שתף קטע נבחר

יום ה-D

נציגי ג'נרל מוטורס בארץ שואפים להוציא את שוק הטנדרים הישראלי מתרדמתו עם ה-D מאקס התאילנדי. וזה לא הכל

שוק הטנדרים המקומי נמצא בשנים האחרונות בירידה מהותית, וזה לא סוד גדול. הסיבות לכך מגוונות, ובראשן ללא ספק המצב הכלכלי וההאטה במשק, כמו בכל תחום. כדי להבהיר עד כמה העסקים חלשים, נזכיר רק כי ב-1997, הנחשבת לשנת שיא בקטגוריה, עמדו מכירות הטנדרים על כ-8,300 יחידות. ב-2002 לעומת זאת הגיעו לכביש המקומי רק 4,900. ואם לשפוט לפי 12 החודשים האחרונים, מגמת הירידה הזו נמשכת.
אבל UMI, יבואני איסוזו לישראל, אינם חוששים כך נראה מבעיה כלשהי בשיווק טנדרים חדשים. אחרת, לבטח לא היו מציגים ברוב פאר והדר את ה-D מאקס, יורש מודרני לאחד הטנדרים הנמכרים ביותר בישראל מאז ומעולם - האיפון הזכור לטוב. ואגב איפון, לטענת איסוזו, למרות גילו המתקדם הוא עושה עדיין חייל, ונמכר ביותר יחידות ממתחריו, טויוטה היילקס ומיצובישי מגנום. הראשון במספרים גדולים לכוחות הביטחון, השני לצרכים מסחריים בעיקר.

כיוון אחר

אלא שאנשי איסוזו מעוניינים להסיט את העניין בטנדר החדש מהכיוון המסחרי-טהור, לעבר זמן הפנאי והאופנה. לכן הם מבטיחים באופן רשמי אופי ומראה של רכב שטח, יכולת העמסה של טנדר והידור פנימי של מכונית סאלון. לכן למשל יהיה ה-D לטנדר ראשון מסוגו עם ריפודי עור - התקנה מקומית, 7,000 שקלים - ושלל חבילות קוסמטיקה פלסטית ומתכתית. אלא שבינתיים, למרות ההבטחות והאפשרויות, באולם התצוגה הוא עדיין נראה טנדר, כמו כל טנדר אחר.

מנוע חזק

ה-D מצויד במנוע טורבו-דיזל הזרקה ישירה בנפח 3.0 ליטר, עם הספק מרבי של 131 כ"ס ותיבה אוטומטית בגרסאות הנעה כפולה ואחורית. מעניין לציין כי בגרסה האוטומטית מייצר ה-D מעט יותר מומנט - 30 קג"מ ב-2000 סל"ד לעומת 28.5 קג"מ בגרסה הידנית. פרט מעניין נוסף הוא העובדה שלכל גרסאות ההנעה הכפולה, יחד עם הגרסה האוטומטית שמצוידת בהנעה רגילה, יש מתלה קדמי עם מוטות פיתול. גרסאות הבסיס האחרות של ה-D מציעות קפיצי סליל.
הטנדר החדש של איסוזו יוצע בשלוש רמות גימור, עם שתי דלתות (תא-נהג-יחיד) או ארבע דלתות (תא-כפול). בשתי הרמות הגבוהות יותר יש אמנם ABS נדרש, אבל למרות ההצהרות על רמה של מכונית סלון ופאר יוצא דופן, לא יוצע הטנדר של איסוזו עם יותר משתי כריות אוויר - לפחות בתחילת הדרך.
מחירי ה-D מאקס (כולל מע"מ) בעל התא הכפול נעים בין 144,000 שקלים לגרסה הידנית, דרך 163,900 שקלים לאוטומטית, ועד 189,900 שקלים לגרסה האוטומטית כפולת ההנעה. מדובר ללא ספק במחירים יקרים יותר מהמתחרים, אבל באיסוזו מאמינים כי המיצוב הגבוה יותר יעזור לציבור לעכל את תג המחיר המפולפל, ולשמור על מעמדה של היצרנית היפנית כמובלת השוק.

החשיבות התאילנדית

ה-D מאקס הוא טנדר שלישי שמגיע אלינו מתאילנד, אחרי שמיצובישי ומאזדה כבר הביאו משם דגמים משלהם. ובעניין זה חשוב להזכיר כי תאילנד הפכה למעין מעצמת טנדרים לא רק תודות לכוח עבודה זול, אלא גם מכיוון שהיא לא פחות ולא יותר השוק השני בגודלו בעולם לטנדרים, אחרי ארצות הברית.
ועוד מילה אחת אחרונה בנוגע ל-D מקס החדש. כי מדובר ברכב העומד לקבוע את עתיד המותג איסוזו בארץ. כפי שסיפרנו לכם כבר בעבר, במהלך 2004 צפויים היפנים להתחיל בתאילנד בייצור רכב שטח על בסיס שלדת ה-D. כלי זה צפוי להחליף בשווקים רבים, כולל ישראל - שנת דגם 2005 או 2006 - את הטרופר הוותיק, כנראה מקדם התדמית הטוב והחשוב ביותר של היצרן בישראל.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איסוזו D מאקס...
יתחרה במגנום של מיצובישי
ובהילקס של טויוטה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים