתנהל כשורה, תציע הפאסאט קבריולט מקום לארבעה מבוגרים, ותאריך הצגתה לציבור נקבע כרגע על 2006. אגב, הבסיס למכונית הפתוחה יהיה כמובן הדור הבא של הפאסאט אשר צפוי בעתיד הלא-רחוק.

 

הגג המתקפל עצמו יהיה כנראה מהסוג הקשיח-אופנתי, אותו תייצר חברת "ובסטו" המוכרת. מנגנון הפתיחה יהיה זהה גם בגולף קבריולט ארבע-מושבית, הצפויה להגיע בראשית 2006, בסמוך לפאסאט הפתוחה.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלפא רומיאו 156GTA. בדור הבא עם הנעה כפולה
אלפא רומיאו 156GTA. בדור הבא עם הנעה כפולה
ה-156 ספורטוואגון תתחרה ב-XC70 וב-A6 אולרוד
ה-156 ספורטוואגון תתחרה ב-XC70 וב-A6 אולרוד
פיז'ו 107 תעשה שימוש בדלתות דומות לססמי
פיז'ו 107 תעשה שימוש בדלתות דומות לססמי
אסטון נפרדת מה-AM V8
אסטון נפרדת מה-AM V8
מרצדס E קלאס. סדאן-קופה?
מרצדס E קלאס. סדאן-קופה?
סמארט תציג רכב שטח על בסיס ה-ForFour
סמארט תציג רכב שטח על בסיס ה-ForFour
פולקסווגן פאסאט. הדור הבא גם בגרסת קבריולט
פולקסווגן פאסאט. הדור הבא גם בגרסת קבריולט
מומלצים