שתף קטע נבחר

דייהו לאצ'טי? שברולט אופטרה!

דייהו מציגה משפחתית חמש-דלתות חדשה, תחת השם לאצ'טי. בישראל, אם וכאשר, היא תכונה בפשטות שברולט אופטרה

 רק לאחרונה ביצעה דייהו קאמבק מתוקשר לישראל, תחת השם "שברולט-קוריאה", וכבר מציגה היצרנית הקוריאנית שבבעלות ג'נרל מוטורס מכונית חדשה. מדובר במשפחתית-קומפקטית חדשה בשם "לאצ'טי" ("Lacetti"), המיועדת להתחרות במכוניות מבוססות כמו הגולף, האסטרה והמגאן החדשות. ולמעשה מדובר בלא פחות ולא יותר אלא גרסת חמש דלתות לנובירה הצעירה יחסית.

 

סדנת העיצוב של ג'יוג'יארו אחראית למראה המכונית החדשה, עם קווי מתאר נאים למדי, המזכירים לא במעט את אלה של הסיאט ליאון למשל. ואפשר לראות זאת כמעט בכל זווית. אגב, זה גם אומר מבחינתנו שהם בחרו להתרשם ממכוניות נאות במיוחד. אבל זה כבר עניין של טעם כמובן.

 

מידות

 

כאמור, הבסיס ללאצ'טי הוא הנובירה, הנקראת כזכור בישראל שברולט אופטרה, ולכן ניתן להניח כי תהיה מרווחת למדי. עם זאת, תא מטען בעל נפח של 275 ליטרים בלבד, מראה כיצד השפיע וויתור של 20 ס"מ תמימים מהאורך הכולל - 430 ס"מ, לעומת 450 בנובירה. כאן כדאי גם לציין כי בניגוד לעבר, נראה כי לאור הניסיון לשיפור התדמית, החליטו דייהו ובצדק לוותר על הנוסחה שהייתה חביבה עליהם בעבר - "יותר פח=יותר אוטו".

 

עם זאת, בסיס גלגלים של 260 ס"מ למכונית קומפקטית, מעמיד את הדייהו החדשה באור חיובי למדי, וכמעט ומיישר קו עם המידות הנדיבות ביותר היום בקטגוריה, נניח אופל אסטרה ופולקסווגן גולף החדשות. מימד הרוחב נאה אף הוא עם 170 ס"מ, מעט פחות מאמות המידה של הגדולות בקטגוריה, ואילו ממד הגובה עומד על 140 ס"מ, נמוך משמעותית מזה של המוזכרות.

 

מנועים, תכניות יבוא

 

היצע המנועים המתוכנן מוכר לנו זה כבר מדגמי שברולט-קוריאה, סליחה, דייהו. גרסת הבסיס תהיה בנפח 1.4 ליטר ותייצר הספק מרבי של 92 כ"ס. זו אגב תיוצר עם תיבה ידנית בלבד. שתי יחידות נוספות יהיו בנפח 1.6 ליטר והספק מרבי של 109 כ"ס, יחד עם 1.8 ליטר עם 122 כ"ס. שני מנועים אלה יוצעו עם תיבה ידנית או אוטומטית.

 

הלאצ'טי תזכה לחשיפה ראשונה בתערוכת פרנקפורט הקרובה, ומשם היא צפויה להגיע לאולמות התצוגה באירופה כבר בתחילת השנה הבאה. לישראל לא תגיע בינתיים, כמובן שלא תחת השם דייהו לאצ'טי, אך גם לא עם הכינוי המתאים יותר עבורנו - "שברולט אופטרה".

 

יוחאי שנער, מנהל מותגי הפרטיות של UMI והאחראי להחדרתה החדשה של דייהו באמצעות המותג "שברולט-קוריאה", טוען כי נכון לעכשיו, אין כל סיבה להביא את המכונית הזו לישראל. עד שלא ישתכנע אחרת, נראה כי שנער מאמין כי קהל היעד לא יתרשם מספיק לחיוב מהמראה המצודד, ולעומת זאת ירגיש בחסרונם של הסנטימטרים הרבים לעומת האופטרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהו לאצ'טי...
כך היא תראה מאחור...
תתחרה במשפחתיות הקומפקטיות...
אצלנו הסמל צפוי להשתנות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים