שתף קטע נבחר

משרד החינוך: "שהתלמידים יקומו לכבוד המורה"

ההמלצה, יחד עם המלצות לשנן חומרים בעל פה ולהחזיר את התלבושת האחידה, הוצגו בתדרוך שקיים המשרד לקראת שנת הלימודים. "איבדנו את המסגרת ויש זילות בהכנת שיעורי הבית", אומרת מנכ"לית המשרד

משרד החינוך הציג אתמול (ב') את תוכניותיו לשנת הלימודים הבאה בתידרוך שקיים לקראת פתיחת השנה.

 

מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש, אמרה בתידרוך, כי משרד החינוך מתנגד להכתבה של שיטת לימוד אחת וכעת המשרד חוזר לשיטות שהיו בעבר.

 

בנוסף לכך, מבקשת המנכ"לית להחזיר נורמות שהיו מקובלות בעבר, כמו קימה כשהמורה נכנס לכיתה, שינון בעל פה של חומר לימודים ואף תלבושת אחידה. "איבדנו את המסגרת, יש זילות בהכנת שיעורי הבית. חלק מהדברים יועברו לבתי הספר כהנחיות וחלק כהמלצות", אמרה.

 

בתדרוך נמסר, כי תלמידי כיתות א' יעברו בדיקות עיניים במסגרת קופות החולים שלהם. כך סוכם בין משרד החינוך לקופות החולים. מטרת הבדיקה היא למנוע אבחון מוטעה של ילדים כסובלים מליקויי למידה - בבעוד שהסיבה האמיתית היא בעיית ראייה.

 

במשרד החינוך מתכננים להפעיל במסגרת לימודי הקריאה בכיתות א' את התוכנית "רכיבים פונטיים". שרת החינוך, לימור לבנת, הסבירה: "השיטה תפעל במקום השיטה הקודמת ומהלך השנה נערוך מבחן פנימי של ההישגים כדי לבדוק אם היא מצדיקה את עצמה. בנוסף, בסוף כיתה א' נערוך מבחן לתלמידים על הישגיהם בשיטה החדשה. זאת בניגוד לבעבר, כשלא בחנו את תוצאות השיטות החדשות שהוכנסו למערך הלימודים".

 

בנוסף מתכוונים במשרד החינוך להמשיך את פרויקט לימוד השפה האנגלית בכיתה א' ובגני הילדים, הכנסת תוכנית "הליבה" בהדרגה ללימודים, וכן רישום לבתי ספר ותשלומי הורים דרך האינטרנט, דבר שימנע ממנהלים לגבות כספים מעבר למותר.

 

"אין לי ספק שיהיו קשיים, תקלות וחריקות. לא כולם מיישרים קו עם תוכניות שאינן מוצאות חן בעיני חלק מהאנשים. מדובר במערכת שמרנית ותהליך ההפנמה של התוכניות החדשות אורך זמן", אמרה לבנת.

 

השרה התייחסה לאיומי השבתת הלימודים על ידי המורים, ואמרה: "כבכל שנה אנחנו מאויימים על ידי ארגוני המורים. אין סיבה בעולם להשבית את מערכת החינוך. יש הסכמים בהם הם מתחייבים שלא להשבית את הלימודים".

 

בנוסף התייחסה לבנת לקיצוצים במשרד החינוך: "צפויה לנו שנה מאוד קשה ומורכבת. שנתיים וחצי אני שרה ואני לא יודעת אם היתה פעם שנה כל כך קשה של קיצוצים בלתי אפשריים, פגיעה בשעות ההוראה ושינויים בתוכניות".

 

שר החינוך לשעבר וחבר ועדת החינוך, ח"כ יוסי שריד, אמר בתגובה : "אוי לו למורה שזקוק לקימה של תלמידים כדי לבסס את מעמדו בכיתה. משרד החינוך צריך להושיב את התלמידים ליותר שעות לימודים ולא להעמיד אותם במעמדים מיותרים ומביכים, שעד מהרה יהיו ללעג". אני מתנחם רק בידיעה שבלאו הכי לא יצא מזה שום דבר, כשם שלא יצא משירת ההימנון בבוקר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
לבנת. "נבחן שיטות שהופעלו בעבר"
צילום: ארכיון ידיעות אחרונות
צילום: ארז ארליכמן
תירוש. "שינון חומר לימודי בעל פה"
צילום: ארז ארליכמן
צילום: אורן אגמון
לקום כולם! תמונת ארכיון
צילום: אורן אגמון
מומלצים