הפלוגה המבצעית הראשונה של מרכבה סימן 4 יוצאת לדרך
הטנקים החדשים נכנסו לגדוד שלח של חטיבת "עקבות הברזל". הטירונים שיאיישו את הטנקים יעברו סדרת אימונים, ובעוד מספר שבועות יוכרזו "מבצעיים". היתרון הגדול בטנק: המיגון המתקדם
צה"ל חונך היום (א') את הפלוגה המבצעית הראשונה של טנק המרכבה סימן 4. הטנק נקלט בחטיבת "עקבות הברזל" הפועלת בבקעת הירדן, בפיקודו של אלוף-משנה קובי ברק. עד עתה הפעילה החטיבה טנקי מג"ח-6 (פטון) מתוצרת ארה"ב, המצויים בשירות צה"ל מסוף שנות ה-60 ועברו מאז השבחות רבות.
הטירונים שיאיישו את הטנקים החדשים התגייסו במארס 2003, וסיימו לפני ימים אחדים את קורס המקצועות בבית הספר לשריון בדרום הארץ. מחר הם יגיעו לראשונה לגדוד שלח, שיהיה לגדוד המבצעי הראשון של הטנק החדיש. הטנקיסטים הטריים יחלו השבוע בסדרת אימוני צמ"פ - צוות, מחלקה פלוגה - ובעוד מספר שבועות יוכרזו "מבצעיים".
בצה"ל כבר פועלות שתי פלוגות של מרכבה סימן 4, במסגרת בית-הספר לשריון. פלוגה אחת היא פלוגת הניסוי של הטנק ופלוגה נוספת היא פלוגת המקצועות, שבה למדו הלוחמים הצעירים את המקצועות השונים בטנק: נהג, תותחן וטען-קשר.
טנק המרכבה סימן 4, המיוצר במרכז השיקום והאחזקה של צה"ל בתל-השומר, נבנה על בסיס טכנולוגיות ישראליות מתקדמות, ושותפות בו התעשיות הביטחוניות המרכזיות בישראל. הוא מצויד במנוע גרמני בהספק של 1,500 כוח סוס, חמוש בתותח בקוטר 120 מ"מ ובמערכת ירי מתקדמת.
אחת מקפיצות המדרגה הגדולות של הטנק החדש היא המיגון המאסיבי והמתקדם שלו, המקנה לו צורה ייחודית ושונה במעט מקודמו, המרכבה 3. גורם ביטחוני בכיר אמר ל-ynet כי בעתיד הלא רחוק תשלים כל חטיבת "עקבות הברזל" את ההצטיידות בטנק החדש, וכי בהמשך מתכוונת מערכת הביטחון לצייד בטנק החדיש גם יחידות נוספות.